|

حکم کمیته انضباطی در پرونده بیرانوند عادلانه بود؟

در حالی که همه منتظر بودند تا کمیته انضباطی درباره شکایت پرسپولیس از بیرانوند به علت فسخ یکطرفه قراردادش تصمیم‌گیری کند، حکمی عجیب صادر شد.

لینک کوتاه کپی شد

این وضعیت به خاطر این است که محرومیت‌های تعلیقی معمولاً در مواردی که درگیری‌ها در مسابقات رخ می‌دهد، اعمال می‌شود و نه در پرونده‌های حقوقی. به همین دلیل، این حکم به نوعی در تناقض به نظر می‌رسد. اگر فسخ قرارداد بیرانوند قانونی بوده، پس چرا کمیته انضباطی او را محکوم کرده است؟ و اگر غیرقانونی بوده، معنای محرومیت تعلیقی چه خواهد بود؟

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از پنجره نیوز؛ این حکم نه تنها بر وضعیت بیرانوند تأثیر می‌گذارد، بلکه باشگاه پرسپولیس نیز از آن متضرر شده است. این باشگاه مجبور شده برای پر کردن جای خالی بیرانوند، با یک دروازه‌بان خارجی قرارداد سنگینی امضا کند. به علاوه، این حکم ممکن است زمینه‌ساز فسخ‌های یکطرفه قراردادهای بیشتری شود و بازیکنان با پیشنهادات مالی بهتر، به راحتی از قراردادهای خود خارج شوند.

گفته می‌شود که پیش از امضای حکم محرومیت، بیرانوند به چهار ماه محرومیت قطعی محکوم شده بود، اما تصمیم مسئولان فدراسیون این حکم را تعلیقی کرده است. به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال سعی کرده هر دو طرف ماجرا، یعنی پرسپولیس و تراکتور را با این حکم راضی نگه دارد، اما احتمالاً سرخپوشان پایتخت از این وضعیت ناراضی خواهند بود و ممکن است موضوع به دادگاه عالی ورزش کشیده شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها