|

سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 اعلام شد

سیدبندیِ قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

با پایان مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا 25-2024، تکلیف 36 تیم راه‌یافته به لیگ قهرمانان جدید مشخص شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها پنج‌شنبه، ساعت 19:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از طرفداری؛ همان‌طور که در مطلب راهنمای جامع لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 اشاره شد، رقابت‌های این دوره با فرمت جدیدی برگزار می‌شود. در فرمت جدید، به جای مرحله گروهی هر تیم با 8 حریف مجزا بازی می‌کند تا یک جدول 36 تیمی، تکلیف تیم‌های صعودکننده به مراحل حذفی را مشخص کند. 

برای قرعه‌کشی و تعیین حریف‌ها که به دلیل ناممکن بودن از نظر انسانی با نرم‌افزار کامپیوتری انجام خواهد شد، به سیدبندی نیاز است تا مشخص شود هر تیم با کدام دو تیم از هر سید، از جمله سید خودش بازی خواهد کرد. اگرچه از آن‌جایی که هر تیم با تیم‌های همه سیدها بازی می‌کند، از ارزش سیدبندی کاسته شده است و فلسفه سیدبندی فقط برای این است که مشخص شود هر تیم، قطعا با دو تیم از هر سید بازی می‌کند.

خلاف سالیان گذشته که سید یک از قهرمانان لیگ‌ها تشکیل می‌شد، امتیازات باشگاه‌ها در رنکینگ پنج‌ ساله‌ی یوفا، ملاک سیدبندی قرعه‌کشی لیگ قهرمانان است. جایگاه تیم‌ها در سیدهای مختلف به ترتیب امتیازاتش در رنکینگ یوفا تا پایان فصل 24-2023 درج شده است. 

سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا فصل 25-2024

سید 1 سید 2 سید 3 سید 4

 
منچسترسیتی بایرلورکوزن فاینورد اسلوان براتیسلاوا اسلواکی
بایرن مونیخ اتلتیکو مادرید اسپورتینگ موناکو
رئال مادرید آتالانتا آیندهوون اسپارتا پراگ
پاری سن ژرمن یوونتوس دینامو زاگرب استون ویلا
لیورپول بنفیکا ردبول سالزبورگ بولونیا
اینتر آرسنال لیل ژیرونا
بروسیا دورتموند بروخه ستاره سرخ بلگراد اشتوتگارت
لایپزیش شاختار دونتسک یانگ بویز سوئیس اشتورم گراتس اتریش
بارسلونا میلان سلتیک برست فرانسه
سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، همچون گذشته تیم‌های هم‌کشور نمی‌توانند در مرحله لیگ به هم برخورد کنند. 
 

پاسخ به پرسش‌های متداول، اگر حوصله خواندن ندارید

  • فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه است ؟ هر تیم در مرحله لیگ با 8 حریف مختلف از 4 سید بازی می‌کند اما بازی‌هایش رفت‌وبرگشتی نیست. هر تیم اگر در جایگاه 1-8 جدول قرار گیرد، مستقیما به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌رسد. اگر در جایگاه 9-24 قرار گیرد، باید در یک پلی‌آف رفت‌وبرگشت بازی کند تا به یک‌هشتم نهایی برسد. اگر در جایگاه 25-36 قرار گیرد، به طور کلی از مسابقات اروپایی حذف می‌شود. مرحله حذفی درست مثل فرمت پیشین لیگ قهرمانان اروپا است. 
  • سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی است؟  همه سیدها پیش از قرعه‌کشی براساس رنکینگ تیم‌ها در جدول امتیازات باشگاه‌های یوفا تعیین می‌شوند؛ هرچه امتیازات جمع شده در سالیان گذشته مسابقات اروپایی بالاتر، سید بالاتر. خلاف سالیان گذشته، صرفا قهرمانان لیگ‌های معتبر اروپا مزیت ورود به سید یک را ندارند. 
  • قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا به چه صورتی است؟  با توجه به این‌که هر تیم، 8 حریف متفاوت دارد، قرعه‌کشی به‌شکل سنتی با در آوردن گوی از سیدهای مختلف، غیرممکن است و با نرم‌افزار مخصوص، قرعه‌کشی انجام می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها