|

7 نکته طلایی در خرید هدیه برای مناسبت های مختلف در سازمان

مهم‌ترین نکته‌ در تهیه هدیه مناسبتی خلاقانه بودن آن است اگر شما کاربردی‌ترین هدیه را تهیه کنید، بدون داشتن عنصر خلاقیت به زودی فراموش میشود.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از کار‌های چالش برانگیز برای هر سازمانی، برنامه‌ریزی برای بخش بازاریابی است. امروزه ترفندهای زیادی برای بهبود بخشیدن به این بخش و انجام تبلیغات موثر برای سازمان وجود دارد. یکی از این راه‌ها تهیه هدایای مختلف برای مشتریان و همین‌طور کارمندان خود است. همانند سایر هدایا، برای خرید این دسته از هدیه‌ها نیز باید نکات خاصی را رعایت کرد.

بدون توجه به نکات و خرید هدایای صرفا بر حسب علاقه خود، نه تنها کار موثری برای سازمان انجام نخواهد شد بلکه هزینه‌های زیادی نیز برای اقدامات بیهوده تلف خواهد شد. بنابراین پیش از اقدام برای خرید هدایا مختلف برای مناسبت‌های متنوع، باید با ماهیت این هدایا و نکات ضروری در خرید هدایای تبلیغاتی آشنا شد. برای بررسی این نکات مهم و حیاتی برای پیشرفت سازمان خود در ادامه این متن با ما همراه باشید.

اهمیت تهیه هدایای مناسبتی در سازمان

در طول سال مناسبت‌های مختلفی در تقویم وجود دارد. از جمله این مناسبت‌ها می‌توان به جشن‌های ملی، اعیاد مذهبی و سایر مناسبت‌های هر یک از مشاغل مختلف اشاره کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام تبلیغات به شیوه‌ای موثر، تهیه هدایا در چنین مناسبت‌هایی است. اما چرا؟ علت اهمیت تهیه هدایا در این مناسبت‌ها چیست؟

برای درک بهتر این مفهوم بهتر است به بررسی هدف سازمان‌ها بپردازیم. اصلا چرا سازمان‌ها کار‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند؟ دلایل متنوعی می‌توان برای این مسئله ارائه کرد اما اصلی‌ترین هدف سازمان‌ها از انجام تبلیغات آشنا کردن مشتریان با کالا و خدمات خود، ایجاد حس مثبت و ماندگاری در ذهن آنان می‌باشد. بر اساس این اهداف سازمان‌های مختلف نسبت به تهیه هدایای تبلیغاتی مختلف اقدام می‌کنند.

در واقع با تهیه هدایا برای مخاطبان خود در مناسبت‌های مختلف برای مثال انواع کادوی شب یلدا، بدون دریافت هزینه از آنان هدیه‌هایی ارائه می‌کنید که بی شک حسی مثبت در آنان القا خواهد کرد. در نتیجه این حس مثبت، برند و نام تجاری سازمان شما در ذهن آنان ماندگار خواهد شد. در نتیجه این اقدامات، مشتریان قدیمی نسبت به شما وفادار مانده و علاوه بر این مشتریان جدید نیز به مجموعه شما اضافه خواهد شد.

image_ce9d630c0fe1d0acb16c33e87faf6c86597ddfc5

7 نکته مهم و حیاتی در تهیه هدایای تبلیغاتی در سازمان‌ها

اکنون که با ضرورت و اهمیت تهیه انواع هدایای برای مناسبت‌های مختلف در سازمان‌ها آشنا شدیم، نوبت به بررسی نکات مهم در خریداری این هدایا می‌رسد. در واقع هر هدیه‌ای تاثیرگذاری جالب و موثری بر مخاطبان ندارد؛ بنابراین باید بر اساس نکات طلایی و اصل‌های مهم در خصوص هدایای تبلیغاتی، نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کرد.

اما این نکات چه مواردی را شامل می‌شوند؟ کافی است در ادامه متن با ما همراه باشید تا با 7 اصل اساسی در خرید هدایای تبلیغاتی برای سازمان‌ها آشنا شوید:

1.  در تهیه هدایا برای سازمان‌های همکار ضوابط و اصول اخلاقی را رعایت کنید!

مخاطب سازمان‌ها همیشه اشخاصی که به فروشگاه مراجعه می‌کنند نیستند. این مخاطبان ممکن است افرادی از سایر سازمان‌ها باشند که همکاری با آن‌ها برای شما حایز اهمیت می‌باشد. یکی از بهترین کارها برای انجام تبلیغات برای سایر همکاران در سازمان‌ها، تهیه هدایا در مناسبت‌های مختلف است. تنها نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، در نظر گرفتن اصول اخلاقی است. اما منظور از اصول اخلاقی چیست؟

برای مثال بهتر است از خرید هدایای بسیار گران و لوکس مانند زیورآلات ارزشمند با قیمت بالا جلوگیری کنید. چنین هدایایی معمولا مورد سو ظن قرار می‌گیرند و از طرفی برخی سازمان‌ها بنابر قوانین مالی خود امکان قبول کردن چنین هدایایی را ندارند. در نتیجه بهتر است از هدایای لوکس اما مناسبت‌تری استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید از فروشگاه هدایای صنایع دستی آراهنر، بسته‌های هدیه‌ای مانند بسته طلای سرخ و یا هدایای ترکیبی از صنایع دستی مانند قلم‌زنی و مس و ... تهیه کنید. هدایای سازمانی آراهنر طرفداران بسیاری دارد.

image_3e999eb8b7be61687e1404b95c02f599f001e6f7

2.  دومین نکته مهم، توجه به کاربردی بودن هدایا

بر اساس مناسبت مورد نظر باید هدایای با کاربرد مشخص تهیه کنید. هدایای کاربردی از دو جنبه باعث افزایش تاثیرگذاری کارهای تبلیغاتی شما خواهند شد. از یک جهت هدایای کاربردی بیشتر مورد پسند افراد هستند و معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند هدایایی کاربردی‌تر تهیه کنند. از طرفی هر چه هدیه کاربرد روزمره بیشتری داشته باشد، در طول روز بیشتر توسط مخاطب مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حتی ممکن است در مکان های عمومی از این هدایا استفاده کند و نام برند و سازمان شما به چشم سایرین نیز بخورد.

در واقع می‌توانید با یک تیز چندین نشان بزنید. پس حتما هدیه‌های مناسبت‌های مختلف را از میان کالاها و محصولات کاربردی‌تر انتخاب کنید. برای مثال یک دفترچه یادداشت می‌تواند بسیار کاربردی‌تر از یک مجسمه باشد.

3.  عنصر خلاقیت و نوآوری را فراموش نکنید!

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تهیه هدیه برای مناسبت‌های مختلف توجه کنید، خلاقانه بودن هدیه است. حتی اگر شما کاربردی‌ترین هدایای را نیز تهیه کنید، بدون در بر داشتن عنصر خلاقیت این هدایا نیز مانند سایر هدایای تبلیغاتی به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت پیشین به هدایا کاربردی مانند دفترچه یادداشت اشاره کردیم. چنین هدیه‌ای کاربردی است اما هیچگونه خلاقیتی در آن وجود ندارد. مخاطبان شما ممکن است در طول سال تعداد زیادی از این هدایا کلیشه‌ای و تکراری را از سازمان‌های مختلف دریافت کنند؛ بنابراین کاملا بدیهی است که چینین هدایایی هیچ جذابیتی برای افراد نخواهند داشت.

اما این هدیای خلاقانه را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ یکی از فروشگا‌ه‌های معتبر و پیشرو در تولید انواع مختلفی از بسته‌های هدیه تبلیغاتی، آراهنر است. در وبسایت آراهنر می‌توانید انوواع مختلفی از بسته‌های خلاقانه را بیابید که بی‌شک در هیچ فروشگاه دیگری نخواهید دید. پس حتما به این فروشگاه سر زده و هدایا محبوب خود را انتخاب کنید.

4.  حتما به کیفیت هدایا توجه داشته باشید!

فرقی نمی‌کند شما هدیه‌ای گران قیمت تهیه می‌کند و یا ارزان، در هر صورت نکته‌ای که بسیار حایز اهمیت است، کیفیت هدایا می‌باشد. برای مثال هدایایی گران قیمت اما بی‌کیفیت نه تنها هیچ تاثیری مثبتی بر مشتریان نخواهند داشت بلکه در ذهن آنان چهره‌ای منفی در خصوص سازمان شما نیز ایجاد خواهد شد.

بنابراین همیشه هدایای با کیفیت تهیه کنید تا مشتری با هر بار استفاده از آن‌ها، به یاد کیفیت بالای محصولات و خدمات سازمان شما بیفتد و برای تهیه مجدد آن ترغیب شوند. از طرفی هدایای باکیفیت طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت در نتیجه مخاطب سال‌های بیشتری از هدیه شما استفاده خواهد کرد. این مورد دقیقا هدف تبلیغات سازمان‌ها است. هدایای که ماندگاری بالایی دارند، در ذهن افراد نیز ماندگار خواهند شد.

5.  بسته‌بندی مناسب، اولین تاثیرگذاری مثبت هدایای تبلیغاتی در سازمان‌ها

در واقع اولین چیزی که مخاطب در حین دریافت هدیه مشاهده می‌کند، بسته‌بندی آن است. اگر بسته‌بندی مناسب و جذاب باشد، مخاطب بیشتر در خصوص هدیه کنجکاو خواهد شد. همین موضوع تاثیرگذاری زیادی بر مشتریان خواهد داشت.

با تهیه بسته‌بندی‌ های جالب توجه می‌توانید به مشتریان نشان‌دهید که چقدر به همه اصول و ضوابط اهمیت می‌دهید. با این کار مشتریان و مخاطبان به کالا‌ها و یا خدمات سازمان شما نیز بیشتر اطمینان خواهند کرد. بنابراین پس از تهیه هدایا، بسته‌بندی و جعبه‌هایی متناسب با آن‌ها نیز تهیه کنید تا هدیه شما بیشترین تاثیر ممکن را بر مشتریان داشته باشد.

امروزه می‌توانید انواع متنوعی از بسته‌بندی ها را برای حسب نوع هدایای خود انتخاب کنید. از جمله جذاب‌تربن بسته‌بندی‌ها می‌توان به جعبه‌های چرمی، چوبی، هاردباکس، نمدی و ... اشاره کرد. فقط توجه داشته باشید که بهتر است بسته‌بندی هدایا نیز متناسب با محتوی آن‌ها باشد.

6.  تناسب هدایا با زمینه کاری سازمان

نکته مهم بعدی توجه به زمینه کاری سازمان خودتان است. آیا شما در خصوص خدمات بیمه‌ای فعالیت می‌کند یا در زمینه صنایع غذایی؟ سازمان شما بیشتر جنبه هنری دارد یا بیشتر محصولات صنعتی تولید می‌کند؟ پیش از اقدام به خرید هدایا برای مناسبت‌های مختلف در سازمان خود، بهتر است با بخش بازاریابی جلسه‌ای بر پا کنید تا بیشتر در خصوص انتخاب هدایا بحث و گفتگو کنید.

محور اصلی این جلسه باید تناسب هدایا با زمینه کاری سازمان شما باشد. برای مثال اگر سازمان شما بیشتر در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند باید هدایایی از جمله دیوان اشعار، کتاب، صنایع دستی ایرانی و ... تهیه کنید در حالیه برای سازمان‌های صنعتی چنین هدایایی شاید کاربرد زیادی برای مخاطبان و مشتریان نداشته باشند.

7.  در نظر گرفتن بهترین مناسبت‌ها و توجه به زمان‌بندی

هدف اصلی ما در این مقاله ارائه مهم‌ترین نکات در خرید هدایا برای مناسبت‌های مختلف در سازمان است، پس مسلما یکی از اصلی‌ترین نکات نیز توجه به مناسبت مورد نظر و در نظر گرفتن زمان‌بندی مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی است. برخی از مناسبت‌های ملی معمولا بیشتر مورد توجه اکثر افراد قرار می‌گیرند. از جلمله این مناسبت‌ها می توان به جشن نوروز و شب یلدا اشاره کرد. بنابراین تهیه هدایا در این مناسبت‌ها یکی از بهترین اقدامات تبلیغاتی برای سازمان شما خواهد بود.

از دیگر مناسبت‌های مورد علاقه افراد می‌توان به روز مخصوص هر یک از مشاغل اشاره کرد. برای مثال در روز کارمند می‌توانید حتی برای اعضای داخلی سازمان خود نیز هدایایی تهیه کنید. یا سایر روزها مانند روز پزشک، روز خبرنگار، روز معلم و ... . فقط باید توجه داشته باشید که مخاطب اصلی سازمان شما کدامیک از این گروه‌های شغلی است. بر این اساس می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه جمعی افراد بهترین هدایا را برای آنان تهیه کرده و در ذهن آنان ماندگار شوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی