|

اولین حضور زنانی ایرانی در ورزشگاه آزادی

ایران – کامبوج؛ بدبیاری دختران ایران!

در بازی رفت ایران – کامبوج در ورزشگاه آزادی، زنان ایرانی موفق شدند بعد از ۴۰ سال با خریدن بلیت راهی این ورزشگاه شوند.

لینک کوتاه کپی شد

روز ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در تاریخ فوتبال ایران فراموش نشدنی است؛ این روز مصادف با همان روزی است که تیم ملی در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه ۱۴ بر صفر تیم کامبوج را شکست دهد. البته ثبت چنین نتیجه‌ای به تنهایی باعث تاریخی شدن آن روز نشد، چون بیش از نتیجه، حضور زنان ایرانی در ورزشگاه به عنوان تماشاگر، به این دیدار جنبه تاریخی بخشید.

در بازی رفت ایران – کامبوج که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، زنان ایرانی موفق شدند بعد از قریب به ۴۰ سال با خریدن بلیت راهی ورزشگاه آزادی شوند تا یکی از دیدار‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند. ملی پوشان ایرانی هم در آن دیدار در اوج بودند و در روزی که سردار آزمون هت تریک کرد و کریم انصاری فرد موفق به ثبت پوکر شد، توانستند ۱۴ بار دروازه تیم کامبوج را باز کنند تا حداقل ۱۴ بار شوروهیجان را به دو سکوی کوچکی که پشت دروازه‌ها تعبیه شده بود انتقال دهند.

آن زمان، فیفا، خیلی شفاف به فدارسیون فوتبال ایران هشدار داده بود اگر زمینه حضور زنان در ورزشگاه فراهم نشود ممکن است عواقب سنگینی در انتظار فدراسیون فوتبال باشد. مسئولان فدراسیون هم در همکاری با مسئولان رده بالای ورزش بالاخره مقدمات حضور تعدادی تماشاگر زن که عنوان شد نزدیک به ۲۵۰۰ نفر هستند را در ورزشگاه فراهم کردند. البته که قرار بود این حضور ادامه دار باشد، ولی کرونا کاری کرد که همان روز تاریخی، فعلا یکبار ثبت شده باشد!

منبع: فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی