|

چگونه با حداقل هزینه روکش صندلی اداری خود را نو کنیم؟

سایت های بسیاری در زمینه تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری فعالیت می کنند که زرین مبل نیز یکی آن ها می باشد که دارای تعمیرکاران مجرب است.

لینک کوتاه کپی شد

روکش صندلی اداری یکی از تزئینات و تجهیزات صندلی می باشد که در اثر گذر زمان و علل مختلفی، می تواند دچار فرسودگی شود. فرسودگی روکش صندلی سبب ظاهر نامناسب آن می شود. ولی بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالای  صندلی اداری، از خرید آن خودداری می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع که چگونه با حداقل هزینه، روکش صندلی خود را نو کنید، بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

image_6ecb03a41a2be67e3247fd84a4c02421ee56cea9

روش های نوکردن روکش صندلی اداری

برای نو کردن صندلی های اداری قدیمی خود که دچار فرسودگی روکش شده اند، می توانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. برای این که با حداقل هزینه، روکش صندلی خود را نو کنید، می توانید آن را در خانه تعمیر کنید. زمانی که رنگ روکش صندلی شما از بین می رود، دیگر ظاهر قبل را ندارد. ولی این دلیلی برای دور انداختن صندلی اداری نمی باشد. شما می توانید با تعویض روکش صندلی اداری، آن را تبدیل به صندلی نو کنید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که در صورت عدم تجربه و توانایی کافی برای تعمیر و تعویض روکش صندلی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در غیر این صورت نه تنها به درستی عملیات تعمیر و تعویض روکش را انجام نخواهید داد، بلکه متحمل هزینه های بسیاری نیز خواهید شد. سایت های بسیاری در زمینه تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری فعالیت می کنند که زرین مبل نیز یکی از این سایت ها می باشد که دارای تعمیرکاران و کارشناسان مجرب در این زمینه است.

image_94692fedf1dc4576de753b7dd380beaa355a57bc

تعویض روکش صندلی اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

 روکش صندلی اداری ممکن است دیگر به هیچ وجه قابل تعمیر نباشد در این صورت باید به دنبال روکش صندلی مورد نظر خود برای تعویض باشید. هنگام انتخاب روکش صندلی اداری باید به یک سری عوامل توجه نمایید مانند:

  • جنس روکش صندلی اداری
  • تطابق روکش صندلی انتخابی با برند و مدل صندلی
  • قیمت روکش صندلی اداری در بازار
  • سلیقه شما در انتخاب روکش صندلی اداری
  • و مواردی از این قبیل…

البته که تعویض روکش صندلی اداری هم گاهی پیچیده تر از چیزی است که تصور می کنید حتی ممکن است موقع تعویض روکش صندلی همان روکش نو و جدید هم پاره شود به همین خاطر بهتر است این کار را به افرادی که تجربه دارند سپرد زیرا در چشم به هم زدنی آن را تعویض می کنند. راحتی و آرامش شما عزیزان مهم تر از هر چیز دیگری است از این رو بیش تر از هر چیز دیگر باید به آن توجه داشته باشید که جنسی که برای روکش صندلی اداری خود انتخاب می کنید راحت باشد زیرا قطعا ساعات زیادی را روی آن می نشینید.

image_5450d63ce8063dd7f23410fb861966c71c9d2250

وسایل مورد نیاز برای تعویض روکش صندلی اداری:

  • پارچه با رنگ دلخواه
  • فوم
  • میخ کش
  • دستگاه دوخت صنعتی
  • پیچ گوشتی
  • انبر دست

مراحل تعویض روکش صندلی:

  • در مرحله اول باید نسبت به جدا کردن نشیمنگاه صندلی، اقدام کنید. صندلی را بر عکس کرده و از طریق انبردست و پیچ گوشتی، رویه صندلی را جدا کنید.
  • سپس با استفاده از انبردست و میخ کش، رویه اصلی صندلی را جدا کنید.
  • پس از جدا کردن روکش صندلی، نشیمنگاه را بررسی کنید و از سالم بودن آن، مطمئن شوید. در صورتی که سطح نشیمنگاه، خراب باشد و احتیاج به تعویض داشته باشد، از طریق کشیدن فوم بر روی آن، تبدیل به سطحی نرم می شود.
  • در این مرحله، نوبت کشیدن پارچه بر روی نشیمنگاه است. توجه کنید که قبل از کشیدن پارچه، آن را اتو کنید تا دارای سطحی صاف و مرتب باشد.
  • پارچه ها را با استفاده از دستگاه دوخت صنعتی، به نشیمنگاه بدوزید و محکم بودن آن را بررسی کنید.

image_fdf61d7cafbcabf2cc12d57dac3b4d8d8fd2ff6d

راه های تشخیص کیفیت روکش صندلی اداری در هنگام تعویض روکش:

اگر روکش صندلی دارای کیفیت خوبی باشد، به سرعت دچار فرسودگی نمی شود و طول عمر بالایی خواهد داشت. بنابراین لازم است در هنگام تعویض روکش صندلی اداری، به نکات زیر توجه کنید.

  • در زمان تعویض روکش صندلی، به چگونگی دوخت آن توجه کنید. این که دارای دوخت تمیز و منظم باشد، درزها به خوبی دوخته شده و دوخت درزها دارای محکم کاری باشد، بسیار مهم است.
  • در هنگام تعویض روکش صندلی برای خودرو، به میزان تکه های روکش دقت کنید. هر چه تکه های روکش، بیشتر و کوچکتر باشند؛ روکش کیفیت بهتری خواهد داشت. معمولا روکش ها دارای ۶۰ الی ۷۰ تکه هستند و روکش های لاکچری دارای ۱۷۰ الی ۱۸۰ تکه می باشند.
  • روکش های با کیفیت و اصل، دارای اندازه استانداردی بوده و به سهولت بر روی صندلی شما قرار می گیرند.
  • برای اطمینان از ابعاد روکش صندلی، یکی از آن ها را بر روی صندلی خود قرار داده و از اندازه آن مطمئن شوید.

کیفیت روکش صندلی بسیار مهم می باشد و سبب طول عمر و دوام بالای آن می شود. به همین دلیل لازم است که در هنگام تعویض آن، به جنس و کیفیت توجه نموده و نمونه ای با کیفیت و اصل را تهیه کنید.

ویژگی های روکش صندلی خوب:

  • مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد.
  • رنگ آن به گونه ای است که سبب خستگی چشم نمی شود.
  • دارای شستشوی راحتی می باشد.
  • هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار تغییر رنگ نمی شود.

●سبب تعریق کمتری می شود

روش و نحوه تعمیر روکش صندلی اداری:

گاها نیر نیاز به تعویض روکش صندلی نیست و تعمیر آن کفایت می کند که در ادامه نکاتی را برای تعمیر روکش صندلی اداری به شما خواهیم گفت. علاوه بر طرح و رنگ پارچه، باید به استحکام و ضخامت آن نیز توجه کرد. پارچه مناسب برای روکش صندلی باید نه سبک و نازک باشد و نه بسیار ضخیم و سنگین.بنابراین برای تعمیر روکش صندلی، پارچه ای با ضخامت مناسب، انتخاب کنید که دوام خوبی در مقابل استفاده داشته باشد. پارچه های ریز بافت برای این کار، مناسب هستند؛ زیرا پارچه هایی با بافت درشت، زود فرسوده شده و حالت اولیه خود را از دست می دهند.

برای محاسبه اندازه و مقدار پارچه، عرض و طول تشک نشیمن را اندازه گرفته و ۲۰ سانتی متر به هر یک اضافه کنید.

برای شروع کار، ابتدا قطعات پارچه را اندازه گرفته و برش بزنید. سپس تشک را از صندلی جدا کرده و میخ ها و منگنه های زیر تشک را دربیاورید.

اگر اسفنج تشک ها نیز فرسوده شده اند، آن ها را نیز تعویض کنید. هریک از تشک ها را به پشت برگردانده و بر روی قطعات پارچه بریده شده، قرار دهید.

از یک سمت تشک شروع کرده و پارچه را با استفاده از میخ و منگنه، به زیر تشک نصب کنید.

در این مرحله پارچه را خوب بکشید تا در حالت صاف قراررگیرد. پس از روکش کردن تشک، آن را زیر تشک قرار داده و از هر سمت، حدود یک سانتی متر تا بزنید. با این کار زیر تشک نیز تمیز و منظم می شود.

image_2ebfab5757eb50c6246a7d17bcee304855b56785

قیمت تعویض و تعمیر روکش صندلی:

در صورتی که برای تعویض و تعمیر روکش صندلی، از تعمیرکار در این زمینه کمک بگیرید، باید به عنوان دستمزد هزینه ای بپردازید.

هزینه تعمیر و تعویض روکش صندلی ثابت نبوده و به عوامل مختلفی، بستگی دارد. برای مثال جنس روکش صندلی، نوع صندلی، میزان خرابی روکش، نوع پارچه آن و… همگی در قیمت آن تاثیر دارند.

نتیجه گیری

روکش صندلی  اداری در اثر استفاده مداوم و زیاد و هم چنین عوامل مختلفی، در معرض آسیب و فرسودگی قرار دارد. فرسودگی روکش صندلی علاوه بر ظاهر نامناسب صندلی، در عملکرد آن نیز تاثیر دارد.امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت لوازم و تجهیزات، خرید روکش صندلی نو برای بسیاری از افراد امکان پذیر نمی باشد. ولی لازم به ذکر است در منزل و با صرف هزینه ای بسیار کم، می توان روکش صندلی را نو کرد.تعمیر روکش صندلی یکی از روش های نو کردن آن، با صرف هزینه ای بسیار کم می باشد‌. می توان با استفاده از پارچه هایی که در منزل وجود دارد، روکشی جدید برای صندلی ساخت. البته باید توجه داشت که در صورت عدم تجربه و توانایی در این زمینه، باید از افراد با تجربه استفاده کنید تا با عملکرد نامناسب، متحمل هزینه های زیاد نشوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی