|

طرز تهیه کیک وانیلی ساده / طعم عالی با پف زیاد؛ از یه کیک خونگی دیگه چی می خوای؟

کیک وانیلی از کیک های راحته که مواد اولیه در دسترسی داره و در نهایت بافت سبک و خوبی پیدا میکنه. در این مقاله طرز تهیه این کیک رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پختن کیک توی خونه یه سرگرمی جذاب واسه خیلی از خانوما و آقایونه. وقتی با دقت مواد رو پیمونه میکنن، اونا رو با هم مخلوط میکنن و با ذوق و شوق داخل فر می ذارن و منتظر می مونن تا کیک پف کنه و بپزه! همه این مراحل واسه خیلی از آدما جذابه و باعث میشه تا کیک های خونگی متنوعی رو توی خونه درست کنن؛ مثل کیک شکلاتی، کیک لیمو، کیک هویج و گردو و... خیلی کیک های خوشمزه و عالی دیگه. کیک وانیلی یکی دیگه از کیک های ساده و راحته که مواد اولیه در دسترس و کمی داره و در نهایت بافت سبک و خوبی پیدا میکنه. در این مقاله طرز تهیه کیک وانیلی ساده رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-vanili-4

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی ساده

شکر یا پودر قند 1.5 پیمانه

آرد 2.5 پیمانه

تخم مرغ  4 عدد

کره 200 گرم

شیر یک پیمانه

وانیل یک قاشق مرباخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

cake-vanili-7

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله اول

از نیم ساعت قبل مواد یخچالی رو خارج می کنیم تا هم دمای محیط بشن. آرد، بکینگ پودر و نمک رو مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

فر رو هم با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

شکر و کره رو داخل یک ظرف گود می ریزیم و با دور تند همزن برقی اونقدر می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس شیر رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه به این مخلوط اضافه می کنیم و همچنان با همزن می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

cake-vanili-6

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن یا لیسک در یک جهت هم می زنیم. در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست و در حد مخلوط شدن مواد کافیه. سپس وانیل رو اضافه کرده و کمی دیگه هم می زنیم تا مواد یکدست بشه.

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب رو با روغن مایع چرب می کنیم و در صورت تمایل کف قالب کاغذ روغنی پهن می کنیم. مایه کیک رو به شکل یکدست در تمام نقاط قالب می ریزیم و اون رو داخل فر می ذاریم.

حدود 35 دقیقه زمان میدیم تا کیک پف کنه و بپزه. بعد از این مدت فر رو باز می کنیم و با یک خلال دندون تست می کنیم. اگر مایه کیک به خلال دندون نچسبید کیک وانیلی ساده ما حاضره و می تونید از فر خارج کنید.

cake-vanili-1

مرحله پنجم

وقتی کیک خنک شد اون رو از قالب خارج کنید، برش بزنید و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید. نوش جان.

کیک وانیلی ساده میتونه یه کیک پایه برای جشن های شما باشه. با مقداری خامه، برش های موز و آناناس و مغز گردو یا بادام می تونید تزئینش کنید و یه کیک تولد زیبا داشته باشید.

cake-vanili-5

اگر به کیک و شیرینی پزی علاقه دارید، اینجا یه مطلب با عنوان نکات شیرینی پزی می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی