|

از جذابیت های حیات وحش؛ چیتاهای گرسنه حیرت آور به گاومیش شبیخون زدن و یه لقمش کردن!

در این ویدیو چیتاهی گرسنه رو می بینید که به گله گاومیش ها حمله می کنند و آخر یکیشون رو به دام می اندازند.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوزدنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را دارد. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زیستن. جهانی که در آن خون و شکار حرف اول را می زند.

چیتا ها پستاندار مهره‌دار به حساب میان و در خانواده گربه‌سانان قرار می گیرند. این حیوانات سرعتشون گاهی به 112 کلیومتر بر ساعت هم می رسد و می توانند حتی در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند. این حیوانات بیشتر در آفریقا، آسیای مرکزی و شبه قاره هند زندگی می کنند. متاسفانه جمعیت چیتا ها در حال کاهش است. تعداد بسیار محدودی از این حیوانات در ایران هم زندگی می‌کنند.

غذای این حیوانات وحشی بیشتر غزال، آهو، جبیر، بوفالو، قوچ، میش، بز و خرگوش هست. نکته جالب در مورد چیتا ها  بینایی فوق‌العاده‌ای اون ها هست. قبل از حمله به طعمه خودشون، این حیوانات تمام جوانب را در نظر می گیرند و بی برنامه به طعمه حمله ور نمی شوند. چیتا ها به دلیل شکل و رنگ پوستشون خوب بدنشون را در محیط استتار می کنند.

چیتا حیوان خانگی!

در امریکا، نگهداری از چیتا غیرقانونی است. اما پولدارها با وجود غیرقانونی بودن دست از نگهداری چیتا برنداشتند. به گزارش سی‌ان‌ان، دولت‌ های زیادی مانند امارات متحده عربی و عربستان هستند که مالکیت خصوصی و فروش حیوانات وحشی در آنها ممنوع بوده اما در اجرای این قانون سهل‌انگاری شده است.

گرتا تایسِن، هنرپیشه دانمارکی دهه پنجاه و شصت میلادی چیتا را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌داشت. فیلیس گوردون، هنرپیشه مشهور امریکا نیز هم همین طور. ژورفین بیکر هم در دهه بیست از یک چیتا به اسم چیکیتا نگهداری می‌کرده است!

شکار امروز چیتای ما گاومیش هست. گاومیش ها پستاندار هستند که زیر رده خانواده گاو ها قرار می گیرند. این حیوانات مثل گاو ها از هیکل بزرگی برخوردارند و شاخ های بزرگی روی سر خود دارند. محل پرورش گاومیش، مناطق جنوبی آسیا، هند و چین است، اما امروزه پرورش این حیوان در جهان بسیار گسترده شده است.

این حیوانات در گل و لای می غلطند تا خود را در مقابل حشرات از جمله پشه هایی که روی بدن می نشینند محافظت کنند.  گاومیش های آبی بیشتر در نواحی سبز و باتلاقی که در نزدیکی رودخانه ها قرار دارند زندگی می کنند و در آب رودخانه ها فرو می روند به طوری که تنها سرشان از آب خارج می ماند.

از این حیوانات در کشاورزی به عنوان بارکش استفاده می شود. یکی از ویژگی های این حیوانات بر اساس تحقیقات صورت گرفته پایین بودن کلسترول گوشت گاومیش در مقایسه با دیگر گوشت های قرمز است. 40 درصد کم تر.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها