|

درمانگرهای طبیعی

کافی شاپ خونگی با دمنوش میوه ای خوش طعم و عطر که تو تابستان دلبری میکنه!

دمنوش میوه به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کنند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دمنوش میوه‌ای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ها است و با نوشیدن آن می‌توانید به سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کنید. دمنوش میوه‌ای سالم به طور طبیعی شیرین است و عطر و طعم میوه‌ها را از خود آزاد می‌کند. اما اگر از میوه‌های بی‌کیفیت و مانده برای تهیه‌ی آن استفاده شده باشد یا با چای سیاه نامناسب ترکیب شده باشد چنین عطر و طعمی را ایجاد نخواهد کرد. یکی از مزایای دمنوش‌های میوه‌ای عدم وجود کافئین در آن‌هاست. پس شما می‌توانید به راحتی در ساعات پایانی شب هم بدون نگرانی از بی‌خوابی آن‌ها را بنوشید. پس بهتر است برای داشتن یک فنجان دمنوش ها میوه‌ای با کیفیت، خوش عطر و طعم و اختصاصی، خودتان در خانه دست به کار شوید. یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام تهیه دمنوش های میوه ای رعایت کنید این است که باید از میوه های خشک و رسیده و شیرین استفاده کنید. همچنین قبل از خرید میوه ها برای تهیه دمنوش ها آنها تست کنید و از سلامت مزه آن ها مطمئن شوید. میوه هایی که برای دمنوش ها تهیه می شوند باید در ابتدا میوه هایی آبدار و تر و تازه باشند. میوه های چروکیده را نخرید چرا که میوه‌‌هایی که بیش از اندازه خشک می‌شوند، هنگام دم کردن چای و یا دمنوش آن را تیره می‌کنند و طعمی ‌که باید داشته باشد را ندارد و باعث نارضایتی شما خواهد شد.

2

دمنوش های میوه ای خوش عطر نگو که نمیدونستی

دمنوش میوهای آناناس برای کبد چرب

اگرسمت راست شکمت زیر قفسه سینه ودنده هات درد میکنه بیا بگم که چه دمنوشی بخوری:پوست آناناس رو داخل کتری بریز و یه قاشق زرد چوبه و لیموترش خورد کن و داخلش آب بریز و بزار به جوش بیاد بعد عصرانه مصرف کن.

3

دمنوش انار چرک خشن طبیعی

نصف آنار را پوست بکنید و بعد سیب رو برش بزنید و 3 تیکه لیمو ترش و چند دونه میخک و چند دونه گل محمدی و یک چوب دارچین رو داخل قوری بریزید و داخلش آب جوش بریزید و 15 دقیقه اجازه بدید دم بکشه.

6

دمنوش کیوی

کیوی ذاتا میوه ایست بسیار پر خاصیت که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها می باشد. برای تهیه دمنوش میوه ای کیوی، هم می‌توانید از میوه تازه و یا میوه خشک شده‌ی کیوی استفاده کنید. برای تهیه دمنوش میوه ای کیوی نیاز است که ۵ تکه میوه را با یک قاشق چای سبز و یک تکه چوب دارچین با مقداری آب داخل یک قوری بریزید و روی حرارت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا دم بکشد. همچنین برای این که دمنوش کیوی عطر و طعم بهتری بگیرد، خوب است چوب دارچین داخل قوری بیندازید و اصلا توصیه نمی‌شود از پودر دارچین استفاده کنید. پودر دارچین چون باعث کدر شدن دمنوش شما می‌شود. یک نکته ی بسیار جالب این که این دمنوش را علاوه بر این که گرم سرو می‌کنند، می‌توان به صورت سرد نیز سرو کرد.

8

دمنوش گلابی خشک شده

گلابی مانند سیب مقدار زیادی فیبر دارد که برای آسان شدن عمل دفع و هضم غذا بسیار مفید است. نوشیدن این دمنوش بعد از غذا موجب هضم بهتر آن و جلوگیری از معده درد می‌شود. فیبر گلابی نامحلول است و موجب توده‌ای شدن غذا می‌شود. همچنین با افزایش آنزیم‌های معده موجب هضم سریع غذا می‌شود. دمنوش میوه گلابی برای رفع یبوست بسیار مفید است. این دمنوش وقتی با گل‌محمدی ترکیب شود، خاصیت رفع یبوست گلابی را بسیار بالا می‌برد و برای درمان دردهای گوارشی مفید است. گلابی کالری کمی دارد و دمنوش میوه آن برای کاهش وزن و تناسب اندام مصرف می‌شود. خواص این دمنوش میوه به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کنند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. ویتامین C موجود در خواص دمنوش میوه ای سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های بدن می‌شود.دمنوش گلابی تأثیر خیلی خوبی بر بهبود وضعیت پوست می‌گذارد. این دمنوش به جوانسازی پوست کمک می‌کند و برای جلوگیری از پیری زودرس مصرف می‌شود. گلابی مس بالایی دارد و برای بهبود گردش خون بدن مفید است. این دمنوش خوشمزه برای استفاده روزانه مناسب است و مصرف آن ضرری ندارد.

9

دمنوش میوه استوایی پاپایا

پاپایا خاصیت ضد سرطانی قوی دارد و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این میوه استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و موجب مراقبت از پوست شما می‌شود. خواص دمنوش میوه به رفع آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. پاپایا طبع گرمی دارد، هورمون استروژن را افزایش می‌دهد و مصرف آن موجب تنظیم دوره قاعدگی می‌شود.  به طور کلی دمنوش میوه های استوایی برای سلامتی مفید است و مصرف آن در روزهای سرد زمستان موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش خستگی شما را رفع می‌کند و انرژی‌زا است.

11

 

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی