|

روش های تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری زیر نظر متخصص زنان

دکتر زنان در تعیین جنسیت قبل از بارداری می ‌تواند با بررسی وضعیت هورمونی زنان و انجام آزمایش های مختلف اطلاعات خوبی را به دست بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

تعیین جنسیت نوزاد یا همان پسر و دختر شدن جنین در طول تاریخ جزء مهمترین دغدغه های خانواده است به دلیل تفاوت های فرهنگی علاقه به هر کدام از جنسیت ها در طول دوره های مختلف تغییر پیدا کرده و در حال حاضر اغلب خانواده ها به دنبال توازن بوده و تمایل دارند که از هر دو جنسیت فرزند داشته باشند. روش هایی برای تعیین جنسیت جنین در بارداری وجود دارد که متخصص زنان تا حد زیادی می ‌تواند در این زمینه کمک کند.

روش های تعیین جنسیت جنین

اگر چه سلامتی کودک بیش از هر چیز دیگری برای پدر و مادر اهمیت دارد؛ اما مشخص شدن جنسیت جنین هم جزء موارد مهم است که اغلب والدین به دنبال پیدا کردن آن می باشند.

در شرایط نرمال بارداری شانس دختر یا پسر شدن کودک برابر است و عمدتاً بستگی به مرد دارد که با دو نوع گامت می ‌توانند جنسیت جنین را تعیین کند.

اما روش‌ های دیگری هم برای مشخص کردن جنسیت جنین وجود دارد که برخی از آنها آسان و بی خطر بوده و برخی حتماً در آزمایشگاه ها صورت می گیرد. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم:

روش تغذیه ای

روش تغذیه ای نمی تواند به صورت صددرصد مشخص کند که جنسیت جنین دختر یا پسر می شود. اما ثابت شده که رعایت برخی از رژیم ‌های غذایی شانس دختر دار شدن یا پسر دار شدن را افزایش می دهد. چگونگی اثر گذاری مواد غذایی بر جنسیت کودک به دلیل اثرگذاری مواد غذایی بر محیط رحم و دستگاه تولید مثل و محیطی که قرار است جنین در آنجا تشکیل شود می باشد.

روش شستشوی مهبلی

در این روش بر اساس میزان PH واژن و نقش تعیین کننده آن در حرکت اسپرم ها و قلیایی یا اسیدی کردن محیط واژن موجب تغییر در حرکت اسپرم های مرد شده و زمینه تخمگذاری را به وجود می آورند.

روش تعیین جنسیت با IUI

یکی از روش های تعیین جنسیت است که گرفته شده و پس از فرآیند پردازش، اسپرم ها به داخل رحم خانم منتقل می گردند، تا در آن جا با تخمک لقاح کند. در این روش می توان با شیوه های خاصی متناسب با درخواست والدین اسپرم های پسر ساز یا دختر ساز را جدا کرده و فقط از آنها برای ترکیب و لقاح استفاده نمود.

روش تعیین جنسیت PGD

روش تعیین جنسیت PGD برای افرادی مناسب است که مشکلات ژنتیکی داشته و برای جلوگیری از تولد نوزاد با مشکلات ژنتیکی از این روش استفاده می‌ کنند. این روش عوارض بالا و هزینه های زیادی را به دنبال دارد. در این روش با دریافت منی از مرد و لقاح آن در محیط آزمایشگاه پس از تشکیل و کشت جنین ها با نمونه برداری از لایه سلولی جنین سالم شناسایی می شود و سپس در صورت مطلوب بودن به رحم انتقال می یابد.

تعیین جنسیت با روش های خانگی

بسیاری از افراد برای تعیین جنسیت جنین عجله دارند و تمایل دارند که هر چه زودتر متوجه نوع جنسیت فرزند خود شوند. روش های خانگی زیادی وجود دارد که در این زمینه می‌ تواند به افراد کمک کند تا دیگر نیاز به صبر کردن برای تعیین جنسیت در سونو گرافی نباشد.

در اینجا به چند روش خانگی که کمک می کند تا زودتر جنسیت جنین را تشخیص دهید، اشاره می کنیم:

تعیین جنسیت با سیر

با خوردن یک بوته سیر اگر بوی سیر برای مدت طولانی در بدن شما باقی بود، جنین پسر و اگر بوی خاصی به وجود نیامد جنین دختر است.

تعیین جنسیت با جوش شیرین

ادرار را در یک ظرف کوچک ریخته و دو قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. اگر ترکیب آنها به حالت گازدار شد، جنین پسر و اگر مخلوطی صاف دست آمد جنین دختر است.

تعیین جنسیت از روی علائم بارداری

افراد از روی علائم بارداری فرد می فهمند جنسیت جنین چیست و برخی از عواملی نشان دهنده جنسیت بوده که شامل موارد ذیل می شود:

  • تعیین جنسیت بر اساس جهت خوابیدن
  • وضعیت معده
  • خارش دست
  • بر اساس نوع ویار بارداری
  • جوش صورت

تعیین جنسیت قطعی با سونوگرافی

سونوگرافی بارداری یکی از روش‌های رایج است که در طول دوره بارداری برای بررسی فرایند تشکیل و رشد جنین بارها انجام می شود و هیچ گونه خطری را برای مادر و نه برای جنین ایجاد نمی کند.

پزشکان اغلب از سونوگرافی مرتبط با زایمان که سونوگرافی قبل از تولد هم نامیده می‌شود، برای تحت‌نظر داشتن سلامت مادر و جنین در دوران بارداری استفاده می‌کنند. ممکن است پزشک در اوایل بارداری از سونوگرافی شکم یا ترانس واژینال برای بررسی موارد زیر استفاده کند:

  • تشخیص تاریخ زایمان
  • وضعیت سلامت جنین (از جمله ضربان قلب)
  • تعیین سن حاملگی جنین
  • بررسی چندقلویی (وجود بیش از یک جنین)

با قرار گرفتن بر روی تخت مخصوص استفاده از دستگاه سونوگرافی در ناحیه لگن و رحم متخصص سونوگرافی می ‌توانند در خصوص سلامت جنین، پسر یا دختر بودن او و همچنین سلامتی مادر اظهار نظر کند.

سونوگرافی که برای تعیین جنسیت قطعی انجام می ‌شود سونوگرافی پایش آناتومی نام دارد که در این سونوگرافی هرگونه ناهنجاری احتمالی و تعیین جنسیت نوزاد انجام می شود.

تعیین جنسیت قبل از بارداری

اخیراً فناوری های پزشکی پیشرفت زیادی کرده و امکان تعیین جنسیت قبل از بارداری را به وجود می آورد، با روش های مختلفی می توان جنسیت جنین را مشخص کرد.

در واقع روش‌های مختلفی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد که به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

تغییر شرایط بدن مادر

دسته اول که با تغییر شرایط محیطی بدن ‌مادر امکان پسر یا دختر شدن جنین افزایش پیدا می کند نمی ‌توان روش هایی مانند رژیم ‌های غذایی، زمان مقاربت، شستشوی مهبل و مواردی از این قبیل را در این دسته بندی قرار داد.

کمک گرفتن از متخصصین و آزمایشگاه ها

دسته دوم که امکان تعیین جنسیت قبل از بارداری را به وجود می آورند، با کمک پزشکان متخصص زنان و آزمایشگاه ها، همچنین مراکز درمان ناباروری و ژنتیک صورت می ‌گیرد. در این دسته از روش ‌های مختلف در آزمایشگاه برای تشخیص جنین دختر و پسر یا جنین های سالم از جنین های با مشکلات ژنتیکی استفاده می ‌کنند که همه آنها می ‌توانند در داشتن یک نوزاد سالم کمک کنند.

برای این که بهترین روش برای تعیین جنسیت قبل از بارداری را انتخاب کرده و از آن نتیجه خوبی دریافت کنید، لازم است تا از متخصص زنان و زایمان در این زمینه کمک بگیرید.

آیا دکتر زنان در تعیین جنسیت قبل از بارداری کمک می کند؟

دکتر زنان در تعیین جنسیت قبل از بارداری می ‌تواند با بررسی وضعیت هورمونی زنان و انجام آزمایش های مختلف در مورد تاریخ های تخمک گذاری اطلاعات خوبی را به دست بیاورد.

با داشتن اطلاعات مناسب در مورد بخش های مختلف بدن مادر امکان تعیین زمان و تعیین جنسیت فراهم می گردد. چرا که پزشک زنان می ‌تواند بدن فرد را در تعادل طبیعی نگه دارد و از بر هم ریخته شدن شرایط هورمونی و روحی روانی مادر جلوگیری می کند.

در واقع با کمک گرفتن از دکتر زنان می توانید یک نوزاد کاملاً سالم داشته باشید که در صورت تمایل جنسیت را نیز از قبل تعیین نمایید. برای مشاوره حتما از دکتر زنان نوبت بگیرید و با بهترین متخصص زنان و زایمان درباره بارداری و تعیین جنسیت مشورت کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک متخصص زنان اقدام به رعایت برخی از رژیم های غذایی به جهت تغییر جنسیت جنین نکنید. چرا که کم و زیاد شدن مواد مورد نیاز بدن می تواند آسیب های جبران ناپذیر را هم به مادر و هم به جنین برساند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی