|

حیات وحش حیرت انگیز؛ یوزپلنگ های درنده گورخر طِفلی رو تیکه کردن که باید ببینی! (ویدیو)

در این ویدیو یوزپلنگ های وحشی رو می بینید که گورخر رو خیلی حرفه ای شکار میکنن!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات‌وحش یکی از مضوعات جذاب برای شما می تواند باشد. بزرگترین کمپانی های مستند سازی هر ساله بودجه بسیار زیادی را در حوزه حیات وحش خرج می کنند تا لحظه هایی را ثبت کنند که قلب شما را به طپش بیاندازد. از روی زمین گرفته تا در آب های عمیق، جانوران با انواع روش های مختلف تلاش می کنند نسل خودشان را در طبیعت باقی بگذارد و به حکمرانی خود ادامه دهند. ویدیو امروز ما رو از دست ندید، چون ثانیه های عجیبی را برای شما می آفریند.

یوز پلنگ که به نام چیتا نیز شناخته شده از گربه سانان قوی و بزرگ و از شکارچیان مرموز حیات وحش است. این حیوان گوشتخوار به دلیل سرعت بی نظیر در تعقیب شکار عنوان سریع ترین پستاندار خشکی را از آن خود کرده و خصوصیات ظاهری و رفتاری عجیبی دارد که او را به یکی از گربه سانان منحصر به فرد تبدیل می کند.

یوزپلنگ بدن بلند و باریکی دارد که با خز مایل به زرد پوشیده شده و خال های سیاه کوچکی روی آن دیده می شود، این خز ظاهری جذاب به حیوان بخشیده و اغلب با پلنگ اشتباه گرفته می شود.

غذای این حیوانات درنده بیشتر غزال، آهو، بوفالو، میش، بز و خرگوش هست. نکته بسیار جالب در مورد یوزپلنگ ها بینایی فوق‌العاده‌ای اون ها هست. قبل از حمله به طعمه خودشون، این حیوانات تمام جوانب را در نظر می گیرند و بی برنامه به طعمه حمله ور نمی شوند. این حیوانات به دلیل شکل و رنگ پوستشون خوب بدنشون را در محیط استتار می کنند.

گورخر از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است. این حیوان به علت خط های سیاه و سفید روی بدنش معروف است. گورخر ها در رده پستاندران قرار می گیرند. این نوارهای سیاه و سفید کمک باعث میشه گورخر راحت تر در طبیعت پنهان بشود.

سرعت گورخر ها ممکن هست به 40 کیلومتر در ساعت هم برسد. بزرگ ترین نوع گورخر، گروی است و به دلیل گوش های بزرگش به راحتی قابل شناسایی می باشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها