|

ساعت بازی پرتغال و فرانسه در جام ملتهای اروپا چهارشنبه 2 تیر

امشب و در حساس ترین بازی نگروه F دو تیم پرتغال و فرانسه در مجارستان به مصاف هم می روند

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش‌آرنای شهر بوداپست مجارستان، خاص‌ترین نبرد مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ از گروه F که آخرین نبرد این مرحله هم خواهد بود، برگزار می‌شود. پرتغال و فرانسه دوره قبلی در آخرین دیدار جام به مصاف هم رفتند و سلسائوی اروپا با برتری یک گله در وقت‌های اضافی آن دیدار همه را با قهرمانی‌شان غافلگیر کردند. حالا نبرد دو تیم، نبرد صعود است و باز هم حساسیت بالایی دارد.

پرتغال؛ بازی خطرناک

بدترین اتفاق برای قهرمان یورو ۲۰۱۶ شکست سنگین مقابل آلمان بود، چرا که با توجه به بازی آخرشان که نبردی دشوار مقابل فرانسه است، حتی احتمال حذف‌شان هم می‌رود. البته اگر شکستی سنگین بخورند از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت، ولی با آن وضعیتی که از دفاع سلسائوی اروپا دیدیم هیچ‌چیز بعید نیست. با این حال شاگردان فرناندو سانتوس در دوره قبلی هم از سختی‌های مرحله گروهی و حتی بدون برد گذر کردند تا قهرمانی هم پیش رفتند. شاید دریافت ۴ گل برای پرتغال بد هم نشده باشد، چرا که مقابل فرانسه در دفاع باهوش‌تر عمل خواهند کرد. امشب رونالدو و یارانش با چالش‌هاش بزرگی روبه‌رو خواهند شد.

فرانسه؛ بهترین وقت برای تلافی

قبل از این که یورو ۲۰۲۰ شروع شود خیلی‌ها فرانسه را شانس اول قهرمانی با اختلاف می‌دانستند، اما پس از ۲ بازی نخست در این مورد کمی تردید به‌وجود آمده. در بازی نخست مقابل آلمان با چاشنی شانس و یک بازی دفاعی پیروز شدند و مقابل مجارستان در باز کردن روزنه‌های دفاعی چندان موفق نبودند و در نهایت امتیاز از دست دادند. اگرچه فرانسه به طور قطع صعود خواهد کرد، ولی دیدیه دشان می‌داند تیمش برای قهرمانی باید در مراحل بعدی صلابت بیشتری داشته باشد. امشب مقابل پرتغال وقت تلافی باخت فینال است. شاید نتیجه‌ای که منجر به حذف حریف شود فرانسوی‌ها را آرام کند!

آخرین جدال

نوامبر سال ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه با یک گل پرتغال را شکست داد. تنها گل خروس‌ها را در آن بازی کانته زد.

آمار تقابل های دو تیم

پرتغال و فرانسه ۲۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۱۹ بازی را خروس‌ها برده‌اند و ۶ بازی به سود سلسائوی اروپا تمام شده است. ۲ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده.

پرتغال و فرانسه ۳ مرتبه در جام ملت‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند که همه آن‌ها حساس و تاریخی بوده‌اند. اولی در نیمه‌نهایی یورو ۱۹۸۴ در وقت‌های اضافی با برتری ۳ بر ۲ فرانسه و فینالیست شدن این تیم همراه شد. دومی در یورو ۲۰۰۰ در نیمه‌نهایی با پنالتی پر حرف و حدیثی که زیدان گل کرد و برتری ۲ بر یک خروس‌ها خاتمه یافت. نکته جالب این که در هردو دوره فرانسه در نهایت قهرمان شد. سومی فینال یورو ۲۰۱۶ بود که پرتغال انتقام باخت‌های قبلی را در خانه حریف گرفت و پس از برتری یک بر صفر قهرمان شد.

نکته جالب در مورد پرتغال این است که در ۷ دوره قبلی حضورشان در یورو هیچ‌گاه در مرحله گروهی حذف نشده‌اند. از این ۷ دوره، ۵ دوره تا نیمه‌نهایی هم پیش رفته‌اند.

فرانسوی‌ها در ۹ دوره حضورشان در یورو ۲ مرتبه در مرحله گروهی حذف شده‌اند که البته قطعاً این دوره تعداد حذف‌ها بیشتر نخواهد شد. خروس‌ها ۴ مرتبه بین ۴ تیم برتر بوده‌اند.

شکست مقابل آلمان به ۷ بازی متوالی بدون شکست بودنِ پرتغال خاتمه داد. قبل از آن آخرین شکست‌شان مقابل فرانسه رقم خورده بود.

فرانسه ۹ بازی آخرش را نباخته. در دیدار مقابل مجارستان هم پس از ۵ برد متوالی متوقف شدند. خروس‌ها در آن ۵ بازی گل هم نخورده بودند.

کریستیانو رونالدو ۱۲ گل در یورو زده و برترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست، ولی هیچ‌گاه به فرانسه گل نزده. او چند روز پیش طلسم گل نزدنش به آلمان را شکست.

ترکیب احتمالی دو تیم

پرتغال: پاتریسیو، سمدو، په‌په، دیاس، گوئریرو، کاروالیو، دانیلو، برناردو، فرناندس، ژوتا و رونالدو

فرانسه: لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، هرناندس، رابیو، کانته، پوگبا، گریزمن، امباپه و بنزما

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها