|

سفر 4 روزه به تبریز؛ برنامه ریزی سفری کوتاه و کم هزینه

شهر تبریز مملو از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مختلف است که می تواند تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کند.

لینک کوتاه کپی شد

در سفر 4 روزه به تبریز، به بررسی بهترین دیدنی‌ها و تفریحات شهر اولین‌های ایران پرداخته‌ایم تا بتوانید سفری لذت‌بخش و به یادماندنی را تجربه کنید. اگر تا به حال سفر به شهر تبریز را تجربه نکرده‌اید، باید پیش از هر چیز به نکات مهم برای تجربه یک سفر جذاب توجه داشته باشید. در ادامه با نکات مهم برای برنامه ریزی یک سفر کوتاه و کم‌هزینه آشنا خواهید شد.

سفر 4 روزه به تبریز | یوتراوز

روز اول؛ شروع ماجراجویی در تبریز

تجربه مهیج سفر به تبریز از همان روز اول برای شما آغاز خواهد شد. طبیعتا تعداد بالای جاهای دیدنی تبریز به شما این امکان را نمی‌دهد که تمامی این زیبایی‌ها را در یک سفر 4 روزه به تبریز تجربه کنید؛ در نتیجه باید با یک برنامه‌ریزی مناسب بهترین دیدنی‌ها و جاذبه‌ها را در اولویت سفر خود قرار دهید. در ابتدا برای سفر به شهر تبریز می‌توانید با خرید بلیط قطار فوری به سادگی و در کم‌ترین زمان به این شهر دیدنی سفر کنید. در روز اول سفر خود باید به محلی بروید که بتوانید به خوبی خستگی مسیر را پشت سر بگذارید، به همین دلیل می‌توانید از مکان‌های زیر بازدید کنید:

کوه عینالی؛ تفرجگاهی زیبا در تبریز

کوه عینالی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در روز اول از سفر 4 روزه به تبریز از آن بازدید کنید. این مکان که در ناحیه شمالی تبریز قرار دارد، مجموعه‌ای از قله‌ها، تپه‌ها و دره‌های مختلف است که ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا به 1960 متر از سطح دریا می‌رسد. با توجه به دسترسی مناسب این تفرجگاه و امکانات مختلف آن از جمله تله‌کابین، آلاچیق‌، کافه، رستوران و استراحت‌گاه‌های مختلف، فرصتی بسیار مناسب را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید خستگی سفر خود را پشت سر بگذارید. اگر دارید برنامه سفر خود را می چینید و هنوز بلیط سفر خود را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید به سادگی با خرید بلیط قطار تبریز سفر به امن‌ترین شهر ایران را آغاز کنید.

سفر 4 روزه به تبریز: کوه عینالی| یوتراوز

مقبره الشعرا؛ نماد تبریز

یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد تبریز که در روز اول سفر خود به این شهر می‌توانید از آن بازدید کنید، مقبره الشعرا است. برای بازدید از این بنای زیبا که به عنوان نماد تبریز شناخته می‌شود، نباید صبر کرد. در این مکان شاعران خوش‌نامی هم‌چون اسدی طوسی، خاقانی و استاد شهریار دفن شده‌اند. بازدید از مقبره الشعرا فرصتی بسیار مناسب را برای شما به ارمغان می‌آورد تا با تماشای موزه شعر و ادب آذربایجان، به اطلاعات مناسبی در مورد پیشینه تاریخی شهر تبریز، بدست بیاورید. این بنای چشم‌نواز در سال 1387 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روز دوم؛ بازدید از دیدنی ها

در روز دوم سفر خود، با انرژی بیش‌تری فرصت دارید تا جاذبه‌ها و دیدنی‌های مختلفی را در سفر 4 روزه به تبریز مشاهده کنید. در روز دوم این فرصت را دارید تا با سفر به مسیرهای دورتر، قدری از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی تبریز بازدید کنید. یکی از جاهای بسیار دیدنی تبریز کندوان است که بازدید از آن را حتما باید در برنامه خود قرار دهید.

روستای کندوان؛ اوج زیبایی در اطراف تبریز

شهر تبریز مملو از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی است؛ اما یکی از جاذبه‌های تبریز بسیار خاص‌تر از سایرین بوده و مطمئن باشید که بازدید از آن تا مدت‌ها در خاطر شما باقی خواهد ماند. کندوان، روستایی در فاصله 48 کلیومتری شهر تبریز است که شما می‌توانید بازدید از آن‌ را در فهرست سفر 4 روزه به تبریز قرار دهید. این روستای سنگی، در اثر فعالیت‌های آتشفشانی در کوه سهند شکل گرفته است. خانه‌های این روستا در دل سنگ‌ها و صخره‌های کندوان شکل گرفته که این موضوع منظره‌ای بی‌نظیر به روستای کندوان بخشیده است. با وارد شدن به روستای کندوان دنیایی از زیبایی و شگفتی را مشاهده خواهید کرد.

سفر 4 روزه به تبریز : کوه کندوان | یوتراوز

روز سوم؛ ادامه ماجراجویی

در سومین روز از سفر به تبریز فرصت کافی را دارید تا دو مورد از دیدنی‌ترین جاذبه‌ها را در برنامه چهار روزه سفر به تبریز قرار دهید. این دو جاذبه شامل مسجد کبود و پارک ائل گلی تبریز می‌شود.

مسجد کبود؛ به جا مانده از دوره قره قویونلوها

مسجد کبود از جمله دیدنی های تبریز است که قدمتی بسیار تاریخی داشته و ساخت آن به بیش از 600 سال قبل باز می‌گردد. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است که در آن می‌توانید جاذبه‌های متعدد از جمله کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و معرق کاری‌های چشم نواز را مشاهده کنید. بافت فیروزه‌ای رنگ این مسجد موجب شده تا نام کبود برای آن انتخاب شود. بسیاری از بناهای تاریخی تبریز در زلزله شدیدی که حدود 300 پیش رخ داد نابود شد؛ اما این مسجد جزو آثاری است که هم‌چنان پابرجا مانده است. مسجد کبود در خیابان امام خمینی تبریز قرار دارد.

پارک ائل گلی؛ زیباترین گردشگاه در تبریز

پارک ائل گلی که با نام شاه‌ گلی نیز شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین گردشگاه‌ها در شهر اولین‌های ایران است که شما می‌توانید بازدید از آن را در برنامه سفر 4 روزه به تبریز قرار دهید. این پارک تماشایی، در جنوب شرقی تبریز و در فاصله 7 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این بنا که در دوران آق قویونلوها به عنوان استخر ساخته شده بود، در گذر زمان و بخصوص در دوران صفویه گسترش یافت و یک منبع ذخیره آب مهم برای آبیاری باغ‌های تبریز تبدیل شد. در این پارک و در مسیر استخر ائل گلی، کاخی دو طبقه و هشت ضلعی قرار دارد که در حال حاضر به عنوان رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در داخل این گردشگاه امکانات متعددی از جمله غذاخوری و شهربازی وجود دارد.

روز چهارم؛ فرصتی برای خرید سوغاتی

در آخرین روز از سفر باید پیش از هرچیز بلیط خود را برای بازگشت از تبریز تهیه کنید. در آخرین روز از سفر 4 روزه به تبریز باید به مکان‌های مناسب برای خرید سوغاتی آشنا شوید.

بازار تبریز؛ یک بازار تاریخی

بازار تاریخی تبریز از مکان های دیدنی تبریز است که می‌توانید بازدید از آن را در برنامه سفر به تبریز قرار دهید. این بازار که طولی در حدود یک کیلومتر دارد، به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. طاق‌ها و گنبدهای این بازار، با سازه‌های آجری در هم تنیده شده و زیبایی منحصر به فردی را به این بنا بخشیده‌اند. با توجه به دسترسی مناسب بازار تبریز به بناهایی نظیر عالی قاپو، مسجد جامع تبریز و رودخانه مهران‌رود شما می‌توانید از بناهای متعددی در روز آخر سفر خود به تبریز دیدن کنید.

سخن پایانی

از شهر تبریز همواره به عنوان شهری پیشگام در تمامی زمینه‌ها یاد می‌شود. این شهر زیبا پیشینه‌ای تاریخی داشته و با توجه به شرایط آب و هوایی خود، جاذبه‌های طبیعی متعددی نیز دارد. سفر به تبریز و بازدید از آن نیاز به یک برنامه مناسب دارد. در این مطلب تلاش شد تا با ارائه یک برنامه سفر 4 روزه به تبریز، تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما رقم بخورد. اگر قصد سفر به تبریز و بازدید از این جاذبه‌های تماشایی را دارید، تنها کافی است به سایت یوتراوز مراجعه کرده و بلیط سفر خود را در کم‌ترین زمان تهیه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها