|

چالش جدی پرسپولیس؛ گولسیانی با شرایط جدید رفتنی است!

مگر می‌شود یک بازیکن خارجی بیاید و در ایران به صورت ریالی قرارداد ببندد؟

لینک کوتاه کپی شد

آیا ممنوعیت انعقاد قرارداد دلاری موجب چالش در ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس و مدافع گرجستانی خواهد شد؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از  فوتبالی، با توجه به دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، تصمیم بر این شده تا فدراسیون‌ها، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین تیم‌های ورزشی از عقد قرارداد دلاری با مربیان و بازیکنان خارجی منع شوند.

 گفته می‌شود این تصمیم در راستای این گرفته شده است که با توجه به پرداخت طلب و غرامت خارجی‌های فوتبال، خسارت سنگینی روی دوش بیت‌المال گذاشته و به همین از این پس قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی باید غیردلاری پرداخت شود.

این موضوع در حالی رسانه‌ای و به باشگاه‌ابلاغ شده است که پرسپولیسی‌ها با داشتن مربی و بازیکنان خارجی که در اختیار دارند قطعا برای همکاری با خارجی‌های خود دچار چالش جدی خواهند شد و در برابر این قانون عجیب و غریب واکنش نشان خواهند داد.

 هر چند متقاعد کردن خارجی‌ها برای عقد قرارداد به ریال کار بسیار سختی است، به این خاطر که تبدیل کردن ریال به ارزهای خارجی هم برای آنها به عنوان یک بازیکن و مربی خارجی آسان نیست. یکی از بازیکنان پرسپولیس که نقش تاثیرگذاری در قهرمانی تیمش ایفا کرد، گئورگی کولسیانی است که علیه این موضوع واکنش نشان داده و مخالفت خود را به مدبران پرسپولیس اعلام کرده است.

یحیی گل‌محمدی که صبح امروز مهمان تلفنی برنامه ورزشگاه بود در واکنش به وضع این قانون و مشکلاتی که پرسپولیس را با اجرای آن دچار مشکل خواهد کرد، گفت: " شما نگاه کنید در حال حاضر ما با گولسیانی صحبت کردیم اما او به ما می‌گوید که من نمی‌توانیم به صورت ریالی قرارداد ببندم چرا که اصلا برایم ممکن نیست. با توجه به همه این موارد باید ببینیم ادامه راه برای باشگاه‌ها به چه شکل خواهد بود. مگر می‌شود یک بازیکن خارجی بیاید و در ایران به صورت ریالی قرارداد ببندد؟ حتی اگر قبول هم بکند، پولی که می‌خواهیم به او بدهیم را چگونه باید مدیریت کنیم؟"

نکته قابل توجه این است که برای فصل جدید فدراسیون فوتبال تعداد خارجی‌های لیگ برتر را از 1+3 به 1+5 افزایش داده است. همچنین تیم‌های لیگ برتری محدودیتی برای جذب مربی خارجی ندارند و می‌توانند به اندازه مجاز در کادر فنی از مربی خارجی بهره ببرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها