|

دلخوری شدید سیدجلال حسینی از فدراسیون فوتبال؛ قضیه چیست؟

 سیدجلال حسینی

طلب 18 هزار و 815 دلاری سیدجلال حسینی از فدراسیون با نامه سازمان برنامه و بودجه هم نقد نشد این طلب مربوط به پاداش صعود به جام جهانی است.

لینک کوتاه کپی شد

سیدجلال حسینی که بیش از سه سال است پاداش صعود به جام جهانی خود را دریافت نکرده، از رفتارهای فدراسیون فوتبال دلخور است. تیم ملی در سال 2018 همراه کارلوس کی روش به راحتی به جام جهانی صعود کرد و بعد از آن پاداشی به اعضای تیم ملی تعلق گرفت. به هر بازیکن مبلغ 18 هزار و 815 دلار بابت صعود به جام جهانی پرداخت شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری، نکته اینکه در آن زمان اغلب ملی پوشان به جز سیدجلال حسینی که به جام جهانی نرفت، پاداش خود را با پیگیری کی روش گرفتند و قرار شد سیدجلال حسینی هم بعدا پاداش خود را دریافت کند. این پاداش از طرف فیفا برای تیم های راه یافته به جام جهانی منظور می شود و بخشی از آن متعلق به بازیکنانی است که در رقابت های انتخابی جام جهانی به میدان رفتند.

بعد از مدتی کاپیتان پرسپولیس در زمان ریاست تاج به فدراسیون رفت و مهدی تاج به او وعده داد در اولین فرصت این پاداش را پرداخت خواهد کرد اما تاج خیلی زود ناچار به استعفا شد. جلال حسینی بعد از آن هم چندین بار حتی در زمان حضور بهاروند، به فدراسیون فوتبال رفت اما باز هم جواب روشنی نگرفت. فدراسیون در زمان های مختلف به سیدجلال حسینی اعلام کرد پولی ندارد که پرداخت کند و فیفا به آن ها اعتباری نداده و در اولین فرصت در صورت دریافت پول، پاداش عقب مانده او را پرداخت خواهند کرد.

بعد از روی کار آمدن شهاب الدین عزیزی خادم، اوضاع کمی متفاوت شد و فدراسیون فوتبال دست به دامن سازمان بودجه و برنامه شد تا برای رقابت های انتخابی جام جهانی که در منامه برگزار می شد، پولی را برای پرداخت پاداش به ملی پوشان دریافت کند. فدراسیون فوتبال این اعتبار را برای تیم ملی تامین کرد اما وقتی نماینده قانونی سیدجلال برای پیگیری طلب او به فدراسیون مراجعه کرد و درخواست داد حالا که فدراسیون نقدینگی دارد، طلب سیدجلال را بپردازد، باز هم فدراسیون از پرداخت طلب کاپیتان پرسپولیس طفره رفت.

سیدجلال و وکیلش، هادی رهنما بعد از این اتفاق به سازمان بودجه و برنامه مراجعه کرده و موضوع را به صورت کامل توضیح دادند. بعد از آن هادی جعفری نژاد، رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه نامه ای را به شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال ارسال کرد که متن آن را در زیر می خوانید:

 به پیوست نامه جناب آقای سیدجلال حسینی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص «عدم پرداخت مبلغ 18 هزار و 815 دلار بابت پاداش صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی روسیه» ارسال می شود. با توجه به پی نوشت جناب آقای دکتر نوبخت، معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مقتضی است موضوع بررسی و از نتیجه اقدام این سازمان را مطلع فرمایید.

شنیدیم هادی رهنما، وکیل سیدجلال حسینی بار دیگر امروز به فدراسیون فوتبال رفته تا در خصوص پاداش عقب افتاده سیدجلال حسینی صحبت کند. نکته عجیب اینکه فدراسیون نشین ها یک بار دیگر به رهنما پاسخ سر بالا دادند و علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال اعلام کرده فدراسیون نمی تواند چنین پولی را پرداخت کند چرا که فدراسیون اعتباری از فیفا دریافت نکرده که بخواهد این پول را بپردازد. گویا فدراسیون فوتبال به وکیل سیدجلال اعلام کرده در پاسخ به نامه سازمان برنامه و بودجه هم اعلام می کنند فیفا به واسطه تحریم ها پولی به آنها نداده که بتوانند طلب سیدجلال حسینی را بدهند، این در حالی است که فدراسیون فوتبال پیش از این به کاپیتان پرسپولیس اعلام کرده بود اگر از جای دیگری هم تامین اعتبار شود و حساب فدراسیون فوتبال خالی نباشد، مطالبات او پرداخت خواهد شد.

دلخوری سیدجلال حسینی از این موضوع است که پاداش او مربوط به بیش از سه سال پیش است و اغلب ملی پوشان پول خود را دریافت کردند و با وجود اینکه فدراسیون در چند مقطع اعتبار داشته، این پول را به او نپرداخته است. شنیده می شود حالا این احتمال وجود دارد هادی رهنما، وکیل و نماینده قانونی سیدجلال به کمیته تعیین وضعیت رفته و پیگیر حق و حقوق کاپیتان پرسپولیس شود و در این زمینه شکایتی را مطرح کنند. باید دید در نهایت فدراسیون فوتبال حاضر می شود 18 هزار و 8115 دلار طلب کاپیتان سرخ ها را بپردازد یا نه؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی