|

هشدار پزشک ایفمارک به بیرانوند؛ فعلا سمت فوتبال نرو!

بیرانوند فعلا استراحت کند و فوتبال بازی نکند چه برسد به اینکه بخواهد در بازی مقابل آمریکا فیکس باشد!

لینک کوتاه کپی شد

از دید یکی از پزشکان متخصص مرکز ایفمارک، تمرین کردن علیرضا بیرانوند در این روزها، اتفاق اشتباهی است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، علی بیرو که بعد از مصدومیت شدید جلوی انگلیس، تا یک روز قبل از مسابقه با ولز، شرایط تمرین را به دست نیاورده بود، علیرغم آمادگی برای آن بازی، اجازه حضور در میدان را پیدا نکرد.

در شرایطی که به نظر می‌رسد بیرانوند انتخاب اول کی‌روش برای بازی جلوی امریکا باشد، دکتر مختاری یکی از پزشکان متخصص ارتوپدی مرکز پزشکی ایفمارک، بازگشت بیرانوند به زمین در این مقطع را ریسک بزرگی می‌داند. او درباره آخرین وضعیت بیرانوند گفت:" در ابتدا باید ببینیم آسیب چه بوده و چه زمانی برای طی دوران نقاهت و بازگشت به شرایط بازی لازم است. بحث دیگر اینکه پروتکل پزشکی فیفا در این مدل از مصدومیت که با ضربه به سر اتفاق افتاده چه می گوید؟ این آسیب به بینی آقای بیرانوند وارد شده که با خونریزی همراه بود و حتی ممکن بود این خون ریزی مجاری تنفسی بازیکن را مسدود کند و منجر به اتفاق ناگواری شود. ممکن است آسیب به مغز و جمجمه وارد شده باشد که ما ندیدیم و نیازمند آزمایش و عکس برداری پزشکی است. اگر آسیب به بافت مغز باشد نامش کانکاشن است و در این جا فیفا اصلا شوخی ندارد. اگر نظریه پزشک فیفا مبنی بر کانکاشن ثبت شده باشد، ممکن است با ضربه مجدد عوارض شدید بدهد و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

مختاری ادامه داد:" فیفا در این مورد حتما ورود باید بکند. بیرانوند به دلیل تشخیص کانکاشن تعویض شد و حتی ایران با استفاده از این قانون جدید توانست 6 تعویض انجام دهد. طبق قوانین پزشکی فیفا بازیکن مصدوم به مدت یک هفته حق حضور در زمین بازی را ندارد چه برسد به حضور در زمین بازی. تمرین کردن بیرانوند یک خطای بزرگ است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت."

مختاری تصریح کرد:" ما در این مورد به خصوص از مصدومیت هیچ شوخی نداریم و بازیکن مصدوم تا یک هفته نباید سمت زمین چمن بیاید. قطعا کادر پزشکی تیم ملی، با پروتکل‌های پزشکی مربوط به این مدل مصدومیت آشنا هستند و حتما آشنا هستند. اما آقای کی‌روش از این دوستان خواسته که این بازیکن زودتر برگردد. از دید فنی، کی‌روش حق دارد چنین خواسته‌ای داشته باشد اما از لحاظ علمی این کار یک خطای بزرگ است. کانکاشن ممکن است یک فتق مغزی بدهد و عصب‌هایی که دستوراتی از قبیل تنفس را به بدن می‌دهند دچار اختلال شوند و همین اتفاق منجر به مرگ شود." 

در کل نظر دکتر مختاری این است که بیرانوند فعلا استراحت کند و فوتبال بازی نکند چه برسد به اینکه بخواهد در بازی مقابل آمریکا فیکس باشد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها