|

کرونا یا سیاست؛ کدام یک میزبانی را از تیم‌های ایرانی گرفت؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از بیانیه خود آورده است، کشورهایی که به عنوان میزبان مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده اند به دلیل…

لینک کوتاه کپی شد
ساعتی قبل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان دیدار های مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ را اعلام کرد که خبری از میزبانی باشگاه های ایرانی در آن نبود.
 
تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتور باید در مرحله گروهی به مصاف حریفان خود بروند. از طرف دیگر فولاد خوزستان نیز در صورت پیروزی مقابل العین امارات در بازی پلی آف به مرحله گروهی این مسابقات صعود خواهد کرد.
 
طبق اعلام AFC، تیم تراکتور در امارات به مصاف حریفان خواهد رفت؛ تیم‌های استقلال و فولاد در عربستان سعودی بازی‌های خود را برگزار می‌کنند و پرسپولیس در هند در دور گروهی به میدان می‌رود.
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از بیانیه خود آورده است، کشورهایی که به عنوان میزبان مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده اند به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استاندارد های ایمنی بهداشت به عنوان میزبان معرفی شده اند.
 
در ادامه نمودار افراد مبتلا به کرونا در بازه زمانی یک ماهه در کشورهای عربستان سعودی، امارات و هندوستان را مشاهده می کنید.

معرفی میزبانان از سوی AFC در حالی بود که باشگاه های ایرانی هم برای میزبانی از بازی های مرحله گروهی خود درخواست داده بودند اما هیچکدام مورد قبول واقع نشد.

نکته عجیبی که در اعلام میزبانان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیده می شود این است که با توجه به همگروهی تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان و با توجه به مشکلات سیاسی که بین این ۲ کشور وجود دارد و در سال‌های اخیر بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور‌های ثالث برگزار می‌شد؛ AFC چگونه الاهلی را به عنوان میزبان گروه C معرفی کرده است. همچنین در صورتی که فولاد خوزستان بتواند العین امارات را در بازی پلی آف شکست دهد باید در عربستان به مصاف حریفان خود برود. 

از طرفی رای های کنفدراسیون فوتبال آسیا در چندین سال اخیر نشان داده که مسائل سیاسی می تواند در تصمیم گیری های مسئولان AFC تاثیر گذار باشد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها