|

سورپرایز یحیی در بازی های آینده پرسپولیس

به نظر تاکتیک جدید یحیی در بازی با آلومینیوم به ضرر کمال کامیابی نیا تمام شود.

لینک کوتاه کپی شد

کاپیتان دوم پرسپولیس (کامیابی نیا) در حالی ۹۰ و چند دقیقه روی نیمکت نشست و فرصت بازی پیدا نکرد که تیمش با یک هافبک دفاعی بازی می کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ پرسپولیس جمعه گذشته درحالی در هفته سوم به‌مصاف آلومینیوم اراک رفت که در ۲ سال گذشته موفق نشده بود این تیم را در زمین خودش شکست بدهد. تقابل یحیی گل‌محمدی با مهدی رحمتی شاگرد سابقش از اتفاقات جالب این مسابقه بود اما نکته مهم به ترکیب ابتدایی قرمزها مربوط می شود. گل‌محمدی برای این بازی از ترکیب علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه و یورگن لوکادیا استفاده کرد که با توجه به داشته های موجود این تیم، ایده آل به نظر می رسید.

یکی از نکات مهم اما به حضور تنها یک هافبک دفاعی در ارنج پرسپولیس مربوط است و این نشان می‌ داد گل‌محمدی قصد دارد بازی با یک هافبک دفاعی را مورد آزمایش قرار دهد تا تیمش هجومی تر بازی کند. میلاد سرلک تنها هافبک دفاعی یحیی گل محمدی در این دیدار بود که با توجه به خصوصیات ذاتی اش نمایش فوق العاده ای ارائه داد.

یکی از مهمترین وظایف هافبک های خوب این است که قادر هستند در شرایطی که تحت فشار قرار دارند، توپ را کنترل کرده و از دست ندهند. این توانایی لزوما نیاز به قد بلند یا بدن خیلی عضلانی ندارد و میلاد سرلک دقیقا چنین هافبکی است. او نه تنها می تواند جلوی خط دفاع توپ های سوم را از آن خود کند بلکه قدرت بازیسازی و حتی شوتزنی و گلزنی را دارد.

یحیی گل محمدی زمانی که دید تیمش در گلزنی و پیروزی به مشکل خورده است تصمیم گرفت یک هافبک دفاعی را از ترکیب اصلی کم کرده و سروش رفیعی را در شکل و شمایل جدیدتری به بازی بگیرد. پرسپولیس نیز که در دو سال گذشته در اراک باخته بود به لطف همین تغییر تاکتیک و گلزنی میلاد سرلک برنده از زمین خارج شده و این طلسم دو ساله را شکست.

حالا به نظر می رسد بعید باشد در دیدار بعدی مقابل صنعت نفت آبادان یا مسابقات دیگر، یحیی گل محمدی بار دیگر تغییر تاکتیک داده یا اینکه بخواهد از دو هافبک دفاعی استفاده کند و این به معنای دور و دورتر شدن کاپیتان دوم پرسپولیس از ترکیب اصلی خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها