|

از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگی که همچون شبح شکار را قاپید اما دودستی تقدیم نر وحشی کرد!

در این ویدیو شکارچی نادری را خواهید دید که تو حیات وحش تعداد انگشت شماری از او وجود داره اما خوشبختانه این ویدیو هیجان انگیز ازش ثبت شده

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پلنگ ها شکارچیانی منزوی هستند که غالباً به تنهایی در دشت ها و کوه های آفریقا پرسه می زنند و بسیاری از دوستداران حیات وحش، عکاسان و علاقه مندان دوست دارند که این گربه های شگفت انگیز را از نزدیک ببینند.

ممکن است کسی بپرسد چه چیزی بهتر از پلنگ است؟ پاسخ یک پلنگ سیاه است. بله، پلنگ سیاه، این موجود وجود دارد. راهنمای طبیعت شاهین پاتل و مهمانانش از معدود افراد خوش شانسی هستند که این شبح افسانه ای شب را دیده اند. لحظه باورنکردنی در دوربین ثبت شد و اینطور برای شما روایت می شد.

یک روز عصر، در یک سافاری در کمپ وحشی لایکیپیا، کنیا. یک ایمپالا مادر و بره جوانش توسط دو کفتار راه راه به بیرون بوته زار فرار می کردن. ترس و سردرگمی بره جوان و ضعیف را فرا گرفت و در گرگ و میش غروب به این سو و آن سو می دوید. سپس، گویی روحی از ناکجاآباد ظاهر شد، چهره ای تاریک به شدت هجوم آورد و بره زمین خورد.

ezgif.com-gif-maker (50)

پلنگ ها شکارچیان کمین هستند و هنگام تعقیب طعمه از استتار استفاده می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا بدون استفاده از انرژی زیادی برای تعقیب شکار خود به طعمه بی خبر نزدیک شوند و ضربه بزنند و کار را تمام کنند.

راهنمای گردشگری ما ادامه می دهد: وقتی بر هرج و مرج نور افکندیم، پلنگ سیاه با تمام شکوه و عظمت خود آنجا بود - نادرترین آنها، پلنگ سیاه بدنام آفریقا. ما از آنچه قبل از ما رونمایی شده بود حیرت زده شدیم. ما نه تنها شاهد نادرترین گربه آفریقا بودیم، بلکه او را با موفقیت در حال شکار یک بره ایمپالا دیدیم!

پلنگ سیاه هیچ تفاوتی با پلنگ معمولی ندارد. تفاوت اصلی در ژن است. پلنگ سیاه دارای یک بیماری ژنتیکی است که باعث می شود ملانین اضافی تولید کنند - از این رو نام جایگزین آنها، پلنگ ملانیست است. این باعث می شود پوست معمولاً طلایی آنها مشکی باشد. نقش پلنگی معروف روی پلنگ سیاه وجود دارد. 

چیزی که این پلنگ را بسیار کمیاب می‌کند این است که او یکی از معدود پلنگ‌های سیاه‌ آزاد آفریقا است. در واقع گذراندن وقت با هر پلنگی خاص است، اما گذراندن وقت با پلنگ نادر ملانیستی در محیط طبیعی آن غیر قابل باور است.

اما این پایان داستان نبود و شب شگفت انگیز گردشگران ادامه داشت چرا که اندکی پس از آنکه پلنگ سیاه بره جوان را خفه کرد. یک پلنگ نر معمولی سروکلش پیدا شد و پلنگ سیاه ما بدون مقاوتی شکار را برای نر بزرگ گذاشت و رفت. پلنگ سیاه به ثانیه ای در ظلمات شب ناپدید شد.

ezgif.com-gif-maker (49)

ezgif.com-gif-maker (51)

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها