|

ماجرای عرضه و سرو غذاهای حرام گوشت در اسنپ فود چیست؟

با یک جستجوی ساده در اسنپ‌فود و اینترنت به رستوران‌هایی رسید که انواع و اقسام غذاهای دریایی حرام را سرو می‌کردند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تبیان رسانه سازمان تبلیغات اسلامی در گزارشی در خصوص عرضه غذاهای حرام گوشت در اسنپ فود نوشت: موضوع سرو غذاهایی با گوشت غیرحلال در رستورانها را پیگیری کریم که چطور اینقدر راحت سر از رستوران‌ها در می‌آورند. بعد از تماس با صنف اتحادیه رستوران‌داران، سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشت و سازمان حلال همگی ما را به سازمان دامپزشکی ارجاع دادند. از روابط عمومی سازمان دامپزشکی درباره وجود لابستر، خرچنگ؛ هشت‌پا، صدف و... در منوی بعضی رستوران‌ها پرسیدیم و این جواب را گرفتیم: «شما دارین به مسئله‌ای اشاره می‌کنید که یک ادعاست! چه کسی گفته در رستوران‌ها سرو می‌شود؟! اگر مستندات دارید رو کنید!»

خبرنگار تبیان با یک جستجوی ساده در اسنپ‌فود و اینترنت به رستوران‌هایی رسید که انواع و اقسام غذاهای دریایی حرام را سرو می‌کردند. آیا نهادهای نظارتی نمی‌توانستند چند دقیقه از وقت خود را صرف بررسی این موضوع کنند؟! لازم به ذکر است طبق نظر مراجع تقلید خوردن گوشت صدف، خرچنگ، هشت‌پا، لابستر و ... حرام است.

واکنش سازمان دامپزشکی که عرضه غذا های حرام گوشت در اسنپ

سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به گزارش تبیان درباره سرو غذاهای حرام‌گوشت بیانه‌ای صادر کرد که در قسمتی از آن نوشته شده: «چنانچه افرادی با هر نیت در فضای مجازی اقدام به آگهی تبلیغاتی می‌کنند، نمی‌تواند به تنهایی مستندی بر عرضه و فروش آبزیان حرام گوشت در رستوران‌ها باشد!»

این اظهار نظر به قدری عجیب است که نشان‌ می‌دهد نهادهای مربوط حتی دقایقی را صرف نظارت بر رستوران‌های بزرگ و شناخته شده تهران نمی‌کنند و منتظر ارسال اسناد و مدارک از طرف دیگران هستند!

گوشت

اسنپ فود دست به کار شد و غذاهای حرام گوشت را حذف کرد

بعد از گزارش و پیگیری درباره موضوع فروش غذاهای حرام‌گوشت در رستوران‌های تهران، امروز (پنج شنبه) این غذاها از اسنپ‌فود حذف شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها