|

خرید ps5

قیمت خرید ps5 ، اطلاع از مشخصات ، ویژگی ها و مزیت های کنسول بازی جدید شرکت سونی یا همان پلی استیشن 5 ( پی اس 5 ) . قیمت پی اس 5 چند است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر شما از دسته افرادی هستید که تا حدود زیادی به انواع بازی و گیم علاقه دارید، به احتمال زیاد با انواع کنسول های بازی پلی استیشن آشنایی دارید. گفته می شود آخرین مدل پلی استیشن در جهان مدل ps4 شرکت سونی بود. اما این روز ها خبر هایی حاکی از ورود پلی استیشن 5 یا ps5 به گوش می رسد. هم اکنون نیز بسیاری از کاربران به دنبال راه هایی برای خرید پی اس 5 هستند و تمایل دارند تا جزو اولین نفراتی باشند که نسبت به خرید ps5 اقدام می کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید در ادامه این مقاله برای اطلاع از مشخصات ، قیمت و خرید ps5 در ایران با ما همراه باشید.

خرید ps5

همانطو رکه گفته شد چند روزی است که خبر هایی حاکی از رو نمایی از محصو جدید شرکت سونی یعنی کنسول پلی استیشن 5 یا PS5 به گوش می رسد. اگر شما یک گیمر حرفه ای بوده و به خرید ps5 علاقه دارید، باید بدانید که برای خرید ps5 باید هزینه های زیادی در نظر بگیرید. زیرا قرار است این کنسول بازی شرکت سونی با قیمتی بالا به کشور ما برسد.

لازم است اشاره کنیم که کنسول PS5 قرار است از اواخر آبان ماه به صورت عمومی در جهان عرضه شود، احتمالا می ‌توانیم همزمان با سایر نقاط جهان شاهد این محصول در بازار ایران هم باشیم. اما همانطور که گفته شد این محصول از اواخر آبان در سراسر جهان توزیع می شود. اما کشور ما به دلیل تحریم های موجود سهمی نخواهد داشت.

بنابراین ما باید منتظر باشیم تا تعدادی از این کنسول شرکت سونی را از طریق کشور های همسایه وارد کشور خودمان کرده و به خرید و فروش برسانیم. بسیاری از گیمر ها در حال لحظه شماری برای خرید ps5 هستند. اما مگر این کنسول بازی چه ویژگی های متفاوتی نسبت به سری قبل یعنی ps4 دارد که همه را شگفت زده کرده است؟

ویژگی های PS5

همانطور که اشاره کردیم با این که کنسول پلی استیشن 5 هنوز عرضه جهانی نشده است اما با این حال بسیاری از گیمر ها به دنبال خرید PS5 هستند. اما چرا بسیاری از کارشناسان و کاربران از این محصول به عنوان دنیای جدیدی از بازی صحبت می‌ کنند.

اگر از طرفداران پلی استیشن باشید حتما می ‌دانید که کنسول پلی استیشن ۵ از یک پردازنده هشت هسته ‌ای و کارت گرافیک ۱۰ ترافلاپسی برخوردار است و به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک حافظه داخلی ۸۲۵ گیگا بایتی از نوع SSD مجهز شده است.

این مشخصات به کنسول PS5 امکان می ‌دهد تا بازی ‌ها را با کیفیت دو برابر بهتر نسبت به نسل قبلی یعنی PS4 اجرا کند. یعنی می‌ توانیم بازی ‌های را با کیفیت 8K و نرخ تصویر ۱۲۰ فریم مشاهده کنیم. تصورش هم هیجان ‌انگیز است.

علاوه بر قدرت شگفت انگیز این کنسول، بازی ‌های اختصاصی و تجهیزات جانبی پیشرفته‌ ای مانند دوربین HD، هدست‌ Pulse 3D و دسته ‌های جدید دوال سنس برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه می ‌شود که می ‌تواند لذت بازی کردن را چند برابر کند.

پیشنهاد می شود: قیمت طلا 18 عیار امروز 27 آبان 99

اما از دغدغه‌ های طرفداران پلی استیشن ۵ قیمت و شرایط خرید این محصول هست. بر اساس خبرهای رسمی منتشر شده نسخه دیسک خور پلی استیشن ۵ با قیمت ۴۹۹ دلاری و نسخه دیجیتالی PS5 با قیمت ۳۹۹ دلاری به بازار عرضه می ‌شود که با توجه به شرایط ارز و دلار این محصولات ممکن است با قیمت ‌های نسبتا بالایی به دست کاربران در ایران برسد. این نکته را هم باید در نظر بگیریم هر محصولی که تازه به بازار می‌ آید به دلیل تقاضای زیاد کمی هم گران ‌تر فروخته می ‌شود که باعث می‌ شود خیلی از کاربران توانایی خرید این محصول را نداشته باشند.

چرا کاربران به دنبال خرید PS5 هستند؟

کنسول پلی استیشن 5 نسل جدید کنسول‌ های سونی است که قرار است دنیای بازی ‌های ویدیویی را برای همیشه تغییر دهد. کنسول PS5 با این هدف ساخته شده است تا بیش از همیشه گیمر را در دنیای بازی‌ ها غرق کند و تجربه ‌ای کاملا جدید را ارائه دهد. به همین دلیل است که کاربران زیادی در حال لحظه شماری برای خرید ps5 هستند.

مشخصات پلی استین 5

  • پردازنده هشت هسته ‌ای Zen 2 با سرعت 3.5GHz و فرکانس متغیر
  • پردازنده گرافیکی با قدرت 10.28 ترافلاپ و ۳۶ واحد پردازنده با سرعت 2.23GHz و فرکانس متغیر
  • کارت گرافیک AMD با معماری RDNA 2 ساخته شده برای پلی استیشن 5
  • 16 گیگابایت رم GDDR6 و پردازش 256 بیتی
  • پهنای باند حافظه 448GB/s
  • سرعت ورودی و خروجی 5.5GB/s برای دیتای خام و 8~9GB/s برای دیتای فشرده
  • هارد اکسترنال NVMe SSD با ظرفیت 825 گیگابایت
  • درایو نوری اپتیکال بلوری 4K با ظرفیت مضاعف
پیشنهاد می شود: نرخ ارز صرافی ملی و بازار آزاد

در بین مشخصات فنی پلی استیشن 5، قدرت 10.28 ترافلاپ پردازنده گرافیکی این کنسول مورد توجه قرار گرفت. این مقدار کمتر از قدرت پردازنده ایکس باکس سری ایکس است که 12 ترافلاپ اعلام شده است اما نسبت به قدرت 4.2 ترافلاپ، قدم بزرگی محسوب می ‌شود.

همچنین، پردازنده گرافیکی این کنسول دارای 36 واحد پردازش یا CU است که سرعت پردازنده را به 2.23 گیگا هرتز محدود می‌ کنند اما این پردازنده قابلیت ایجاد فرکانس ‌های متغیر را دارد. در نتیجه، سرعت پردازنده به بازی بستگی دارد.

پهنای باند هارد HDD پلی استیشن 4 50 الی 100 مگابایت بر ثانیه بود در حالی که پهنای باند هارد SSD پلی استیشن 5 حداقل 5 گیگا بایت بر ثانیه بود. اختلاف این دو رقم و جهش فنی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 باور نکردنی است. این پهنای باند باعث خواهد شد تا زمان نصب تقریبا به صفر برسد و نحوه ساخت بازی ‌های ویدیویی کاملا متحول شود.

ویژگی های پی اس 5

همانطو رکه اشاره کردیم به دلیل مزیت های فوق العاده پی اس 5 بسیاری از گیمر ها و کاربران به دنبال خرید ps5 هستند. این موضوع به دلیل ویژگی های استثنایی پی اس 5 می باشد. دیگر مزیت استفاده از این هارد SSD اختصاصی، کاهش قابل توجه زمان بار گذاری است. پلی استیشن 4 یک گیگابایت اطلاعات را در ۲۰ ثانیه بارگذاری می ‌کند، در پلی استیشن 5، زمان بارگذاری دو گیگابایت اطلاعات تنها ۰٬۲۷ ثانیه خواهد بود. در واقع، سرعت بارگذاری اطلاعات یک بازی ویدیویی یا استریم آن، ۱۰۰ برابر بیشتر خواهد شد.

سرعت اجرا و بارگذاری بازی ‌ها در پلی استیشن 5 تقریبا صفر خواهد بود و دیگر منتظر نصب بازی و آپدیت‌ های آن نخواهید بود. به همین دلیل بازی‌ سازان نیز در طراحی بازی، آزادی عمل بسیار بیشتری خواهند داشت و شاهد نسل جدیدی از بازی‌ های ویدیویی خواهید بود.

پیشنهاد می شود: قیمت لپ تاپ ایسوس امروز 27 آبان 99

کنسول پلی استیشن 5 از هارد های اکسترنال SSD پشتیبانی خواهد کرد. سونی با هارد های اکسترنال ثرد پارتی سازگار خواهد بود (ایکس باکس سری ایکس فقط از یک نوع هارد SSD پشتیبانی می‌کند)، اما برای خرید هارد اکسترنال، بهتر است از هارد های پیشنهادی سونی استفاده کرد. هارد های اکسترنال می ‌توانند از تکنولوژی بازیابی فایل‌ های فشرده، پردازنده‌ های ورودی و خروجی و دیگر قابلیت ‌های پلی استیشن 5 بهره ببرند،

اما این هارد ها باید سرعتی حداقل برابر با سرعت هارد پلی استیشن 5 داشته باشند. چنین هارد هایی از تکنولوژی PCIe 4.0 و پورت M.2 بهره می ‌برند و باید توسط کمپانی سونی تأیید شوند. شایان ذکر است که این هارد ها هنوز به صورت عمومی وارد بازار نشده‌اند و قیمت بالایی دارند که احتمالا پس از عرضه پلی استیشن 5 شاهد مدل‌های ارزا ن‌تر آن‌ ها خواهیم بود.

تکنولوژی کنسول بازی پی اس 5

پلی استیشن 5 از تکنولوژی صدای سه بعدی Tempest استفاده خواهد کرد که بر اساس تکنولوژی پردازنده ‌های گرافیکی AMD ساخته شده است. برای مقایسه، تکنولوژی دالبی Atmos از ۳۲ منبع صوتی و هدست PSVR در بهترین حالت از 50 منبع صوتی پشتیبانی می ‌کنند در حالی که Tempest از صد منبع صوتی پشتیبانی می ‌کند.

خرید ps5 از کاربرد های این تکنولوژی صدا، قابلیت تشخیص دقیق و نقطه ‌ای محل دشمن در یک بازی اکشن است، زیرا شما جهت، عمق، فاصله و اکوی صدا را تشخیص خواهید داد. در یک محیط بارانی، هر قطره باران صدایی متفاوت خواهد داشت و خود را زیر باران تصور خواهید کرد. بهترین راه برای توصیف صدای سه بعدی پلی استیشن 5، تجربه آن است و در نتیجه تا عرضه کنسول باید منتظر آن بمانیم.

کنترل پی اس 5

کنترلر کنسول پلی استیشن 5، دوال سنس (DualSense) نام دارد. این کنترلر با حفظ عناصر اصلی کنترلر DualShock 4 و بهبود برخی از آن ‌ها، شامل تغییرات اساسی در ظاهر نیز شده است. در پست رسمی وبلاگ پلی ‌استیشن آمده است: «چیز هایی که بازیکنان درباره DualShock 4 دوست داشتند، دست ‌نخورده باقی مانده ‌اند و در عین حال قابلیت و کارایی آن بیشتر شده است.»

یکی از امکاناتی که به همراه کنترلر دوال سنس می‌ آید، فناوری Haptic Feedback است. این فناوری بازخورد های لرزشی مختلفی را در کنترلر ایجاد می‌ کند. به گفته سونی، این قابلیت تاثیر به سزایی در هنگام بازی کردن دارد. برای مثال حرکت ماشین روی سطوح شنی یا گلی، بسیار ملموس‌ تر خواهد بود. با توجه به همه موارد گفته شده خرید ps5 برای افراد حرفه ای و گیرم ها کاملا منطقی به نظر می آید. زیرا با وجود تمام این امکانات همه مشتاق خرید ps5 می شوند.

ps5 چه زمانی وارد ایران می شود؟

با مطرح شدن بحث خرید ps5 حالا سوال اصلی اینجاست که اصلا این کنسول بازی چه زمانی و با چه قیمتی وارد کشور ما ایران خواهد شد؟ همانطور که گفته شد کنسول ‌های نسل بعد، چه پلی ‌استیشن و چه ایکس ‌باکس جدید، چند روزی است که عرضه شده ‌اند. تا پایان هفته هم شاهد آغاز فروش جهانی پلی ‌استیشن ۵ در اروپا و کشور های خاورمیانه خواهیم بود.

در نتیجه می‌ توانید انتظار داشته باشید تا تعدادی PS5 هم برای فروش وارد کشور شوند. احتمالا قیمت ‌هایی که روی کنسول گذاشته شده است را دیده و حسابی شوکه شده ‌اید؛ با این حال، بگذارید بگوییم با اینکه این قیمت ‌ها واقعی نیستند، اما مشاهده ‌ی چنین قیمت ‌هایی هم برای PS5، هرگز عجیب نیست.

قضیه بسیار ساده است؛ در حال حاضر هیچ جای دنیا پلی ‌استیشن ۵ برای خرید پیدا نمی ‌شود. البته که از مراجع فروش رسمی صحبت می ‌کنیم و نه از بازار سیاه. تمام باری که سونی برای پیش ‌فروش آنلاین پلی ‌استیشن ۵ در نظر گرفته بود، در امریکای شمالی در حدود پانزده دقیقه تمام شد و در انگلستان تنها در شش دقیقه.

پیشنهاد می شود: قیمت گوشی سامسونگ امروز 27 آبان 99

بحث عرضه و تقاضا مطرح است و همان ‌طور که انتظار می ‌رفت، تقاضا برای پلی‌استیشن ۵ بارها بیشتر از تعداد کنسول‌ هایی است که تولید شده. تقصیر را گردن سونی هم نمی ‌اندازیم. آن‌طور که خودشان گفته‌ اند، تعداد PS5 هایی که در همان روز اول پیش‌ فروش شد، از تعداد کل فروش PS4 در ۱۲ هفته‌ ی ابتدایی عرضه ‌اش بیشتر است.

یعنی اساسا، سونی در وضعیت نا‌ به‌ سامان سال جاری و با در نظر گرفتن اینکه کارخانه ‌های چین چند ماهی تعطیل بودند، باز هم توانسته تعداد قابل توجهی پلی ‌استیشن ۵ برای روز عرضه تولید کند. همین که پلی ‌استیشن ۵ و ایکس‌ باکس نسل جدید، با تمام مشکلات امسال برای عرضه آماده شدند، به خودی خود معجزه است.

بازی های ps5

اگر موفق به خرید p5 شدید و یا قصد خرید ps5 در هفته های آینده را دارید، لازم است تا از بازی ها و گیم های ps5 نیز مطلع باشید. بازی های کنسول بازی پی استیشن 5 یا پی اس 5 عبارتند از:

  • بازی Spiderman Miles Morales
  • بازی Horizon Forbiden West
  • بازی Horizon Forbiden West
  • بازی Godfall
  • بازی God Of War
  • بازی God Of War
  • بازی Gran Turismo 7
  • بازی Gran Turismo 7

اگر موفق به خرید ps5 شدید می توانید با امکانات فوق العاده ای که سونی در این کنسول بازی در نظر گرفته است از بازی های فوق العاده و هیجان انگیز پی اس 5 لذت ببرید.

خرید ps5 از فروشگاه های ایران

اگر قصد خرید ps5 دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این خصوص عجله نکنید، چند هفته دیگر صبر کنید تا اول این که اشکالات و باگ های کنسول پی اس 5 کاملا برطرف شده و بتوانید برای خرید ps5 به ارزش واقعی آن پول بدهید نه میلیون ها بیشتر.

اما به هر ترتیب اگر قصد خرید ps5 را دارید و از خریداران واقعی و دست به نقد پی اس 5 هستید، می توانید سری به فروشگاه های معتبر که در زمینه گیم و کنسول های بازی فعالیت می کنند بزنید. اما فراموش نکنید که نباید از قیمت های نجومی پی اس 5 شوکه شوید. از این که تا پایان مقاله خرید ps5 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. امیدواریم که بتوانید برای خرید ps5 با قیمت مناسب یک فروشگاه معتبر پیدا کنید.

خرید پی اس 5 │ خرید ps5 │ کنسول بازی پلی استیشن 5 │ مراکز خرید PS5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها