|

خرید فرهاد حکم قهرمانی را امضا کرد

با برد استقلال برابر فولاد و باخت پرسپولیس مقابل سپاهان، شاگردان فرهاد مجیدی در پایان هفته بیست و هفتم، قهرمان لیگ برتر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

چهره شماره یک آبی ها در بازی با فولاد، چهره ای آشنا برای اهوازی ها بود؛ مدافع راست 23 ساله سابق سرخ پوشان که تا پایان دور رفت همین فصل در عضویت فولاد بود، در این بازی با پیراهن استقلال یک گل ساخت و یک گل زد. او با درخشش در این دیدار و تاثیری که در دربی پایتخت داشت، خرید استراتژیک آبی ها در زمستان برای تکمیل تیم در راه قهرمانی لقب گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ بعد از انتقال پر سر و صدای حردانی به استقلال، خیلی ها منتظر اولین رویارویی او با نکونام و فولاد بودند. سرمربی اهوازی ها مخالف جدایی این بازیکن بود ولی در نهایت، انتقال در ازای دو بازیکن استقلال صورت گرفت. صالح خیلی زود در ترکیب تیم فرهاد مجیدی جا افتاد و توانست خیلی از جاهای خالی نیم فصل دوم را پوشش داده و به تریدی پرسود برای تیمش تبدیل شود. او در اولین رویارویی اش با نکونام، استقبال گرم مربی سابق را متوجه خود دید تا کار با خنده شروع شده و در ادامه به یک گل و یک پاس گل توسط او ختم شود.

صالح حردانی با یک ارسال دقیق از سمت راست، سازنده گل اول استقلال برای امیرحسین حسین زاده بود. او در نیمه دوم و در حالی که فولاد در تلاش بود تا بازی را به تساوی بکشاند، با یک حرکت در عرض کوتاه و شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه، اختلاف را به دو گل رساند. همین گل پیروزی آبی ها در بازی حساس مقابل فولاد را مستحکم کرد تا گل دقایق پایانی کوشکی بی اثر مانده و آنها قهرمان زودهنگام لیگ برتر شوند. حردانی در دربی برگشت، فراتر از یک پدیده ظاهر شد و ستاره ای تعیین کننده بود. او در دقیقه 79 (تصویر سمت راست) با نوک پای خود توپ را از مقابل ترابی در محوطه جریمه استقلال دور کرد و موقعیت خطرناک شوتزنی از این بازیکن را گرفت. او تنها چند دقیقه بعد با یک ارسال دقیق (تصویر سمت چپ) سازنده گل تساوی آبی ها بود.

خرید زمستانی استقلال پیش از این هم در یک بازی حساس دیگر، تاثیری مهم در سرنوشت قهرمان این فصل لیگ برتر گذاشته بود. در دربی برگشت پایتخت و زمانی که پرسپولیس با یک گل پیش افتاده بود و در آستانه پیروزی در دوئل شش امتیازی قهرمانی قرار داشت، حردانی با یک ارسال دیدنی برای ژستد، او را در شرایط گلزنی قرار داد تا بازی یک – یک مساوی شده و خطری بزرگ در راه قهرمانی شاگردان مجیدی رفع شود.

با این دو شرح قطعا متوجه شده اید که چرا حردانی خرید استراتژیک آبی ها در راه قهرمانی به شمار می رود و فرهاد این همه بر خرید او پافشاری کرد او در حالی به استقلال پیوست که در فولاد رشد کرد و بعد از حضور جواد نکونام، با عقد قرارداد حرفه ای، فوتبالش در مسیری جدید و هیجان انگیزتر قرار گرفت. پیشنهاد استقلال و تصمیم صالح برای جدایی با واکنش نکو همراه بود اما در نهایت سرمربی سرخ پوشان مجوز جدایی این بازیکن جوان را در ازای انتقال آقاسی و رضاوند به تیمش صادر کرد تا خروج این دو بازیکن از استقلال، با یک ورودی بسیار موفق همراه شود. ترید پرسود آبی ها، به نفع حردانی هم شد و در شرایطی که این روزها نکونام معترض دعوت نشدن شاگردانش به تیم ملی است، ستاره جوان استقلال شانس زیادی برای حضور در قطر 2022 همراه با تیم ملی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها