|

شگفتی های حیات وحش؛ تمساح خونخوار کل یالدار طِفلی رو با دندون تو آب تیکه کرد! (ویدیو)

در این ویدیو تمساح وحشی رو می بینید که کل یالدار رو خیلی دردناک شکار می کنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش به حساب میاد. در حیات وحش به لحظه های عجیب و جذاب زیادی بر می خوریم. در حیات وحش جنگ برای زنده ماندن، تولد و شکار حرف اول رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود دارد.

کل یالدار نوعی شاخ دراز یا آنتلوپ است که هم نوع نر و هم ماده آن با داشتن شاخ های بلند ظاهری وحشی پیدا کرده و به خصوصیات رفتاری همچون پر جنب و جوش بودن، انرژی زیاد شهرت داره. رنگ کل های یال دار ممکن است با هم متفاوت باشد، تعدادی به رنگ خاکستری روشن، برخی تقریبا خاکستری مایل به آبی و تیره رنگ ترین آن ها به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای هست.

این حیوان روی شانه هایش نوارهای قهوه ای تیره رنگی دارد که به صورت عمودی روی بدنش کشیده شده است، همچنین دارای یال سیاه رنگ ضخیم و بلند و ریش بلند تیره یا رنگ پریده روی گردنش می باشد. شاخ کل یال دار نر 2 برابر ماده ها و حدود 84 سانتی متر و در ماده ها بین 30 تا 40 سانتی متر می باشد. گفته شده پایه این شاخ با افزایش سن محکم تر و زمخت تر می شود.

تمساح یه جانور خزنده هست. در آب به راحتی شنا می‌کنه، اما همیشه در آب نیست و تخم‌هایش رو داخل خشکی نگه میداره. تمساح کلمه ای هست که برای نامگذاری انواع مختلف کروکودیل استفاده میشه.

تمساح فک و دندان‌های بسیار قوی داره و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق قرار دارد. این حیوان خزنده آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنه. تمساح ها مانند دیگر موجودات ساکن در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی هم در آب‌ شور زندگی می‌کنه.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها