|

چمن ورزشگاه آزادی قارچ زده و دچار آفت است؟

ماجرای چمن ورزشگاه آزادی تبدیل به یک معضل بزرگ برای فوتبال ایران شده است.

لینک کوتاه کپی شد

9 روز دیگر قرار است بازی نساجی و الهلال در ورزشگاه آزادی برگزار شود آن هم در زمین چمنی که گفته می‌شود دچار قارچ و آفت‌های دیگر شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، ماجرای چمن ورزشگاه آزادی تبدیل به یک معضل بزرگ برای فوتبال ایران شده است. رونمایی از کیفیت وحشتناک این زمین در بازی پرسپولیس و النصر یکی از بدترین اتفاقاتی بود که در سال‌های اخیر برای فوتبال ایران رخ داده است.

این زمین به قدری بد و بی‌کیفیت شده که همه مسئولان سعی دارند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند. بعد از سوت پایان بازی پرسپولیس و النصر همه بازیکنان پرسپولیس و البته النصری‌ها از زمین چمن آزادی انتقاد کردند. برخی از بازیکنان پرسپولیس هم شکستشان را به همین مساله ربط دادند.

اما بعد از آن بود که مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مسئولیت این وضعیت را متوجه باشگاه پرسپولیس دانست. او گفت: «نگهداری چمن ورزشگاه را به درخواست باشگاه پرسپولیس تا شروع بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در اختیارشان گذاشته بودیم. جمع‌بندی به این صورت شد که با درخواست پرسپولیس چمن در اختیار بزرگواری قرار بگیرد که مدیریت چمن ورزشگاه محل تمرین پرسپولیس را برعهده دارد تا چمن آزادی را به شرایطی برساند که مورد تأیید پرسپولیس است. بچه‌های ما با فرمان مسئول پرسپولیس، چمن را نگهداری کردند. این بزرگوار دو روز قبل از بازی با النصر عربستان و هم قبل و بعد بازی گفته بود شاید چمن به لحاظ شکلی زیبایی نداشته باشد اما ابعاد، کوتاهی و بلندی زمین مناسب است.»

حالا اما تنها چیزی که همه روی آن اتفاق نظر دارند کیفیت بد چمن است. البته یک ماجرای عجیب درباره چمن ورزشگاه آزادی مطرح شده بود تا همین چند وقت پیش آبِ نهرِ کن به دریاچه ورزشگاه آزادی می‌ریخت اما مدتی است دیگر این اتفاق نمی‌افتد و آب نهر کن به دریاچه چیتگر می‌رود. آبِ دریاچه آزادی هم از نظر حجم کم شده و هم کیفیت مناسبی ندارد.

بعد از خشک شدن چاهی که از آن برای آبیاری و مراقبت چمن ورزشگاه آزادی استفاده می‌شد مسئولان ناچار شدند از آب بی‌کیفیتِ دریاچه آزادی استفاده کنند. ظاهرا این آب آلودگی‌هایی داشته و باعث شده چمن دچار قارچ و آفت‌های دیگری شود. در نتیجه هم علف‌های هرز زیادی در چمن ورزشگاه روییده و هم رنگ آن زرد شده بود. 

البته عسگریان این خبر را هم رد کرده و گفته: «این طور نیست. آب از چاه‌ به دریاچه می‌رود ولی برعکس آن را نداریم. آب دریاچه نیز آب چاه است. نمی‌دانم چرا این خبر منتشر شده است. آب چاه مجموعه است که به دریاچه می‌رود.»

یک ماه پیش هم مهدی تاج از مشکلاتی که برای آبیاری زمین چمن آزادی وجود داشت صحبت کرده بود. او گفته بود: «می‌خواهیم چمن ورزشگاه آزادی را آبیاری کنیم ولی آب نیست. قلعه‌نویی کمک کرده و از آتش نشانی خواستیم آب بیاورد. ۳۰۰ هزار لیتر آب برای چمن دو زمین آزادی می‌خریم. خودمان هم آب می‌خریم و ورزشگاه آزادی از این قاعده مستثنی نیست.» 

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که قرار است 9 روز دیگر ورزشگاه آزادی میزبان بازی نساجی مازندران و الهلال عربستان باشد. این که در این 9 روز قرار است چه کارهایی برای بهبود کیفیت چمن ورزشگاه آزادی انجام شود مشخص نیست. اما هر اتفاقی هم بیفتد بعید است زمین چمن ورزشگاه آزادی نسبت به بازی پرسپولیس و النصر تفاوت چشمگیری کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی