|

جام کوچکی که طلسم بزرگ فوتبال ایران را شکست!

از آخرین روزی که ملی پوشان فوتبال ایران توانسته بودند ایستادن بر سکوی نخست تورنمنتی را تجربه کنند و اصطلاحا قهرمان شوند، 15 سال می‌گذشت

لینک کوتاه کپی شد

شاگردان امیر قلعه‌نویی امشب هر چند یک جام کم ارزش را بدست آوردند اما در هر حال طلسم بزرگ تیم ملی ایران را شکستند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، فینال تورنمنت کافا عصر سه شنبه بین دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان برگزار شد. دیداری که به سود شاگردان قلعه‌نویی تمام شد تا علاوه بر اینکه یک جام به ویترین فوتبال ایران اضافه می شود، یک طلسم بزرگ هم شکسته شود.

تا پیش از این،  از آخرین روزی که ملی پوشان فوتبال ایران توانسته بودند ایستادن بر سکوی نخست تورنمنتی را تجربه کنند و اصطلاحا قهرمان شوند، 15 سال می‌گذشت؛ درست مسابقات قهرمانی فوتبال غرب آسیا سال 2008 بود که تیم ایران با هدایت علی دایی توانست به قهرمانی برسد. در بازی فینال که با پیروزی 2 بر یک ایران مقابل اردن همراه شد، هادی عقیلی و کیانوش رحمتی برای تیم ملی فوتبال ایران گلزنی کردند.

ناگفته نماند که سال قبل از آن در حالی باز هم ایرانی‌ها بر سکوی قهرمانی ایستاده بودند که پرویز مظلومی سرمربی تیم بود اما تغییراتی که بعد از آن رخ داد، علی دایی را به آخرین مربی جام آور فوتبال ملی ایران تبدیل کرد اما امروز امیر قلعه‌نویی از فرصت استفاده کرد تا تنها طلسم 15 ساله تیم ملی را بشکند. خود قلعه نویی هم 10 سالی بود جام نیاورده بود و امشب این جام کوچک را بالای سر برد. او 10 سال پیش و زمانی که سرمربی استقلال شده بود توانسته بود قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود.

همانطور که نوشته شد، جامی که به تیم ملی رسید جام چندان با ارزشی نیست اما در هر صورت شروعی روحیه بخش در مسیر تدارک برای حضوری قدرتمند در جام ملت های آسیاست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی