|

ژاوی به دنبال تیکی تاکا؛ این بارسلونا ترسناک نیست؟!

بارسلونا در سال های اخیر نتایج بدی را کسب کرده، اما به نظر میرسه بیش از پیش باید به تیم ژاوی در فصل آینده امیدوار باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» پس از تیم درخشان بارسلونا یوهان کرایوف، دوران طلایی رایکارد با رونالدینیو، بارسلون افسانه ای پپ گواردیولا و سه گانه انریکه، بلوگرانا در سال های اخیر حال و روز بد و در بعضی از مواقع حال بسیار بدی رو تجربه کرده است.

با بازگشت ژاوی، قلب تپنده تیکی تاکا به بارسلونا آن هم در سمت سرمربیگری، هواداران این تیم  بسیار امیدوار شدند و در فصل گذشته هم در مقاطعی تیم مهندس بازی زیبایی رو به نمایش گذاشت، مخصوصا در بازی ال کلاسیکو و شکست دادن رقیب دیرینه با نتیجه 4 بر صفر در ورزشگاه برنابئو.

شاگردان ژاوی فصل پیش نتوانستند جامی را کسب کنند و در لیگ اروپا هم حذف ناباورانه ای را برابر اینتراخت فرانکفورت تجربه کردند. در لالیگا هم رئال جام را به خانه برد و در کوپا دل ری بارسلونا در مراحل ابتدایی توسط بیلبائو حذف شد.

ژاوی به خوبی می دانست بارسلون برای کسب جام های معتبر نیازمند تغییرات بسیار زیادی است و در چند روز اخیر هم خرید های پرتعداد بلوگرانا این موضوع رو اثبات کرده است.

در ادامه مطلب نقل و انتقالات بارسلونا را بررسی می کنیم. بازیکنانی که آمده اند و یا می آیند و ستاره هایی که ژاوی به آن ها احتمالا نیاز ندارد.

خط دروازه امن است

انتخاب اول ژاوی قطعا تراشتگن است. گلری که بازی با پای بسیار خوبی دارد و در تاکتیک ژاوی هم مرد شماره یک خط دروازه است. عملکرد او باتوجه به خط دفاعی بارسلونا در چند فصل اخیر قابل دفاع بوده و می توان گفت او تنها به یک رقیب قوی تری احتیاج دارد.

تراشتگن

امان از دفاع

باخت های سنگین بارسلونا در چند فصل اخیر فراموش شدنی نیست. ژاوی به خوبی می داند برای قهرمانی در اروپا تیمش نیاز به خط دفاع مستحکمی دارد. بازیکنان زیادی در سال های اخیر در خط دفاعی جذب شده اند که نتوانستند جای پویول، ماسکرانو، آلوز، آبیدال و.... را به خوبی پر کنند. سرجینیو دست، مینگوئزا، اومتیتی و لنگله خریدهای ناموفقی بوده اند.

از میان گزینه هایی که ژاوی به دنبال آن ها بود، کریستنسن راهی نیوکمپ شد و صحبت از جذب آزپیلیکوئتا و ژول کونده و آلونسو هم مطرح است. به نظر می رسد با تمدید قرارداد روبرتو و همچنین حضور دست، تغییری در دفاع راست بارسا رخ نمی دهد.

42348607-4123-b__5295

از میان بازیکنان خط دفاعی، لنگله راهی تاتنهام شد. آلوز به سائوپائولو برزیل پیسوت. اومتیتی فعلا آینده اش مشخص نیست.

قلب تیکی تاکا

بدون شک خط هافبک بارسلونا در فصل آینده نقطه قوت این تیم به حساب می آید. فصل گذشته گاوی و پدری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و ژاوی حساب ویژه ای روی این ستاره ها باز کرده است.

فرانک کسیه 25 ساله از میلان راهی بارسا شد. به احتمال فراوان فصل آینده این ستاره مهره تاثیرگذاری برای تیم ژاوی خواهد بود. جانشینی مناسب برای بوسکتسی که پا به سن گذاشته و نمی تواند در طول یک فصل عملکرد بدون افت و خیزی داشته باشد. فرنکی دی یونگ هم این روزها مدام به منچستر لینک میشه و مشخص نیست این ستاره هلندی فصل بعد در بارسا حضور دارد یا خیر. ژاوی بارها گفته او از کلیدی ترین ستاره های تیمش به حساب میاد.

01681567

صحبت از پیوستن برناردو سیلوا به بارسلونا هم مطرح است، البته این انتقال هزینه زیادی برای باشگاه دارد و مشخص نیست انتقال قطعی خواهد شد یا خیر.

همیشه جذاب

به نظر می رسد پس از سوارز بارسلونا مهاجم نوکی را جذب کرده که هواداران را کمتر عصبانی خواهد کرد. لواندوفسکی که قطعا پس از گرد مولر افسانه ای بهترین مهاجم تاریخ بایرن هست، پس از کش و قوس های فراوان و حواشی بسیار با قراردادی 4 ساله راهی نیوکمپ شد. ستاره ای که توانایی بسیار خوبی در بازی روی زمین و همچنین هوایی دارد.

7918ee05d12bfd2136e53056a1232629ansu_fati

جذب رافینیا وینگر برزیلی تیم لیدز دیگر خرید جذاب بارسا محسوب می شود. ستاره ای که مشتریان زیادی هم داشت. بازیکنی تکنیکی و شوت زن که قابلیت های تاکتیکی جدیدی را به تیم ژاوی اضافه می کند. با نگاهی به خط حمله بارسا در فصل آینده، ژاوی مهره های بسیار با کیفیتی رو در اختیار دارد که تمام تیم های اروپا رو دچار ترس خواهد کرد. فران تورس، اوبامیانگ، دمبله، فاتی، لواندوفسکی، دپای و رافینیا.

لوک دی یانگ مهاجم هلندی بارسلونا هم به سویا پیوست.

با بررسی خریدهای بارسلونا تا این مقطع از فصل نقل و انتقالات، می فهمیم که ژاوی به دنبال تقویت تمام خطوط بوده  و مثل فصول قبل خط حمله تنها تقویت نشده است. بارسلونا قوی تر، جوان تر و ترسناک شده است. بدون هیچ شکی دیدن بازی های بارسا ژاوی در فصل آینده رو از دست ندید!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها