|

صرافی آنلاین خرید ارز دیجیتال + تحلیل‌های دوره‌ای

صرافی آنلاین خرید ارز دیجیتال + تحلیل‌های دوره‌ای

صدها پلتفرم در سراسر جهان برای معاملات آنلاین ارز دیجیتال وجود دارد. با توجه به ویژگی‌های مختلفی که هریک از این پلتفرم‌ها دارند ممکن است ند…

لینک کوتاه کپی شد

صدها پلتفرم در سراسر جهان برای معاملات آنلاین ارز دیجیتال وجود دارد. با توجه به ویژگی‌های مختلفی که هریک از این پلتفرم‌ها دارند ممکن است ندانید بهترین صرافی آنلاین برای خرید ارز دیجیتال کدام است. زیرا در فضای مجازی، انواع و اقسام تبلیغات صرافی‌ها وجود دارد که باعث سردرگمی در یک انتخاب درست می‌شود.

برای انتخاب صرافی آنلاین ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای اینکه تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای قرار نگیرید و بتوانید بهترین صرافی را برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتخاب کنید، هنگام بررسی یک صرافی ارز دیجیتال به موارد زیر دقت کنید:

امنیت و اعتبار صرافی

اولین چیزی که هنگام بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید، میزان امنیت و اعتبار آن است. فراموش نکنید بازار ارز دیجیتال پر از کلاهبرداری است و انتخاب یک صرافی نامناسب، می‌تواند کل سرمایه زندگی شما را به باد دهد. صرافی‌های معروف زیادی در این مدت مورد حمله و هک قرار گرفته اند. برای اینکه مطمئن شوید یک صرافی قوانین مناسب و امنیت خوب ارائه می‌دهد، در اولین گام به دنبال یک آدرس واقعی باشید که در صورت لزوم بتوانید به دفتر مربوطه مراجعه کنید. وجود یک آدرس واقعی نشانه شفافیت عملکرد صرافی است.

در مرحله بعد دقت کنید که صرافی برای حساب کاربری شما چه تدابیر امنیتی ایجاد کرده است؟ حتما می‌دانید برای ساخت حساب در یک صرافی باید اطلاعات شناسایی و مالی خود را ثبت کنید تا از مواردی مانند پولشویی جلوگیری شود. با این حال یکی از مواردی که امنیت حساب کاربری شما را بالا می‌برد، استفاده صرافی از تایید هویت دو عاملی است. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هرچه ساخت یک حساب کاربری در صرافی سخت‌تر باشد، بهتر است! چرا که این نشان دهنده مسوولیت‌پذیری صرافی در برابر حفظ امنیت سرمایه شما است.

البته صرف نظر از اینکه چه صرافی انتخاب می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از کیف پول‌های سخت افزاری که ذخیره‌سازی آفلاین را ارائه می‌کنند، استفاده کنید. چرا که با این نوع ذخیره‌سازی امنیت سرمایه شما تا حد زیادی حفظ می‌شود.

برای انتخاب صرافی آنلاین ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کنیم

 

کارمزد معاملات

فرض کنیم شما از میان صرافی‌های برتر تعدادی از آن‌ها را انتخاب کرده‌اید که به نظر می‌رسد عملکرد بسیار خوبی دارند و هیچ سابقه‌ای مبنی بر هک یا کلاهبرداری نیز ندارند. این موارد برای انتخاب، خوب است اما بعد از این موارد باید به این نکته دقت کنید که با هر معامله روزانه چه مقدار کارمزد باید بپردازید. اکثر صرافی‌ها انواع مختلفی از کارمزدهای تراکنش دریافت می‌کنند. معمولا این کارمزد‌ها بر اساس حجم تراکنش تراکنش یا سطح فعالیت شما و… است. در این میان برخی دیگر از انواع صرافی‌ها مانند صرافی ایرانیکارت وجود دارند که هیچ کارمزدی برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کنند. اگر جزو افرادی هستید که معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهید صرافی‌هایی مانند ایرانیکارت برای شما مناسب‌تر است. چرا که مبلغ کارمزد ممکن است ناچیز باشد اما پس از انجام تعداد بالای تراکنش، می‌تواند درصد زیادی از سرمایه شما را کاهش دهد.

شبکه‌های انتقال ارز

نکته مهم دیگر برای بررسی صرافی ها، ارزها و بلاکچین‌هایی است که پشتیبانی می‌کنند. شما برای انتقال هرچه بهینه‌تر ارزهای دیجیتال خود باید از صرافی‌هایی استفاده کنید که انتقال ارز از طریق شبکه‌های متفاوت را فراهم می‌کنند. برای مثال کارمزد انتقال یک ارز erc20 بالا است اما انتقال همان ارز در شبکه bep2 کارمزد بسیار ناچیزی دارد. بنابراین اگر صرافی موردنظر از شبکه‌های مختلف پشتیبانی نکند شما ملزم به پرداخت هزینه‌های بسیار بیشتری می‌شوید و این اصلا مقرون به صرفه نیست.

خدمات پشتیبانی

معاملات ارز دیجیتال ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می‌شود، بنابراین پشتیبانی مشتری یک صرافی باید در هر زمانی در دسترس باشد. برای مثال به این مورد دقت کنید که آیا پشتیبانی فقط از طریق ایمیل و تیکت است و یا اینکه یک کارشناس برای پاسخگویی به سوالات وجود دارد؟ قطعا اگر یک کارشناس پشتیبانی آنلاین ارائه دهد (مانند پشتیبانی در صرافی ایرانیکارت) مشکلات کاربران در مدت کوتاه‌تری انجام و در نهایت رضایت کاربر بیشتر می‌شود.

پوشش اخبار و تحلیل‌های دوره‌ای

بسیاری از پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال در کنار پنل معاملاتی خود، یک پنل آموزشی و خبررسانی نیز ارائه می‌دهند. به این ترتیب در بالابردن سطح دانش کاربران نیز نیز فعالیت می‌کنند. برای مثال ایرانیکارت در کنار خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال، در وبسایت خود دارای یک مجله آموزشی و تحلیلی نیز است که در آن تحلیل تکنیکال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در بازه زمانی خاص ارائه می‌دهد. همچنین از بخش آموزشی آن نیز می‌توان برای دربافت آموزش‌های روز دنیای ارز دیجیتال، مانند بازی در پلتفرم‌های متاورس، خرید و فروش nft ها، کار با کیف پول‌ها و صرافی‌ها نیز اقدام کرد.

سخن آخر

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال اگر به تازگی سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال را شروع کرده اید، توجه به ویژگی‌های گفته شده می‌تواند سرمایه شما را در امان نگه دارد. تنها با کمی تحقیق قبل از ورود به بازار درباره پلتفرم‌های برتر، می‌توانید شانس موفقیت خود در ارز دیجیتال را بیشتر کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها