|

«شایانیوز» گزارش می دهد

مبارز ایرانی مغولستان در توکیو طلایی نشد

ملایی جوکار ایرانی الاصل اهل مغولستان قرار است در مرحله نیمه نهایی بعد از پیروزی بر حریفان خود در المپیک به مصاف حرف ژاپنی برود

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزش- سعید ملایی، دیگر ورزشکار ایرانی است که در رشته جودو به مغولستان پناهنده شده و قرار است با حریف ژاپنی در المپیک 2021 مبارزه کند.

به گزارش«شایانیوز»، سعید ملایی جودوکای ایرانی الاصل تیم مغولستان در رقابت های جودو مردان در وزن 81- کیلوگرم در دور اول مقابل دیدار حمزه از قزاقستان در 3:56 دقیقه با ضربه فنی برنده شد و در دور یک هشتم نهایی به مصاف مراد فاتیف از جمهوری آذربایجان می رود.

سعید ملایی در دور یک هشتم نهایی در وقت اضافه و با امتیاز وازاری مراد فاتیف از جمهوری آذربایجان را شکست داد.ملایی در دور یک چهارم نهایی با تاتو گریگالاشویلی از گرجستان مبارزه می کند.

ملایی در دور یک چهارم نهایی تاتو گریگالاشویلی از گرجستان با رنک 3 جهانی را ضربه فنی(ایپون) کرد و به نیمه نهایی رسید.وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفی از اتریش رفت و به فینال این رقابت ها راه یافت.ملایی در مرحله فینال با حریف ژاپنی به رقابت می پردازد.

سعید ملایی کیست؟

«سعید ملایی»،سابقهٔ حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را دارد.وی همچنین در رقابت‌های قهرمانی جهان به عنوان نمایندهٔ ایران در ۲۰۱۷ نشان برنزو در ۲۰۱۸ نشان طلا گرفته‌است. او که برترین جودوکار جهانی در دسته خودش به حساب می‌آمد، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به خاطر روبرو نشدن و روی سکو نرفتن با نمایندهٔ اسرائیل، از حریفان خود شکست خورد و پس از این رویداد به پیشنهاد همسرش، نزاکت عزیزوا، با روادید ۲ ساله به کشور آلمان رفت. در ۱۱ آبان ۱۳۹۸، آلمان با پناهندگی سعید ملایی موافقت کرد.اما در آذر ۱۳۹۸، ملایی شهروند مغولستان شد و پس از آن با پرچم مغولستان در مسابقات بین‌المللی شرکت کرد.

ملایی ۵ دی ۱۳۷۰ در تهران زاده شد. در سال ۱۳۸۰ و در سن ۱۰ سالگی توسط مهدی حاجی‌زاده، مربی جودو، وارد این ورزش شد. وی در سال ۱۳۹۷ با نزاکت عزیزوا، ورزشکار جودوی جمهوری آذربایجان ازدواج کرد.

سعید ملایی که شانس کسب مدال طلای مسابقات المپیک را داشت نتوانست از سد حریف ژاپنی خود عبور کند و به مدال نقره رضایت داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها