|

بررسی صحنه های داوری بازی ایران - ازبکستان؛ پنالتی ایران سوخت؟

ایران برابر ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه بنیادکار به تساوی بدون گل رسید.

لینک کوتاه کپی شد

این دیدار شامل دو اتفاق داوری مهم بود،  اخراج صالح حردانی  و  رد شدن پنالتی ایران . سیدمهدی سیدعلی، داور و کارشناس داوری دو تصمیم VAR را بر اساس قوانین جدید داوری صحیح دانست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ داور بین‌المللی سابق ایران گفت:

حردانی مرتکب خطای شدید شد و با کف استوک به بالاتر از مچ پای بازیکن ازبکستان ضربه زد، به بخشی از پا که توسط استوک حفاظت نمی‌شود، داور که صحنه را ندیده بود و اصلاً خطا نگرفته بود، پس از بازبینی صحنه به درستی از کارت قرمز خود استفاده کرد.  

او ادامه داد:

اصلاحیه‌ای فیفا در سال ۲۰۲۴ برای داوران ارسال کرده که بر اساس آن توپی که به صورت غیرمنتظره از زمین توسط بازیکن حریف یا خودی کمانه کند و حتی به دستی که باز است و فضا اشغال کرده برخورد کند دیگر هند نیست. داور ابتدا اشتباه کرد و بر مبنای قوانین قبلی اعلام پنالتی برای ایران کرد. پس از بازبینی صحنه و مشورت با داوران اتاق VAR به درستی تصمیم اشتباه خود را تغییر داد و پنالتی اعلام شده را برگرداند. در واقع داور دو اشتباه خود را با VAR اصلاح کرد اگرچه به ضرر تیم ملی کشورمان شد.  

سیدعلی افزود:

این داور دو اشتباه تأثیرگذار داشت که در نمره اول او تأثیر دارد ولی هر دو تصمیم وی با VAR درست بود که آن هم تأثیر خود را دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها