|

از جذابیت های حیات وحش؛ یوزپلنگ بیچاره غرق خوردن شکارش بود که شیر یهووو رفت سراغش

این ویدیو که در حیات وحش ماسایی به ثبت رسیده، یک یوزپلنگ را به تصویر می‌کشد که پس از شکار یک غزال مشغول خوردن لاشه است.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- یوزپلنگ ها از شکارچیان قدرتمندی هستند که عنوان سریع ترین پستاندار خشکی را از آن خود کرده اند. آن ها بدن بلند و باریکی دارند که خال های سیاه کوچکی روی آن دیده می شود، این خز ظاهری جذاب به حیوان بخشیده و اغلب با پلنگ اشتباه گرفته می شود. یوزپلنگ دم بلند با طرح های حلقه ای دارد که به تعادل و تغییر جهت سریع حیوان کمک زیادی می کند.

سرعت فوق العاده یوزپلنگ به دلیل فیزیک خاص بدنی اش می باشد، چیتا پاهای عقب قوی و محکم و ستون فقرات فوق العاده انعطاف پذیر و عضلانی ای دارد، این ویژگی علاوه بر سرعت بالا به او چالاکی زیادی نیز بخشیده است.

یوزپلنگ در گذشته زیستگاه بسیار وسیعی داشته اما در حال حاضر بیشترین تعداد یوزپلنگ در آفریقا به خصوص منطقه نامیبیا در جنوب غربی آفریقا و تعداد کمتری از آن در ایران زندگی می کند.

این ویدیو که در حیات وحش ماسایی به ثبت رسیده، یک یوزپلنگ را به تصویر می‌کشد که پس از شکار یک غزال مشغول خوردن لاشه است. یوزپلنگ چنان غرق خوردن لاشه می‌شود که متوجه نیست یک شیر ماده در کمین نشسته و ناگهان حمله می‌کند. در نهایت یوزپلنگ پا به فرار می‌گذارد و شیر لاشه غزال را به دندان می‌گیرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها