|

واکنش امیر قلعه‌نویی به صحبت های از مانچینی

سرمربی تیم ملی از نمایش تیمش مقابل هنگ‌کنگ تمجید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

امیر قلعه‌نویی به همراه احسان حاج‌صفی در نشست خبری پیش از بازی با امارات حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مشروح اظهارات او را بخوانید:

صحبت‌های اولیه؟

خیلی خوشحالم که جزء اولین تیم‌ها بودیم که صعود کردیم، بازی را هم که آنالیز کردیم و با آماری که درآوردیم، آمار بسیار خوبی بود. ما توانستیم نزدیک 510 پاس بدهیم و مالکیت نزدیک 70 داشته باشیم. در این تورنمنت دو بازی بوده که تیم مقابل زیر 100 پاس صحیح دادند که یکی بازی ایران و هنگ‌کنگ بود که تیم ما اجازه نداد آنها حتی به صد پاس صحیح برسند. اینکه تیم بد بازی کند با اینکه تیم گل نزند، دو مقوله متفاوت هستند. به نظر من ما جلوی هنگ‌کنگ یکی از بازی‌های خوبمان را انجام دادیم، من نمی‌گویم و آمار می‌گوید. شما وقتی می‌خواهید یک مربی یا یک نیرو انتخاب کنید به آمار رجوع می‌کنید دیگر.

ما بازی قبلی دو ایراد داشتیم، یکی اینکه در بعضی مواقع پاس‌های ساده را لو می‌دادیم. یکی هم اینکه کلا دو خطر روی دروازه ما آمد و به‌خاطر کار تاکتیکی حریف نبود و روی اشتباه و بدشانسی بوده. یکی روزبه چشمی اشتباه پاس داد و یکی هم میلاد محمدی. ما توقع داشتیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم چون در مراحل بعدی شاید انقدر موقعیت به دست نیاید.

من از بازیکنان تشکر می‌کنم چون خیلی زحمت کشیدند. ما جزء سه تیمی هستیم که صعود کردیم. برخلاف نظرات برخی‌ها که گفتند گروه ما آسان است اما من معتقدم فلسطین و هنگ‌کنگ می‌توانستند در هر گروه دیگری، حداقل به‌عنوان تیم سوم صعود کنند.

1981700

بازی با امارات؟

بازی فینال‌گونه است و برای تعیین تیم صدرنشین خواهد بود. این بازی برای فلسطین هم مهم است و ما هم با تمام قوا وارد زمین خواهیم شد. تیم فلسطین با تغییراتی که داشته، در آمار نشان داده که پیشرفت خیلی خوبی داشتند. آنها در دو بازی گذشته چهار امتیاز گرفتند و ما امیدواریم بازی‌ای انجام دهیم که هم دل مردم را شاد کنیم و هم دیداری باکیفیت باشد و ببینیم در جریان بازی چه اتفاقی خواهد افتاد.

علت نمایش ضعیف ایران و سایر مدعیان؛ دیر رسیدن لژیونرها یا فشار روی این تیم‌ها؟

من خدمت شما عرض کنم که انتقاد خیلی چیز خوبی است. انتقاد باعث پیشرفت می‌شود و باعث می‌شود من نقاط ضعف را برطرف کنم. اما من آمار دادم، به نظر شما با این آمار باید از تیمی انتقاد شود؟ این آمار خوب بود یا بد؟

خبرنگار: خوب.

قلعه‌نویی: خب دیگر (با خنده). البته ایراد داریم نه اینکه نداشته باشیم، ایراد ما این است که در ضربات آخر بی‌دقت بودیم. ایراد ما این بود که جلوی زمین توپ‌ها را لو دادیم. اما وقتی با این آمار بازی کردی و جزء اولین تیم‌های صعودکننده هستی... انتقاد باید بشود اما تخریب فرق دارد. خیلی‌ها به ما انتقاد کردند که چرا رفتید تورنمنت اردن؟ الان چهار تیم آنجا چه جایگاهی دارند؟ گفتند چرا رفتید تورنمنت کافا، دیروز قرقیزستان صد دقیقه 10 و 9 نفره، جلوی عربستان بازی کرد اما ما در این کشور جلوی تماشاگران و رئیس جمهور این تیم پنج گل زدیم.

با تمجید از تیمش: این تورنمنت حقانیت ما در بعضی موارد را تایید می‌کند. ما خیلی ایراد هم داریم و ایرادات بازی به بازی بهتر خواهد شد. بعد از بازی دیشب قرقیزستان سعودی‌ها چه جشنی گرفتند اما به ما حمله شد. شما این فرق‌ها را ببینید و متوجه شوید که چه مسائلی هست. بله انتقادات باید بشود. لژیونرها دیر اضافه نشدند و از همه لژیونرها غیر سردار ممنونیم. همه آنها بازی داشتند و حتی آقا احسان (حاج صفی) دربی داشتند اما ممنونیم که آمدند و کنار تیم ملی بودند.

من می‌گویم یک مقدار تجزیه و تحلیل منصفانه داشته باشیم. من جزء مربیانی هستم که در باشگاه هم تیمم برد اما گفتم راضی نیستم. بازی قبلی بازی را دیدیم و متوجه شدیم بازی بدی نداشتیم. اما چشم و سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم، باید بگوییم چشم دیگر، چیز دیگر که نمی‌توانیم بگوییم.

1981720

یک خبرنگار عربی: مانچینی دیروز گفت ایران در بین بهترین تیم‌های آسیاست و امیر قلعه‌نویی عملکرد خوبی داشته.

من از آقای مانچینی تشکر می‌کنم اما تعریف او باعث خواهد شد که در ایران دشمنان زیادی پیدا کند. من و آقای مانچینی از نظر سنی هم‌دوره هستیم و بازی‌های خوب او را چه به‌عنوان بازیکن و چه سرمربی دیدم. بازی عمان را هم دیدیم و از نظر سرعتی بسیار خوب هستند و یکی از شانس‌های قهرمانی خواهند بود. از آنها بازهم تشکر می‌کنم و امیدوارم که کشورهای همسایه خلیج فارس، رابطه برادرگونه داشته باشند و همه بتوانیم در صلح و آرامش و آسایش از فوتبال بازی کردن لذت ببریم.

صحبت در مورد سردار؟

من گفتم از همه لژیونرها راضی ام جز سردار. نه... منظورم این بود که جز سردار که دیر رسید و آن هم به‌خاطر مشکلات قراردادی بود، این را من تصحیح کنم.

مصدومیت بازیکنان تیم ملی؟

من خدمت شما عرض کنم که مصدومیت جزوی از مسابقه و تمرین است دیگر، بقیه تیمها هم مصدوم زیاد دادند. ما وقتی وارد تورنمنت شدیم نگران بازیکنان پرسپولیس و سپاهان بودیم که بازیهای فشرده انجام دادند اما جا دارد از تیم پزشکی تشکر کنیم چون به غیر مجید حسینی همه بازیکنان آماده مسابقه هستند. مصدومیت جزو بازی و مسابقه است و تیمهای دیگر هم این مشکل را دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی