|

شگفتی های حیات وحش؛ شیر گُنده گردن کَل یالدار رو جوری گاز زد که چند شقه شد! (ویدیو)

ویدیو امروز ما در مورد یه شیر واقعا وحشی هست که گردن کل یالدار رو ول نمیکنه تا خفه شه!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- از زیباترین و عجیب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش هست. دنیای حیات وحش همواره ما رو غافلگیر  میکنه. در این دنیای وحشی و خطرناک همه موجودات تلاش می کنند تا زنده بمانند و نسل خودشون رو گسترش بدهند. شکار کردن حرف اول در دنیای حیات وحش هست و حیوانات مختلف با توانایی های خودشون تلاش می کنند تا زنده بمونن، اما این دنیا خیلی خیلی بی رحمه، چون همیشه یک برنده داره!

شیر جزو گربه سانان بزرگ جثه به حساب میاد. شیر حیوانی است که با گله زندگی می کند و در هر گله هر یک وظیفه خاصی بر عهده هر شیر هست. این موجودات وحشی در گذشته در  مناطق گرمسیری جهان از جمله آفریقا، هندوستان، پاکستان، ایران و مدیترانه زندگی می کردند. شیرهای آفریقایی تمایل به شکار حیوانات بزرگی از قبیل گوزن ها، گورخرها، گراز ها، کرگدن ها و حیوانات وحشی دارند.

در ایران شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم گفته میشده وجود داشته. شیر ایرانی تنها در جنوب ایران زندگی می کرده و حالا نسل آن در ایران کاملا منقرض شده است.

کَل یالدار یا گوزن‌ یالدار یا گاو‌های یالدار، یک سرده از پستانداران گاوسان از گروه سم‌ داران است. کل یال دار نوعی شاخ دراز یا آنتلوپ است که هم نوع نر و هم ماده آن با داشتن شاخ های بلند ظاهری وحشی پیدا کرده و به خصوصیات رفتاری همچون پر جنب و جوش بودن، انرژی زیاد شهرت داره.

هر سال حدود 2 میلیون کل یال دار مهاجرت می کنن و صحنه های بسیار زیبایی در طبیعت وحشی آفریقا به نمایش در می آورند.

رنگ کل های یال دار ممکن است با هم متفاوت باشد، برخی به رنگ خاکستری روشن، برخی تقریبا خاکستری مایل به آبی و تیره رنگ ترین آن ها به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای هست. کم پیش می آید کل یال دار به انسان حمله ور شود ، این مسئله تنها در مواقعی که حیوان در اسارت باشد و یک انسان وارد قلمروی او بشود ممکن است رخ دهد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی