|

وقتی کره شمالی از زباله ها اسلحه می سازد!

«در روزهای اخیر کره شمالی صدها بالون حاوی زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است!»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر، انجام یک اقدام عجیب از سوی کره شمالی علیه کره جنوبی، جنجال های زیادی را به پا کرده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی را برانگیخته است. ماجرا از این قرار است که تاکنون بیش از 1000 بالن حامل زباله از سوی کره‌شمالی به سمت کره جنوبی ارسال شده است. موضوعی که با اعتراضات گسترده دولت کره جنوبی همراه شده و البته که سئول اعلام کرده بررسی محتویات این زباله ها، نشانه ای از به همراه داشتن مواد سمی را تایید نکرده است.

به گزارش شایانیوز؛ در نقطه مقابل، کره جنوبی نیز در پاسخ به این اقدام کره شمالی، بار دیگر بلندگویی های مرزی با کره‌شمالی را که تا فاصله 24 کیلومتری اقدام به پخش صدا و تبلیغات می کنند، فعال کرده و اقدام به پخش برنامه های تبلیغاتی علیه کره‌شمالی می کند. موضوعی که سبب شده تا مقام های ارشد کره شمالی نظیر کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی اعلام کنند که سئول باید منظر پاسخ های شدیدتر کره شمالی باشد. با این حال، 2 دیدگاه مختلف در مورد محرک های کره شمالی در ارسال بالون های مملو از زباله به کره جتنوبی مطرح می شود.

اولا، برخی از تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی با این اقدام به نوعی سعی دارد تا یکی از جلوه های اعتراض خود به همکاری‌های نظامی و امنیتی میان کره جنوبی و آمریکا را به سئول نشان دهد. اقدامی که در عین ساده بودن، مرموز نیز به نظر می رسد و می تواند وحشت زیادی را از محتویات خطرناک بالون های ارسالی از سوی کره شمالی به کره جنوبی در میان افکار‌عمومی کره جنوبی ایجاد کند.

رهبر کره شمالی

مساله ای که دولت کره جنوبی با اطلاع رسانی در مورد آن سعی داشته تا حد زیادی از تحققش جلوگیری کند و فضای کشورش را در برابر اقدامات کره شمالی آرام نگه دارد.

دوم اینکه کره شمالی و کره جنوبی چندین دهه است که در نوعی جنگ تبلیغاتی علیه یکدیگر  نیز به سر می برند. از یک سو، کره شمالی، دولت کره جنوبی را آلت دست قدرت های سرمایه داری و امپریالیست معرفی می کند و در سوی دیگر، کره جنوبی نیز بر این باور است که دولت کره شمالی ادعاهای غلط و انحرافی را علیه کره جنوبی مطرح می کند و سعی دارد افکار عمومی خود را از واقعیات این کشور و کره جنوبی منحرف کند و زمینه را برا تداوم حکومت خودش فراهم سازد.

از این رو، شاهد آن هستیم که جدای از درگیری های شدید سیاسی و بعضا نظامی و امنیتی میان دو طرف، جنگ تبلیغاتی نیز یکی از ابعاد جدی تنش و درگیری میان دو کره است که گاهی اوقات نمودهای عینی خود را در قالب ارسال بالن های زباله از کره شمالی برای کره جنوبی و یا فعال شدن بلندگوهای تبلیغاتی از سوی کره جنوبی برای کره شمالی به نمایش می گذارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها