|

جدول لیگ ملتهای والیبال پس از برد 3 بر 1 ایران مقابل چین

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خودش برابر چین 3 بر 1 به پیروزی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملتهای 2023 از ساعت 10:10 به مصاف چین رفت و توانست با نتیجه 3 بر 1 برابر این تیم به پیروزی برسد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ تیم ملی والیبال ایران در چهار دوره حضور در لیگ ملت‌ها، سه دیدار را برابر چین تجربه کرد که در تمامی آنها پیروز میدان بود. «اژدهای زرد» در این مسابقه به دنبال انتقام بود اما ملی‌پوشان والیبال ایران برای کسب نخستین برد در لیگ ملت‌ها 2023 تلاش می‌کردند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 10:10 امروز (شنبه 20 خرداد 1402) در سومین مسابقه خود با لباس سفید و همچنین سرمه‌ای برای لیبروها به مصاف چین رفت. گروتودرست اپامینوداس از کشور یونان و دیوید فرنادز از اسپانیا این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت کردند.

ایران در پایان با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و نخستین برد خود در این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد.

ترکیب اولیه ایران مقابل چین:

سید محمد موسوی، محمد ولی زاده، محمدجواد معنوی نژاد، پوریا حسین خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور.

ست اول (ایران 23 - 25 چین)

اولین امتیاز برای ایران به دست آمد ولی دریافت‌ها و توپ‌گیری‌های ضعیف سبب شد چینی‌ها با سرویس‌ها و اسپک‌های دقیق، سه بر یک پیش بیفتند. در ادامه تجربه امین اسماعیل نژاد و محمدجواد معنوی نژاد به کمک کشورمان آمد و ایران نتیجه را روی عدد پنج مساوی کرد. اشتباه محاسباتی اسماعیل نژاد سبب شد سرویس چینی‌ها به امتیاز بدل شده و نتیجه 8 بر 6 شود. دو دفاع عالی متوالی از ایران، ورق را برگرداند و شاگردان بهروز عطایی را 9 بر 8 پیش انداخت.

ایران رفته به رفته بهتر شد و توانست برای اولین بار دو امتیاز جلو بیفتد؛ اتفاقی که سرمربی چین را وادار کرد در حالی که نتیجه 11 بر 9 دنبال می‌شد، درخواست وقت استراحت کند. دریافت‌های ضعیف بار دیگر بلای جان ایران شد و سرویس خوب چینی‌ها، بازی را به تساوی کشاند. سرویس‌های پرشی محکم، ایران را 13 بر 11 پیش انداخت اما اسپک‌های ضعیف و دفاع مناسب چینی‌ها، نتیجه را روی عدد 13 مساوی کرد.

سرویس خوب دیگری از «ژانگ» و البته توپ‌گیری‌های ناامیدکننده، چین را 15 بر 14 پیش انداخت. ضعف در توپ‌های برگشتی و حمله، نتیجه را 16 بر 14 کرد و البته بهروز عطایی با درخواست تایم اوت، سعی کرد در بازی خوب چینی‌ها وقفه ایجاد کند. البته چین، برتری مطلقی نداشت و بازی پایاپای دنبال می‌شد. وقفه عطایی جواب داد و ایران توانست دو امتیاز اختاف را جبران کند. ایران در ادامه 18 بر 17 پیش افتاد و با توپ‌گیری مناسب و البته آبشار اسماعیل نژاد، اختلاف امتیاز را به دو رساند. «وو شنگ» سرمربی چین باز هم درخواست وقت استراحت کرد تا بتواند نتیجه را جبران کند اما فایده‌ای نداشت. ایران اختلاف را افزایش هم داد و نتیجه 21 بر 18 روی تابلو درج شد.

ایران امتیاز 23 را هم دشت کرد ولی اشتباه داوری باعث شد نتیجه 22 بر 19 دنبال شود. داور مسابقه تشخیص داد توپ به زمین برخورد کرده اما بازبینی صحنه نشان داد لیبروی چین، توپ را پیش از برخورد به زمین، لمس کرده و برگردانده است. بعد هم پای امیرحسین اسفندیار هنگام زدن سرویس، خط را لمس کرد و امتیاز دیگری به چین تقدیم شد و نتیجه 22 بر 20 پیش رفت. در ادامه آبشار معنوی نژاد دفاع شد و اختلاف به یک امتیاز رسید. باز هم ضعف پاسورهای جوان تیم ملی از جمله جواد کریمی به چشم آمد. سرویس آرام و کنترل‌شده چینی‌ها در میان چشمان تماشاگر ملی‌پوشان ایران در زمین کشورمان خوابید و نتیجه روی عدد 22 مساوی شد. البته سید محمد موسوی کاپیتان ایران با اسپکی خوب، ایران را باز هم پیش انداخت و اجازه نداد ورق به طور کامل برگردد. البته در آن سوی میدان هم «ژانگ» توانست از جا ماندن دفاع وسط ایران استفاده کرده و باز هم نتیجه را مساوی کند.

ضعف توپ‌گیری در امتیازات پایانی سبب شد سه امتیاز اختلاف از دست برود و چین 24 بر 23 پیش بیفتد. چینی‌ها اسپک اسماعیل نژاد را دفاع کردند و با کامبکی شیرین، ست اول را به سود خود پایان دادند.

ست دوم (ایران 25 - 15 چین)

ایران در آغاز ست دوم نمایش بهتری داشت. جای خالی زیبای جواد کریمی، نتیجه را روی عدد دو مساوی کرد. اسپک پوریا حسین خانزاده در ادامه، ایران را پنج بر سه پیش انداخت. توپ برگشتی به ولی زاده رسید و ایران اختلاف را افزایش داده و هفت بر چهار جلو افتاد. برتری ایران ادامه‌دار بود و آبشار امین اسماعیل نژاد، نتیجه را 10 بر هفت کرد. عملکرد بهتر در دریافت و توپ‌های برگشتی، اختلاف را به چهار امتیاز افزایش داد. سرویس خوب اسماعیل نژاد، با دریافت مناسبی از چینی‌ها همراه نبود. در ادامه چینی‌ها درخواست بازبینی کرده و معتقد بودند توپ به تور برخورد کرده اما درخواست آنها رد شده و نتیجه 13 بر هشت به سود ایران شد.

توپ‌گیری‌های پیاپی و رالی جذاب در نهایت به سود ایران تمام شد و کشورمان اختلاف را به پنج امتیاز رساند؛ نتیجه 16 بر 11 شد. بعد هم دفاع محمد ولی زاده، اختلاف را بیشتر کرد؛ اتفاقی که درخواست وقت استراحت از سوی سرمربی چین را به دنبال داشت. سرویس موسوی به قدری خوب بود که دریافت اول چین به زمین ایران برگشت و کریمی، نتیجه را 18 بر 11 کرد. چین به کمک سرویس‌های خوب اختلاف را کاهش داد و به پنج امتیاز رساند.

ایران در ست دوم هم سرویس‌های بهتری زد و هم دفاع‌های خوبی انجام داد و نتیجه را 21 بر 13 کرده و تا حدودی خیال کشورمان از پیروزی در این ست را راحت کرد. جای خالی زیبای اسماعیل نژاد نتیجه را 23 بر 15 کرد و سرویس خوب ولی زاده هم بیست و چهارمین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. مرتضی شریفی نیز هوشمندانه توپ را به دست دفاع چین کوبید و این ست را با اختلاف 10 امتیاز به سود خود پایان داد.

ست سوم (ایران 25 - 20 چین)

بازی در ست سوم، پایاپای آغاز شد. نتیجه دو بر دو بود که سرویس محکم اسماعیل نژاد در زمین چین خوابید و ایران را پیش انداخت. در ادامه مرتضی شریفی با آبشاری زیبا، اختلاف را به دو امتیاز رساند. سرویس‌های خوب و عملکرد بهتر در توپ‌های برگشتی، اختلاف را افزایش داد. سرویس زیبای شریفی، برگشت ناقص و اسپک موسوی، نتیجه را هفت بر سه کرد. سرمربی چین نیز ترجیح داد با درخواست تایم اوت، روند خوب ایران را مختل کند. ایران برتری خود را حفظ کرد و در ادامه 11 بر هفت پیش افتاد.

در ادامه چین بهتر ظاهر شد و با تعویض پاسور توانست اختلاف را کاهش داده و نتیجه را 13 بر 11 کند. در ادامه دفاع خوب ولی زاده، باز هم ایران را چهار امتیاز پیش انداخت و نتیجه 15 بر 11 به سود ایران شد. اسپک هوشمندانه پوریا حسین خانزاده هم نتیجه را 16 بر 11 کرد. باز هم چین توانست با نمایشی خوب اختلاف را کم کند. در حالی که ایران 17 بر 15 پیش بود، بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف بیش از این کاهش پیدا نکند.

به نظر می‌رسید خیال ملی‌پوشان از برد راحت شده و کمی بازی را شل گرفته‌اند؛ به خصوص جایی که سهل‌انگاری شاگردان عطایی سبب شد امتیاز شانزدهم به راحتی برای چین ثبت شود. البته در ادامه شریفی توانست امتیاز نوزدهم را کسب کرده و فاصله سه امتیازی را حفظ کند. بعد هم دفاع خوب موسوی، اختلاف را به چهار امتیاز رساند. عطایی درخواست بازبینی داشت ولی داور، درخواست او را رد کرد چون معتقد بود زمان درخواست گذشته است.

ایران امتیاز 22 را هم به دست آورد و در حالی که چینی‌ها برای کسب بیستمین امتیاز تلاش می‌کردند، خطای رد شدن پای بازیکن حریف شرق آسیایی از زیر تور، امتیاز 23 را برای ایران به ارمغان آورد. دفاع خوب ولی زاده هم نتیجه را 24 بر 19 به سود ایران کرد. سرویس موسوی به بیرون رفت و اتفاق مشابه از سوی چینی‌ها به کسب بیست‌وپنجمین امتیاز برای ایران منجر شد.

ست چهارم (ایران 25 - 14 چین)

چین، ست چهارم را عالی شروع کرد و سه بر صفر پیش افتاد اما شریفی و اسماعیل نژاد، اختلاف را به یک امتیاز رساندند. در ادامه شریفی، کار را به تساوی کشاند. ایران دوباره کنترل بازی را در دست گرفت و به لطف سرویس خوب اسماعیل نژاد، 6 بر 4 پیش افتاد. عملکرد خوب اسماعیل نژاد، نقطه قوت ایران در این بازی بود و شاگردان بهروز عطایی با افزایش اختلاف، نتیجه را 11 بر 6 کردند. نتیجه 15 بر هشت دنبال می‌شد که سرویس حسین خانزاده، امتیاز شانزدهم را هم برای ایران به ارمغان آورد.

در ادامه اختلاف به 10 امتیاز رسید و ایران 21 بر 11 پیش افتاد. اختلاف تا امتیاز 23 پابرجا بود. سرویس‌های خوب، وجه تمایز ایران و چین بودند که جایی برای جبران از سوی حریف شرق آسیایی باقی نگذاشتند. ایران 24 بر 14 جلو بود که همایوفرمنش، توپ را به دست دفاع چین کوبید و امتیاز پایانی را برای ایران کسب کرد.

جدول لیگ ملت‌های والیبال 2023

رتبه‌بندی تیم‌ها، بر اساس اولویت، ابتدا تعداد بردها و سپس امتیازات تیم‌هاست. هر پیروزی 3-0 و 3-1 ، سه امتیاز برای برنده خواهد داشت. در پیروزی 3-2 ، دو امتیاز برای برنده و یک امتیاز به بازنده تعلق می‌گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی