|

کارشناسی داوری دو صحنه جنجالی دربی

سه صحنه مشکوک در دربی، قضاوت حیدری و تیم داوری مسابقه را تحت تأثیر قرار داد.

لینک کوتاه کپی شد

در نیمه اول شهرآورد پایتخت برخورد مشکوک در محوطه جریمه تیم استقلال رقم خورد که حتی از سوی داوران وی ای آر هم بازبینی شد اما نتیجه موردنظر را برای بازیکنان پرسپولیس و هواداران این تیم در پی نداشت و بیژن حیدری دستور به ادامه بازی داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ در دقیقه ۴۵+۲ فاز دوم حمله از سوی بازیکنان پرسپولیس ارسال امید عالیشاه روی دروازه استقلال با هجوم وحید امیری به سمت چهارچوب همراه شد و دوئل خود را با سیلوا شکل داد اما روی زمین افتاد و نتوانست ضربه نهایی را بزند.

در دقایق پایانی بازی توپ ارسالی توسط ایوب العملود توسط سیدحسینی حسینی برگشت داده شد و به سعید مهری رسید اما او که دقایقی قبل وارد زمین شده بود، در پی برخورد با رامین رضاییان سرنگون شد تا داور یک پنالتی به سود سرخ‌ها اعلام کند.

البته بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند پیش از اعلام پنالتی، کمک داور باید اعلام آفساید می‌کرد اما با این حال حسین کنعانی توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه استقلال کرد تا سرخ‌ها در این دیدار پیروز شوند.

در خصوص این صحنه‌ها کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

 برخورد سیلوا و وحید امیری (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۴۵+۲)

ابراهیم میرزابیگی: یک برخوردی رخ می‌دهد که نمی‌شود آن را خطا تلقی کرد. این یک برخورد فوتبالی محسوب می‌شود و تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی درست بود.

 تورج حق‌وردی: هیچ خطایی صورت نگرفت.

 بابک وسیله‌بر: بازیکن مهاجم با شیرجه قصد زدن توپ را داشت اما موفق به انجامش نشد و برخورد جزئی و فوتبالی با مدافع به‌وجود آمد، که ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی بود.

 ارسال پاس در عمق پیش از پنالتی (مشکوک به آفساید- دقیقه ۸۹)

مهدی عالیقدر: کاملا مشخص است بازیکنی که در وضعیت آفساید قرار دارد بسیار به منطقه فعال بازی فاصله دارد و این نکته با دقت کمک داور به درستی تشخیص داده شد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس که در آفساید بود، دخالتی در بازی نداشت و ادامه بازی درست بود.

تورج حق‌وردی: بازیکنی که در آفساید بود دخالتی در بازی نداشت و ادامه بازی درست بود.

بابک وسیله‌بر: در این صحنه مهاجم در وضعیت آفساید قرار دارد اما نه در بازی حریف و نه در بازی دخالتی نداشت و ادامه بازی توسط کمک داور درست بود.

سعید علینژادیان: بازیکن مهاجم در وضعیت آفساید قرار دارد ولی فاصله او از دروازه‌بان و سایر مدافعین زیاد است و هیچگونه تاثیری در بازی کسی ندارد و ادامه بازی از طرف کمک داور کاملا درست بود.

 برخورد رامین رضاییان و سعید مهری (پنالتی- دقیقه ۸۹)

مهدی عالیقدر: مدافع آبی با بی‌احتیاطی زانوی مهاجم را می‌زند و پنالتی به درستی توسط داور اعلام گردید.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال پای بازیکن پرسپولیس را زد و پنالتی به درستی اعلام شد.

تورج حق‌وردی: اعلام پنالتی از سوی داور درست بود. مدافع استقلال پای مهاجم را زد.

بابک وسیله‌بر: مهاجم در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شده و توسط مدافع با خطای بی‌احتیاطی متوقف شد که داور به درستی اعلام ضربه پنالتی کرده که از اتاق VAR نیز مورد تایید قرار گرفت. در ضمن اجرای ضربه پنالتی طبق قوانین صحیح بود.

سعید علینژادیان: تصمیم صحیح داور در اعلام پنالتی که بازیکن مدافع با بی‌احتیاطی باعث سرنگونی مهاجم می‌شود.

بروزرسانی می‌شود

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها