|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت

بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سامانه، احکام حقوقی خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه می شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. به نظر می رسد حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ به ۹ میلیون تومان برسد. افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید از پایان اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه قرن؛ بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سامانه، احکام حقوقی خود را رویت یا دریافت کنند؛ این احکام پس از اعمال افزایش مستمری ابلاغی دولت صادر شده است.

پرداخت مستمری اردیبهشتِ بازنشستگان نیز به ترتیب الفبا تا آخرین روز ماه ادامه خواهد داشت.

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی موضوع افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳، مستمری موضوع ماده ۹۶ قانون تامین‌ اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌ اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان ‌%۳۵ و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۲% به‌علاوه مبلغ ثابت ۶,۹۰۰,۷۸۰ ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

همچنین مبلغ حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳؛ بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده (۱۱۱) قانون تامین‌ اجتماعی از تاریخ اول فروردین ماه امسال ماهیانه مبلغ ۷۱,۶۶۱,۸۴۰ ریال تعیین می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها