|

استقلالی شدن علی کریمی فعلا به بن بست خورد

به نظر انتقال علی کریمی به استقلال در شرایط فعلی غیر ممکن به نظر می‌‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

بر سر راه انتقال علی کریمی به استقلال مشکلات غیر قابل حلی وجود دارد که البته فوتبالی در یکی دو هفته اخیر به آنها اشاره کرده بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، حدود دو هفته قبل بود که پایگاه خبری «فوتبالی» خبر داد که علی کریمی هافبک باشگاه کایسری اسپور که سابقه بازی در استقلال را دارد مجددا با پیشنهاد همکاری این باشگاه مواجه شده است اما انتقال او به استقلال در شرایط فعلی غیر ممکن به نظر می‌‌رسد.

این اتفاق اما درست در زمانی افتاد که چندین و چند رسانه دیگر خبر از توافق قطعی باشگاه استقلال با باشگاه کایسری اسپور و علی کریمی داده بودند و ادعا داشتند که این هافبک توانمند بعد از چند سال دوری از استقلال دوباره به این باشگاه برخواهد گشت.

حدود یک هفته قبل رسانه رسمی باشگاه استقلال خبر فوتبالی را تایید کرد و نوشت که علیرغم ارسال دو نامه رسمی به باشگاه ترکیه‌ای، تاکنون پاسخی از سوی باشگاه کایسری اسپور دریافت نکرده است. ظاهرا باشگاه کایسری اسپور در آن برهه به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و عدم امکان جذب بازیکن جایگزین، تمایلی به صدور رضایتنامه برای علی کریمی ندارد.

فوتبالی بعدتر در خبر دیگری اعلام کرد که کریمی به تازگی قراردادش را با باشگاه ترکیه‌ای برای 3 فصل تمدید کرده و فعلا فقط یک سال از قرارداد جدید سپری شده است و این باشگاه تمایلی به فروش کریمی ندارد. 

به همین دلیل باشگاه استقلال به باشگاه ترکیه‌ای پیشنهاد داد که به جای دریافت رضایتنامه کریمی به صورت قطعی، حاضر است این بازیکن را به صورت قرضی جذب کند تا به جای پرداخت 600 هزار دلار، 200 هزار دلار پرداخت کند و البته دستمزد کریمی را بدهد که اگر همان مبلغ 30 میلیارد تومان درنظر بگیریم (کف دستمزد درخواستی) هزینه انتقال قرضی کریمی برای استقلال در فصل پیش رو، حدود 42 میلیارد تومان درمی‌آمد! 

اما نکته مهم این بود که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه کایسری اسپور بسته بود و همین الان هم بسته است. آنها به همین دلیل نمی‌توانند بازیکنی را جذب کنند و منطقی است که بازیکنان‌شان را هم نفروشند. با این وجود باشگاه استقلال در بیانیه قبلی‌اش درباره وضعیت کریمی سعی کرده بود هوادارانش را به طور کامل از جذب این بازیکن ناامید نکند که کار درستی به نظر نمی رسید اما رویه آرزو فروشی و رویاحراجی کار را به اینجا کشاند که دیروز فردی به نام بختیاری که گفته می‌شود معاون حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال است در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه توضیحات بیشتری در این باره داد و همان مطالب و اخبار فوتبالی را عینا تکرار کرد تا هیچ نشانه‌ای از امیدواری برای جذب کریمی باقی نماند.

ظاهرا بعد از بی‌توجهی کایسری اسپور به دو نامه باشگاه استقلال، مدیران باشگاه تهرانی با خود کریمی تماس می‌گیرند تا از او درباره راه حل این مساله مشورت بگیرند. اما علی کریمی می‌گوید که به دلیل اخراج مدیر تیم و مدیرفنی از باشگاه امکان پیگیری امور مرتبط با انتقالش را پیدا نکرده است و به واسطه این اتفاقات مکاتبات رسمی استقلال بی پاسخ مانده است. علی کریمی در گفت و گوهای کوتاه با خبرنگار فوتبالی همه این موارد را اعلام کرده بود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال حتی یک راه حل دیگر را بررسی کرده بود که در نوع خودش عجیب است: «به آقای کریمی پیشنهاد اقاله قرارداد با کایسری اسپور را دادیم تا با پرداخت وجه رضایتنامه از طرف آقای کریمی به باشگاه طرف قرارداد، امکان انتقال مهیا شود چون پنجره نقل و انتقالاتی تیم به دلیل مسائل انضباطی مسدود شده بود تا به این ترتیب ایشان به عنوان بازیکن آزاد قادر به انجام مذاکره با باشگاه دیگر شود که ایشان به ما اعلام کرد با توجه به مسدود بودن پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه، آنها قادر به جذب بازیکن جدید نیستند به همین خاطر وقتی نتوانند بازیکن جدید بگیرند، اجازه جدایی به من را نمی‌دهند، ایشان حتی به ما اعلام کرد سرمربی تیم تهدید کرده چنانچه تو از باشگاه جدا شوی من هم در باشگاه نمی‌مانم.» یعنی علی کریمی حاضر می شده ۳۶ میلیارد تومان از جیبش پرداخت کند و به استقلال برگردد؟ باور کردنش آسان نیست!

بختیاری در نهایت اعلام کرد که علی کریمی صراحتا عنوان کرده خودش تمایل به حضور در باشگاه استقلال را دارد اما تا مادامی که پنجره نقل و انتقالاتی کایسری مسدود باشد و تکلیف مدیریت باشگاه روشن نشود، هیچ اتفاق مثبتی رقم نخواهد خورد. این هم در خبر فوتبالی به عینه مطرح شده بود.

به این ترتیب و برای دومین بار ظرف یک هفته مدیران باشگاه خبر فوتبالی درباره منتفی شدن انتقال کریمی به استقلال را تایید کردند هر چند که مدیرعامل استقلال قصد جواب دادن به سوالات دوربین فوتبالی ندارد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها