|

8 استقلالی در آستانه قهرمانی در جام ملت های آسیا

ایران 2 قدم تا قهرمانی در آسیا فاصله دارد و اگر این اتفاق رخ دهد، استقلال نمایندگان زیادی خواهد داشت که با جام قهرمانی عکس یادگاری می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد
1

با حذف کردن ژاپن، رویای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا حالا از هر زمان دیگری به ما نزدیک‌تر شده است چون در شرایط عادی، قطر حتی با وجود بهره‌گیری از امتیاز میزبانی باز هم نمی‌تواند حریف دندان گردی برای ایران باشد و  اگر شاگردان امیر قلعه نویی در حد خودشان ظاهر شوند ما  قطعاً می‌توانیم با اقتدار به فینال قطر ۲۰۲۳ راه پیدا کنیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرآنلاین؛ اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، استقلالی‌های حاضر در اردوی تیم ملی به افتخار بسیار بزرگی نایل خواهند شد و در کنار بقیه اعضای کاروان این تیم جشنی را برپا می‌کنند که فوتبال ایران برای دیدن آن ۴۸ سال انتظار کشیده است. اتفاقی که البته در مورد پرسپولیسی‌ها و سایر ملی‌پوشان نیز صدق می‌کند.

تکرار خاطره بزرگان

در میان بازیکنان بزرگ و تاریخ ساز مکتب استقلال تعداد بسیار زیادی هستند که به واسطه قهرمانی‌های سه گانه تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰،   با کاپ قهرمانی جام ملت‌های آسیا عکس یادگاری دارند. از حشمت خان مهاجرانی و سرهنگ حسن حبیبی گرفته تا اصغر شرفی،  محمد رنجبر، علی جباری، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، نصرالله عبداللهی، منصور رشیدی، حسن روشن و ... این‌ها فقط تعدادی از بازیکنان بزرگ و قدیمی استقلال هستند که سابقه قهرمانی جام ملت‌های آسیا با تیم ملی در کارنامه آنها نقش بسته است. افرادی که قطعاً  آنهایی که در جمع ما هستند، اگر تیم ملی به فینال برسد مانند بقیه ایرانی‌ها برای قهرمانی حرص و جوش می‌خورند و آنهایی که مسافر آسمان شده‌اند نیز از آن بالا به فکر پسران ایران هستند.

رویای شش بازیکن

اگرچه روی کاغذ سید حسین حسینی و روزبه چشمی بازیکنان استقلالی تیم ملی محسوب می‌شوند ولی تعداد بازیکنان دیگری هم در معیت تیم ملی حضور دارند که در قاموس فوتبال استقلالی محسوب می‌شوند. علاوه بر حسینی و چشمی باید محمد محبی، مهدی قایدی، مجید حسینی و امید ابراهیمی را هم در طبقه بندی آبی‌ها قرار بدهیم. ۶ بازیکنی که حالا رسیدن به کاپ قهرمانی جام ملت‌های آسیا را نزدیک‌تر از هر زمان دیگری احساس می‌کنند و پیروزی در دو مسابقه آنها را به یک افتخار بزرگ و ابدی می‌رساند.

اضافه شدن مربیان

علاوه بر این نفرات، بر روی نیمکت تیم ملی هم استقلالی کم نداریم. امیر قلعه نویی خودش با آبی پوشان پایتخت تحت عنوان بازیکن مربی و سرمربی به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کرده است و آندرانیک تیموریان نیز سالیان متمادی پیراهن آبی را بر تن می‌کرد. به این ترتیب اگر تیم ملی کاپ قهرمانی قطر ۲۰۲۳ را مال خود کند، در معیت ایران ۸ چهره آبی پوش اعم از بازیکن مربی و سرمربی وجود دارند که با این جام عکس یادگاری خواهند گرفت. حتماً استقلالی‌های قدیمی هم این روزها با بقیه اهالی فوتبال همدل هستند و دلشان می‌خواهد ما را بر بلندای قاره کهن ببینند همان حسی که قطعاً پیشکسوتان پرسپولیس هم از آن برخوردار هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی