|

واکاوی ادعای جنجالی "سی ان ان" علیه ایران

«شبکه سی ان ان به تازگی در موضع گیری مدعی شده که ایران در پشت پرده ترور نافرجام ترامپ قرار داشته است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از ترور ناکام دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا نمی گذرد با این حال، جنجال‌ها با محوریت این رویداد پایانی ندارند. از همان زمان حمله به ترامپ، دیدگاه ها و تئوریهای مختلفی در مورد این رویداد از سوی ناظران و تحلیلگران و البته تئوریسین های مختلف مطرح می شد. برخی به این نکته اشاره داشتند که رویداد مذکور یک شوی تبلیغاتی از سوی خودِ جمهوریخواهان بوده است تا شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را افزایش دهند.

به گزارش شایانیوز؛ برخی دیگر نیز این مساله را به توطئه دموکرات ها علیه ترامپ ربط داده و تاکید داشته اند که بخت بالای ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2024 آمریکا و در عین حال وضعیت نه چندان مساعد سلامتی بایدن سبب شده تا حزب دموکرات و جریان های متحد با آن از رهگذر حذف فیزیکی ترامپ به دنبال تقویت بخت خود جهت قبضه کاخ سفید در چهار سال آینده باشند.  

با این همه، به تازگی یک گزاره جنجالی دیگر از سوی شبکه سی ان ان مطرح شده و آن اتهام زنی علیه ایران و دست داشتن ایران در پشت پرده طرح ترور ترامپ بوده است. سی ان ان در گزارشی مدعی شده که دستگاه های امنیتی آمریکا از مدتی قبل به ترامپ هشدار داده اند که جریان های وابسته به ایران به دنبال ترور وی هستند. با این حال، بر اساس آنچه ادعا شده، ترامپ و متحدانش بیش از همه معطوف به برگزاری کنگره حزب جمهوریخواه برای انتخاب نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بوده اند و از این بابت نگرانی داشته‌اند. این در حالی است که آن ها برای سخنرانی ترامپ در جریان نشست پنسیلوانیا هیچ تمهیدی را نیندیشیده بودند.

ترور ترامپ 4

در حقیقت سعی شده تا جریان کلی ماجرا از مسیر خود منحرف شده و اتهامات مختلفی علیه ایران مطرح شود. دستورکاری که هم می تواند بر واقعیت های سیاه داخلی آمریکا سرپوش بگذارد و هم در بحبوحه تحولات تعیین‌کننده و سرنوشت ساز منطقه خاورمیانه بار دیگر یک جو روانی منفی بین المللی را علیه کشورمان ایجاد کند.

از این رو، برخی تحلیلگران بر این باورند که آنچه به تازگی سی ان ان مدعی شده و البته برخی مقام های آمریکایی از جمله خود ترامپ به آن اشاره داشته اند، حامل پالس ها و پیام های معناداری است که باید منتظر نمودهای عینی و آتی آن در ادامه راه و آینده بود. با این حال، حداقل تا به اینجای کار هیچکدام از مقام های بلندپایه امنیتی دولت آمریکا این مساله که ایران نقشی در ماجرای ترور نافرجام ترامپ داشته را تایید نکرده اند و حتی به صراحت گفته اند که هیچ نشانه ای از این موضوع یافت نشده است. معادله ای که به نظر می رسد بیش از همه به دنبال جلب توجهات رسانه ای است و مطرح شدنش عاری از هرگونه ارزش و واقعیت است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها