|

حواشی جنجالی ترامپ

ترامپ هم گرفتار قانون از کجا آورده ای شد؟

در حال حاضر سوابق امور مالی دونالد ترامپ توسط دادگاه عالی نیویورک در حال بررسی که این امر می تواند وجه ای بسیار منفی را برای وی رغم بزند.

لینک کوتاه کپی شد

در روز دوشنبه هفته جاری، دادگاه عالی به رئیس جمهور سابق آمریکا؛ دونالد ترامپ دستورداد که اظهارنامه مالیاتی و سایر سوابق مالی خود را به دادستان های دادگاه نیویورک تحویل دهد. 

اما در واقع این حکم برای ترامپ که ماه ها به دنبال جلوگیری از دیده شدن سوابق مالی خود توسط دادستان ها بود، یک عقبگرد اساسی محسوب می شد. 

دانیل آر آلونسو، دادستان سابق فدرال ایالت متحده و نیویورک نیز در گزارشی به BBC گفت: " این مدارک می تواند تکه ای از معماهایی که بر سر مسائل دونالد ترامپ ایجاد شده را حل کند".

سایروس ونس، دادستان اصلی این پرونده است و در حال حاضر او و تیمش در حال بررسی امور مالی ترامپ و تجارت خانوادگی آنها در سازمان ترامپ و همینطور، جرایم احتمالی صورت گرفته توسط وی هستند و او که خود به شدت طرفدار جمهوری خواهی است نیز دائما اتهام تخلفات انجام شده توسط خود را رد می کند و بر این باور است که تمام این تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام می شود.

این دادستان همچنین علاوه بر تحقیقات خود در این باره در گزارشی اعلام کرد که این پرونده تنها یکی از جرایم او است و جرم دیگر او نیز مربوط به تلاش های وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر گذشته در ایالت جورجیا می شود.

اما ایالت متحده چگونه به این نتایج دست یافت؟ 

این تحقیقات در حقیقت در سال 2018، زمانی که دونالد ترامپ هنوز به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر روی کار بود، به جریان افتاد و در ابتدا موضوع نقش سازمان ترامپ در پرداخت پول های هنگفتی که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 به دو زنی که ترامپ با آنها رابطه داشت داده می شد، به یک موضوع جنجال برانگیز در این تحقیقات تبدیل شد. 

در پی انجام این تحقیقات، مایکل کوهن، وکیل شخصی و سابق ترامپ نیز به علت نقش خود در انجام این طرح، توسط قوانین فدرال در سال 2018 به زندان افتاد. 

دادستان ونس نیز اکنون تحقیقات خود را گسترش داده و در حال بررسی و افشای  سایر تخلفات این رئیس جمهور پر حاشیه است و خبرنگاری در این باره گفت: " آقای ونس می خواهد بداند که آیا شرکت آقای ونس و کارمندانش تخلفاتی را در زمینه بیمه، مالیات و بانکداری مرتکب شده اند یا خیر و به علاوه ماه ها در تلاش بوده تا اظهار نامه مالیاتی شخصی و شرکتی آقای ترامپ در طی این هشت سال را به دست بیاورد". 

_115115386_gettyimages-1195734186-594x594

حکم دیوان عالی کشور در ژانویه گذشته مبنی بر این بود که سوابق ترامپ توسط دادستان در حال بررسی است اما وکلای وی به این حکم شدیدا اعتراض کردند و در این باره اظهار کردند که این حکم فراتر از حد معقول است و دادگاه نیز در دوشنبه همین هفته، ادعای آنها را بی اساس دانست. 

اکنون دادستان ها به چه اسنادی می توانند دسترسی پیدا کنند؟ 

این سوابق در تحقیقت تصویر کاملی از امور مالی ترامپ را نشان می دهد و آنها نیز با استفاده از آن می توانند به صاحبه شاهدان بپردازند و تشخیص دهند که آیا قوانین ایالتی نقض شده یا خیر و یکی از وکلای ترامپ نیز در این باره گفت: " ما می دانیم که دادستان ونس از کلاهبرداری مالیاتی به عنوان یک جرم فرضی توسط ترامپ یاد کرده اما باید ببینیم که آیا شواهدی برای اثبات ادله خود دارد یا خیر". 

واقعیت این است که بسیاری از ثروتمندان آمریکایی از نفوذ خود برای کاهش میزان مالیاتی که از نظر قانونی موظف به پرداخت آن هستند، استفاده می کنند و این سوابق نیز می تواند در تعیین قانونی یا غیر قانونی بودن روش های حسابداری ترامپ و سازمان او، بسیار تعیین کننده باشد و اما همانطور که احتمال می رود، این موضوع جنجال بر انیگز هنوز به طور کامل مشخص نشده و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.همچنین، در صورت اثبات این اتهامات، ترامپ مجبور می شود تا برای دادرسی کیفری در دادگاه حاضر شود که حتی تنها حضور او در دادگاه و وارد شدن این اتهمات به او در حال حاضر نیز می تواند شانس بازگشت سیاسی او در کشور را به شدت تضعیف کند و در حال حاضر نیز آقای ونس فرصت دارد تا تحقیقات خود در این باره را گسترش دهد.

image_efd81991a825a4c68191956be3365338c2215ddc

_117174703_065860077-1

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها