|

آزاده صمدی باید بره پیش روانشناس؛ شخصیت ضد اجتماعی داره یعنی دقیقا چی چی داره؟

azadeh samadi shayanews

افراد دچار شخصیت ضد اجتماعی عموما نسبت به دیگران نگاهی سنگدلانه داشته و همچنان که در رفتار خود خشن و بی تفاوت عمل می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در میان اخباری که به تازگی دست به دست می شوند، خبر حکم جدید آزاده صمدی توجه طیف گسترده ای از مخاطبین را به خود اختصاص داده است.

در این حکم صراحتا آمده که صمدی به مدت شش ماه چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم حق استفاده از فضای مجازی را ندارد. مضاف بر اینکه این بازیگر باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی، نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی خود به صورت هر دو هفته یکبار اقدام کرده و در نهایت گواهی سلامت خود را در پایان این دوره ارائه نماید.

1

واکنش برخی  هنرمندان نام آشنا به حکم آزاده صمدی

این در حالی است که طی اخبرای به دست آمده، آزاده صمدی در پی واکنش به این حکم اظهار داشته که سال هاست با کلاه تردد می کند و حتی در سریال درحال پخش در پلتفرم نیز کلاه بر سر دارد. 

در پی این خبر برخی از هنرمندان نظیر ترانه علیدوستی و هانیه توسلی نیز سکوت نکرده و به حمایت از ازاده صمدی اظهار نظر خود را اعلام داشتند. ترانه علیدوستی در واکنش به این جریان بیان داشت: اگه کلاه گذاشتن و گردن بیرون بیماری ضد اجتماعیه، چرا پس شهرزاد رو نگاه می‌کردید؟ 

همچنین هانیه توسلی نیز به نقد از این رویداد در حساب اینستاگرامی خود چنین نوشت: خنده دار نیست این برخوردها؟ از کی تا حالا کلاه سر کردن جرم شده؟ البته وقتی بحث کلاهه، یادمون باشه کلاه بردارها و اختلاس گرها و زمین خوارها، بدون نیاز به روانشناس، آزادانه در حال زندگی هستند. در تناقض بین گفتار و کردار حضرات، همه نیاز به تراپی داریم. میان اینهمه بی عدالتی و ظلم، روح و روان کی سالم می مونه؟

آزاده صمدی

اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

این اختلال رفتاری که با نام سایکوپاتی نیز شناخته می شود در واقع به وضعیتی اشاره دارد که فرد هیچ گونه توجهی به رفتارهای درست و غلط خود نداشته و در نتیجه حقوق دیگران را پایمال می کند. اینگونه افراد از دیدگاه رفتار شناسی عموما نسبت به دیگران نگاهی سنگدلانه داشته و همچنان که در رفتار خود خشن و بی تفاوت عمل می کنند، هیچ گونه اظهار پشیمانی نداشته و احساس گناهی را نیز تجربه نمی کنند.

آزاده صمدی

لازم به ذکر است که افراد دچار به اختلال شخصیت اجتماعی غالبا از قانون نافرمانی کرده و در نهایت نیز مجرم شناخته می شوند. اما یا دست به دامن دروغ شده و یا رفتاری فکر نشده و هیجانی از خود نشان می دهند. آنها همچنین مضاف بر اینکه مستعد افتادن در دام اعتیاد هستند از عهده مسئولیت های تحصیلی، کاری و خانوادگی خود نیز بر نمی آیند اما ظاهری گرم و صمیمی یا دوست داشتنی از خود بروز می دهند که در آن هیچ نشانه ای مبنی بر اضطراب و افسردگی دیده نمی شود. این بیماری در کودکی و نوجوانی معمولا به شکل اعمالی مانند فرار از مدرسه، سوء مصرف مواد مخدر و جذب شدن به سمت رفتار های غیر قانونی بروز پیدا می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی