|

4 پنالتی جنجالی در تقابل فرهاد و ژنرال؛ چه کسی امیر را کشت؟

امیر قلعه نویی

تقابل آخر فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی، باز هم به دو پنالنی پرحاشیه گره خورد. صحنه‌هایی که همیشه، سهم پررنگی از جنگ دو نفره آن‌ها داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

فرهاد مجیدی برای چهارمین بار پیاپی، امیر قلعه‌نویی را برد و تیمش را به فینال جام حذفی رساند. پیش از مسابقه، بخش زیادی از کنفرانس مطبوعاتی دو سرمربی، درباره داوری بود. قلعه‌نویی گفت نگران داوری است و مجیدی هم در جواب، گل‌گهر را به سود بردن از داوری متهم کرد. در جریان بازی هم، وحید کاظمی سهم زیادی از اتفاقات مسابقه داشت.

به گزارش«شایانیوز»، استقلال با دو پنالتی، به بازی برگشت و توانست بازی 1-0 باخته را 2-1 ببرد و فینالیست شود. پنالتی‌هایی که در تقابل‌های قبلی مجیدی و قلعه‌نویی هم، نقش مهمی در تعیین نتیجه مسابقه داشتند.

کابوس مصلح

اولین بازی قلعه‌نویی و مجیدی، بازی برگشت لیگ نوزدهم بود. قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان، روبروی استقلال مجیدی قرار گرفت. اوایل نیمه دوم و زمانی که بازی بدون گل دنبال می‌شد، بیژن حیدری خطای شایان مصلح روی دیاباته را گرفت. صحنه‌ای که سپاهانی‌ها، اعتراض زیادی به آن کردند. کارشناسان داوری هم معتقد بودند در این صحنه، دیاباته روی مصلح خطا کرده است. مصلح بعد از دادن این پنالتی، دقایقی بعد یک گل به خودی هم زد و کار سپاهان را تمام کرد. سپاهان بازی را 2-1 باخت.

سرنوشت تکراری

تنها چند روز بعد از بازی لیگ، مجیدی و قلعه‌نویی برای رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی روبروی هم قرار گرفتند. این بار هم، داستان شباهت زیادی به بازی قبل داشت. دقایق پایانی نیمه اول که بازی صفر-صفر مساوی بود، قایدی نزدیک خط عرضی زمین سرنگون شد و مسعود بنیادی‌فر، برای استقلال پنالتی گرفت. این بار هم بیشتر کارشناسان داوری، تصمیم بنیادی‌فر را رد کردند. استقلال بازی را 2-0 برد و سپاهان حذف شد.

چه کسی امیر را کشت؟

در بازی برگشت این فصل لیگ بین استقلال و گل‌گهر، داور پنالتی نگرفت اما بازی جام حذفی باز هم پنالتی‌ها، سرنوشت مسابقه را عوض کردند. گل‌گهر این بار تا دقیقه 71، در آزادی با یک گل جلو بود و با دفاع چند لایه، برای حفظ نتیجه تلاش می‌کرد. در همین دقیقه، شوت آرش رضاوند به دست یونس شاکری خورد و وحید کاظمی، اعتقاد به پنالتی داشت. وریا غفوری را بازی را مساوی کرد. دقایقی بعد، کاظمی پنالتی دوم را برای استقلال گرفت و این بار هم غفوری، توانست گل پیروزی را بزند.

تا این لحظه بین کارشناسان داوری، نوید مظفری درباره این پنالتی‌ها اظهار نظر کرده و گفته پنالتی اول استقلال که منجر به گل مساوی این تیم شد، اشتباه بوده است. صحنه‌ای که توپ، به دست بسته یونس شاکری خورد و از نظر مظفری، داور نباید این صحنه را خطا اعلام می‌کرد. پنالتی دوم استقلال از دیدگاه او، درست بوده است. فارغ از همه صحنه‌های پرحاشیه داوری به سود یا ضرر دو تیم، فعلا پنالتی‌ها نقش اول بازی‌های قلعه‌نویی و مجیدی را دارند.

منبع: فوتبال 360

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها