|

جزئیات واریزی جدید دولت برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

دولت واریزی جدیدی برای مددجویان بهزیستی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

همزمان با فرارسیدن بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت ابوالایتام حضرت علی(ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هدیه‌ای ۵۰۰ هزار تومانی به حساب حدود ٢٠٠ هزار نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سراسر کشور واریز کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مکتوب نامه؛ هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای نزدیک به ١۶۴ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و ٣۶ هزار یتیم تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

بهمن ماه سال ۱۴۰۲ بود که حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

با توجه به افزایش ۳۰ درصدی برخی از رسانه های خبری تیترهایی از مبالغ واریزی به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را منتشر کرده اند. به عنوان مثال یکی از تیترها خبر از واریز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد میدهد اما واقعا این خبر صحت دارد.

واریز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در فرودین ۱۴۰۳ صحت دارد؟

برای بررسی صحت این خبر ابتدا مبالغی را که در سال ۱۴۰۲ به عنوان مستمری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شده است را بررسی کردیم سپس افزایش ۳۰ درصدی مستمری را محاسبه کردیم و به عددی که در سال ۱۴۰۳ قرار است به حساب مددجویان واریز شود رسیدیم.

مستمری ماهانه خانواده های تک نفر: ۷۷۰ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۰۰۱,۰۰۰ واریزی در سال ۱۴۰۳

مستمری ماهانه خانواده‌ های ۲ نفره: یک میلیون ۹۰ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۴۱۷,۰۰۰

مستمری ماهانه خانواده‌ های سه نفره: یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۹۸۲,۵۰۰

مستمری ماهانه خانواده‌ های چهار نفره: یک میلیون و ۹۶۰ + ۳۰ درصد = ۲,۵۴۸,۰۰۰

مستمری ماهانه خانواده های پنج نفره و بیشتر: ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۳,۱۳۳,۰۰۰

با توجه به محاسبه افزایش ۳۰ درصدی هر کدام از خانوارها، واریزی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در فروردین ماه صحت ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توضیح داد.

صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز شاهد برگزاری اختتامیه قرآنی بودیم که با حضور حافظان، قاریان و خانواده آن‌ها در مجموعه فرهنگی آدینه بوده‌ایم که بسیار فرح‌بخش و امیدآفرین بود.

وی افزود: جمع کثیری از حاضران این نشست حافظان قرآن کریم و قاریان بودند که منشأ خیر، برکت و ارتقا و توسعه روحیه معنوی هستند.

مرتضوی گفت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت رفاه موضوعات فرهنگی است و مسابقات قرآنی در سال آینده برگزار می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چه زمانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در همان چارچوب قانونی پرداخت می‌شود./تسنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها