|

قلاده چند صد میلیونی؛ عمرااا باورتون شه این سگ قَد یه آدم ارزش زنجیرشه!

در دنیای امروزی، خرید وسایل عجیب و غریب یک چیز عادی‌ است اما عجیب‌تر از آن هزینه‌های سرسام آور این کالاهاست مثل قلاده ای از جنس طلا

لینک کوتاه کپی شد

می‌توان گفت که شنیدن خبرهای این چنینی در ایران دیگر تبدیل به یک امر طبیعی شده! با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش تورم، همچنان خبرهای این چنینی از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. خریدهای چند صد میلیونی و گاها میلیاردی بخش کوچکی از جامعه، که شنیدنش هوش را از سر هر جنبنده‌ای می‌پراند. از خرید ساعت‌‌های میلیاردی بگیر تا خانه‌های چند ده میلیون دلاری، اما شاید یکی از عجیب‌ترین این خریدها، خرید قلاده 500 میلیون تومانی برای سگ بود!

چندی پیش یکی از صفحات جواهر فروشی در اینستاگرام که همیشه با عکس‌های جواهرات خاص و عجیب غریبش بر سر زبان‌هاست، این بار تصمیم گرفت تا عکسی از یک زنجیر طلا 500 میلیون تومانی را به اشتراک بگذارد. این زنجیر که وزنی معادل 310 گرم داشت، قلاده سگ بود! انتشار این عکس بازتاب زیادی داشت. اما چه کسانی خریداران این نوع از کالا هستند؟

آیا خرید این قلاده‌ها مناسب است؟

این نوع قلاده‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند و صاحبان سگ برای شوآف کردن از آن استفاده می‌کنند! البته این تنها قلاده طلا برای سگ نیست! بعضی از افراد پلاک‌هایی از جنس طلا را برای سگ‌ خود سفارش می‌دهند که بر روی آن اسم آدرس سگ حک شده است و طبیعتا قیمت کمتری نسبت به این قلاده دارند و برخی دیگر از صاحبان، قلاده‌هایی با نگین‌های سواروسکی را برای سگ‌هایشان خریداری می‌کنند.

با توجه به نوسانات شدید اقتصادی موجود در کشور، شاهد پیدایش طبقه نوکیسه هستیم. این دسته از افراد علاقه شدیدی به دیده شدن و نمایان کردن دارایی‌های خود دارند. در نتیجه بخش عظیمی از آن را صرف خرید کالاهایی نه چندان ضروری و گران قیمت می‌کنند و با این کار سر زبان‌ها میفتند.

آیا خرید این قلاده‌ها مناسب است؟

قلاده برای حیوانات

استفاده از قلاده در برخی از حیوانات مانند گربه بیشتر جنبه زیبایی و تزئیناتی دارد، اما درباره سگ اینگونه نیست. اگر سگ داشته باشید می‎دانید که قلاده‌ها بیشتر از اینکه جنبه تزئینی داشته باشند، استفاده از آنها در بیشتر مواقع ضروری‌ است. برای خرید قلاده باید به نوع نژاد سگ، وزن و سن سگ توجه داشت. قلاده‌ها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوتی طراحی شده‌اند از پلاستیکی گرفته تا چرمی و حتی طلا!

مدل‌های مختلفی از قلاده وجود دارد. مدل‌هایی از قبیل گردنی سگ، بند قلاده، قلاده کمری و ... در بازار وجود دارن که شاید همین تنوع شما را کمی گیج کند. باید دقت داشته باشید قلاده‌ای که خریداری می‌کنید حتما مناسب با فیزیک سگ باشد. بستن قلاده به تربیت درست سگ کمک می‌کند و همینطور حس آرامش را به صاحب سگ انتقال می‌دهد.

مزایای قلاده برای سگ

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین کاربردهای قلاده برای تربیت درست و صحیح سگ می‌باشد. در اصل خیلی از قلاده‌ها به گونه‌ای طراحی شدند تا نوعی ابزار برای تربیت سگ باشند. همچنین می‌توانید به قلاده‌ها پلاک‌هایی آویزان کنید که نام سگ، آدرس صاحب سگ و شماره تلفن قید شده، تا در زمانی که سگ گم شد یابنده بتواند به راحتی با صاحب سگ تماس بگیرد. دیگر مزیت قلاده، حفظ و امنیت آنهاست. می‌دانیم که سگ‌ها حیوانات بازیگوشی هستند و قرار گرفتن در فضای بیرون آنها را هیجان زده می‌کند. در نتیجه با استفاده از قلاده می‌توانید فعالیت آنها را در بیرون از خانه به خوبی کنترل کنید و جلوی فرار کردن و مشکلات این چنینی را بگیرید. البته برخی از قلاده‌ها هستند که قابلیت ضد کک دارند و آنها را دور می‌کنند.

مزایای قلاده برای سگ

انواع قلاده سگ

علاوه بر تنوع در جنس، قلاده‌ها گونه‌های مختلفی دارند که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت:

قلاده کتفی: این نوع از قلاده‌ها که با نام‌های کمری، بدنی، شانه‌ای و یا قلاده لباسی شناخته می‌شود همانند جلیقه دور بدن سگ بسته می‌شود. در این قلاده سگ بسیار راحت است و به گردن و چشم آن فشاری وارد نمی‌شود. از این قلاده بیشتر برای سگ‌های کوچک و آرام و آموزش دیده استفاده میشود.

قلاده ضد انگل: قلاده‌هایی که این روزها آن را در فروشگاه‌ها میبینیم، قلاده ضد انگل است. این قلاده با امواجی که دارد باعث دور کردن انگل، کنه و حشرات می‌شود. اما مدت طولانی نباید از آنها استفاده کرد.

انواع قلاده سگ

کلام آخر

با توجه به تورم و نوسانات شدید اقتصادی و اجتماعی، افرادی وجود دارند که حاضر به پرداخت هزینه‌های گزاف برای کالاهای غیر ضروری و گاها عجیب و غریب می‌شوند. این دسته از افراد در برخی از شرایط علاقه شدیدی به نشان دادن سبک زندگی لوکس خود دارند. این نوع سبک زندگی که مخصوص قشر کوچک و خاصی از جامعه است، در تمام دنیا وجود دارد و طبیعتا مخالفان زیادی دارد.

نویسنده: سید امیر صادقیان مطهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها