|

اگه بخواهیم خرافاتی دربی استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کنیم

سرمربیان داخلیِ استقلال در سومین دربی‌شان چه نتایجی گرفتند؟ سرمربیان خارجی پرسپولیس، چه شرایطی در اولین دربی‌شان داشته‌اند؟

لینک کوتاه کپی شد

دربی 104، سومین حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال برای رویارویی با پرسپولیس است. گاریدوی اسپانیایی در طرف مقابل، اولین دربی‌اش به عنوان سرمربی را تجربه می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، سرمربیان داخلیِ استقلال در سومین دربی‌شان چه نتایجی گرفتند؟ سرمربیان خارجی پرسپولیس، چه شرایطی در اولین دربی‌شان داشته‌اند؟

نیمکت استقلال

نکونام، نهمین سرمربی ایرانیِ استقلال است که عمرش به حضور در سومین دربی می‌رسد. پیش از او، 8 نفر این شرایط را داشتند و چنین کارنامه‌ای رقم زدند: 2 برد، 3 مساوی و 3 باخت. 

پرویز مظلومی و منصور پورحیدری، سرمربیان ایرانیِ استقلال هستند که توانستند در سومین دربی برنده شوند. پورحیدری با گلهای مرفاوی و سرخاب، فینال لیگ قدس را 2 یک از رقیب برد و مظلومی هم توانست 2 صفر پرسپولیس را با گلهای مجیدی و جباری در بازی رفت لیگ 11 شکست بدهد. 

بازنده‌ها، عباس رضوی (در دربی‌ای که شاهرخ بیانی برای پرسپولیس، بریس کرد و استقلال 3 صفر شکست خورد)، ناصر حجازی (در دیداری که مهدی هاشمی‌نسب، اولین گلش را در دربی زد) و فرهاد مجیدی (در بازی برگشت لیگ بیستم) بودند.

این نفرات هم در سومین دربی‌شان به تقسیم امتیاز رضایت دادند: علی دانایی‌فرد، امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی.

نیمکت پرسپولیس

کارلوس گاریدو، پانزدهمین سرمربی خارجی پرسپولیس در تاریخ دربی است و اولین اسپانیایی‌ای که این بازی را به عنوان نفر اول کادر فنی استارت می‌زند. 14 نفر قبلی، چنین نتایجی گرفته‌اند: 4 برد، 8 مساوی و 2 باخت.

4 سرمربی خارجی پرسپولیس در همان اولین دربی‌شان، برنده شدند. آلن راجرز، مصطفی دنیزلی (برابر مرفاوی در دربی رفت لیگ 6)، برانکو ایوانکوویچ (برابر قلعه‌نویی در دربی برگشت لیگ 14) و گابریل کالدرون (برابر استراماچونی در دربی رفت لیگ 19)، خیلی زود و در همان گام ابتدایی، با بردن استقلال محبوبیت ویژه‌ای بین هواداران پیدا کردند.

 دو سرمربی بازنده در اولین دربی هم یورگن گده (3 یک به استقلالِ پورحیدری) و وینکو بگوویچ (2 یک برابر قلعه‌نویی) هستند که روزهای حضورشان روی نیمکت قرمزها، زیاد طولانی نبود.

این 8 نفر هم در اولین دربی‌شان به تساوی رضایت دادند: کونوف، استانکو، سوبل، هان، وینگادا، کرانچار، ژوزه و اوسمار ویرا.

شبیه‌سازی

تا به حال فقط یک بار در تاریخ دربی سابقه داشته که اولین حضور سرمربی خارجی پرسپولیس مصادف با سومین حضور سرمربی داخلی استقلال باشد؛ دربی رفت لیگ چهارم بین امیر قلعه‌نویی و راینر سوبل که با تساوی بدون گل تمام شد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها