|

محمد مخبر کیست؟/ حکم جدید رهبر انقلاب برای محمد مخبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب کردند

لینک کوتاه کپی شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیرو‌های جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف، تعیین کردند.

 به گزارش «شایانیوز» به نقل از انتخاب؛ متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد مخبر دام توفیقه

با عنایت به خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی بویژه در دولت شهید رئیسی، و سیاست درست و مدبرانه‌ی بکارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرح‌های گوناگون، شما را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب میکنم. 

انتظار میرود در امتداد سیاست مزبور، شناسائی نیرو‌های جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاه‌های دولتی و ... از آن بهره‌برداری نمائید.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت میکنم.

محمد مخبر کیست؟

محمد مخبر (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۳۴) سیاستمدار و مدیر اجرایی ایرانی است که‌ از سال ۱۴۰۱، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مهر سال ۱۴۰۳ مشاور و دستیار رهبر ایران است. وی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در دولت سیزدهم به‌عنوان هفتمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران فعالیت کرد.

مخبر پس از کشته شدن رئیس‌جمهور وقت، سید ابراهیم رئیسی، در سانحه سقوط بالگرد و براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جدید و زودهنگام و تنفیذ رئیس‌جمهور جدید، به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری، مشغول به کار بود.

او همچنین ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سیناو معاونت استانداری خوزستان را دارد. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد مستضعفان، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

مخبر در ژانویه ۲۰۲۱ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل سرکوب مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران تحریم شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها