|

از جذابیت های حیات وحش؛ شاخ به شاخ شدن پلنگ و یوزپلنگ ببین چطور از خجالت هم دراومدن

توی این ویدئو دعوای پلنگ و یوزپلنگ را خواهید دید که با توجه به شباهت های ظاهری این دو حیوان جالب است.

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- یوزپلنگ که با نام چیتا هم شناخته شده از گربه سانان قدرتمند حیات وحش است. این حیوان گوشتخوار به دلیل سرعت بی نظیر در تعقیب شکار عنوان سریع ترین پستاندار خشکی را از آن خود کرده است. به طور کلی پنج گونه مختلف یوزپلنگ در دنیا وجود دارد که تنها از نظر رنگ تفاوت های جزئی با یکدیگر داشته و اغلب با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می کنند از هم متمایز می شوند. به عنوان مثال یوزپلنگ هایی که در مناطق بیابانی خشک ساکن هستند خز روشن تر و خال های کوچک تری دارند در حالی که یوزپلنگ هایی که در چمنزارهای آفریقای جنوبی یافت می شوند از نظر جثه بزرگ تر هستند، همچنین خز تیره تر با خال های بزرگ تر دارند.

در نگاه اول، پلنگ و یوزپلنگ (چیتا) شباهت زیادی با هم دارند اما اگر دقیق‌تر بررسی کنید، متوجه تفاوت هایشان خواهید شد. تفاوت‌هایی که باعث میشن دفعه بعد، این دو گربه زیبا و قدرتمند را اشتباه نگیرید! در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند تا از مهم ترین تفاوت های پلنگ و یوزپلنگ را با هم بررسی کنیم.

یوزپلنگ به شکل قابل توجهی، لاغرتر از پلنگ است. در حقیقت، بدن این گربه برای سرعت بالا طراحی شده است؛ نه قدرت زیاد! وزن یک یوزپلنگ، به حداکثر ۷۲ کیلوگرم می‌رسد. پلنگ‌ها عضلانی‌تر و قدرتمندتر از یوزها هستند و از عضلات قوی خود، برای شکار طعمه و کشیدن آن به بالای درخت استفاده می‌کنند.

لکه‌های سیاه یوزپلنگ، دایره‌ای و بیضی شکل هستند و به وضوح، روی پوست از همدیگر فاصله دارند. این درحالیست که لکه‌های پلنگ، کوچک‌تر و نامنظم‌تر هستند و طرح‌هایی مانند گل رز را روی بدن تشکیل می‌دهند.

دم یوزپلنگ صاف و از نظر ظاهری تا حدودی پهن است. این گربه‌ها از این دم به عنوان یک اهرم حفظ تعادل در هنگام تعقیب طعمه‌های خود با سرعت زیاد، استفاده می‌کنند. دم پلنگ لوله‌ای شکل است و این حیوان از آن برای حفظ تعادل در هنگام بالا رفتن از درخت و کشیدن طعمه به سمت بالا استفاده می‌کند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها