|

هزینه درمان و عمل فیستول با لیزر

از نشانه های فیستول مقعد درد، سوزش، خارش، قرمزی، التهاب و ترشحات عفونی است علت این بیماری عفونت طولانی مدت و درمان نشده، مثل آبسه است.

لینک کوتاه کپی شد

فیستول مقعد نوعی از بیماری های نشیمنگاهی است که در اثر عفونت ایجاد میشود. این بیماری باید خیلی سریع و بدون فوت وقت درمان گردد، چرا که تعلل در درمان فیستول می تواند موجب گسترش عفونت شده و عوارض خطرناک تری را به دنبال داشته باشد. یکی از مهمترین سوالات بیماران در رابطه با این عارضه، هزینه عمل فیستول است که در این صفحه مفصلاً به آن خواهیم پرداخت.

image_4881a04ff557f2edcf0ee86fd99c6287386ca35f

فیستول مقعد چیست؟

فیستول یا ناسور، مجرای، مسیر یا اتصالی غیر طبیعی است که میان دو ارگان از بدن که در حالت طبیعی کاملاً جدا از هم هستند، ایجاد میشود. در مورد فیستول مقعد این مجرای از یک طرف به روده و از طرف دیگر به پوست اطراف مقعد اتصال دارد. این مجرای باعث میشود، عفونت ها و میکروب های روده به سطح پوست انتقال یابد.

فیستول بیماری محسوب میشود و باید فوراً درمان شود. از نشانه های فیستول مقعد می توانیم به درد، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب و ترشحات عفونی اشاره کنیم. علت این بیماری نیز عفونت طولانی مدت و درمان نشده، مثل آبسه است.

تنها راه از بین بردن فیستول، جراحی به روش سنتی یا لیزر درمانی است. یعنی هیچ داروی گیاهی در از بین بردن فیستول موثر نیست. از طرفی  هرچقدر فیستول دیرتر جراحی شود، عفونت به سایر بافت های اطراف هم گسترش یافته و تعداد فیستول ها بیشتر خواهد شد، که این می تواند درمان را به شدت پیچیده تر کند.

هزینه عمل لیزر فیستول

بهترین و جدیدترین روش درمان فیستول با لیزر می باشد. به زبان ساده تر می توان گفت: اشعه لیزر بدون درد و خونریزی مجرای فیستول را از درون سوزنده و از بین می برد. لیزر را می توانید سرپایی، بدون نیاز به بستری و بیهوشی انجام دهید. در ضمن با انجام این درمان نگرانی بابت عوارض جراحی و یا عود مجدد بیماری نخواهید داشت.

در کنار این مزایا، مناسب بودن قیمت و هزینه درمان فیستول با لیزر موجب شده، بیماران بابت پرداخت هزینه ها نیز نگرانی نداشته باشند. 

نقل قول: با انجام لیزر نه تنها هزینه های درمان کاهش می یابد، بلکه هزینه های جانبی مثل بستری در بیمارستان و یا از کارافتادگی بعد از جراحی نیز حذف میشوند. چرا که بیماران می توانند پس از انجام لیزر به محل کار خود بازگردند.

عوامل مهم و تاثیر گذار در هزینه عمل فیستول

  • تعداد مسیرهای فیستول

    میزان عفونت

    طول فیستول

    نوع لیزر

آیا بیمه هزینه عمل فیستول با لیزر را می پردازد؟

بله بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند، می توانند بعد از درمان از کلینیک تاییدیه گرفته و از طریق دفاتر بیمه مربوطه برای دریافت وجه پرداختی اقدام کنند. بیماران می توانند برای اطلاعات بیشتر از دفتر بیمه مشاوره بگیرند.

هزینه جراحی فیستول سنتی (در بیمارستان ها)

عمل فیستول تحت بیهوشی و در بیمارستان انجام میشود، برای این منظور مسیر فیستول به طور کامل شکافته شده و بعد از تخلیه عفونت، فیستول را باز رها می کنند، تا از داخل به سمت خارج ترمیم شود. 

برای انجام عمل جراحی فیستول باید حداقل یک روز قبل و یک روز بعد از عمل را در بیمارستان بستری شوید. این جراحی ممکن است، عوارضی از جمله عفونت، عود مجدد بیماری، بی اختیاری در  کنترل مدفوع ( موقت یا دائم) و … را به همراه داشته باشد.

 هزینه عمل فیستول مجموعه ای از هزینه های بیمارستان، دستمزد پزشک، هزینه های مربوط به داروی بیهوشی و پزشک بیهوشی، اتاق عمل و نیز از کارافتادگی چند ماهه بیمار است. 

یکی از دلایلی که انجام جراحی توصیه نمی شود، این است که با جراحی پروسه درمان افزایش می یابد و این موضوع می تواند باعث پیشرفت بیماری و پیچیده تر شدن درمان آن شود.

چرا هزینه عمل جراحی فیستول سنتی از لیزر بیشتر است؟

عمل جراحی روش قدیمی درمان این بیماری است که نه تنها عوارض مختلفی را برای بیمار ایجاد می کند، بلکه هزینه آن نیز بیشتر از لیزر است. با یک محاسبه ساده می توان دریافت که مجموعه هزینه های بیمارستان و بستری و از کارافتادگی چند برابر لیزر درمانی میشود.

 در نظر داشته باشید که، شما می توانید تنها با پرداخت یک بار هزینه ی لیزر فیستول برای همیشه این بیماری را درمان کنید. اما درمان با روشهای دیگر با هر مقدار هزینه (بیشتر یا کمتر از لیزر) ممکن است نتایج مثبتی را به همراه نداشته باشد و شما به اجبار باید با پرداخت هزینه مجدد، روش دیگری را برای درمان انتخاب کنید.

منبع

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها