|

قیمت طلای جهانی چرا کاهش یافت؟

افت چشمگیر قیمت جهانی طلا

افت قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی آمریکا

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه و پس از انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، پس از انتشار آمارهای اقتصادی امیدوارکننده در آمریکا که چشم انداز تورم صعودی در این کشور را افزایش داده است، ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه داری با افزایش روبرو شد و این دو عامل تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1738.12 دلار رسیده است. 

مارگارت یانگ استراتژیست دیلی اف ایکس در این باره گفت: آمارهای اقتصادی فراتر از انتظارات نشان می دهد تورم در آمریکا طی ماه های آینده سریعتر از پیش بینی ها افزایش خواهد یافت و این مساله منجر به افزایش بازدهی واقعی اوراق قرضه خواهد شد و این عامل نیز بر قیمت طلا فشار وارد خواهد کرد.

آمارهای جدید نشان می دهد قیمت تولیدکننده در آمریکا طی ماه مارس بیشتر از انتظارات افزایش داشته و با بیشترین رشد سالیانه در 9 سال و نیم اخیر روبرو شده است. 

گرچه برخی سرمایه گذاران، طلا را یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تورم می دانند ولی افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب کاهش تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا خواهد شد. 

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در اظهاراتی گفته است نرخ تورم و اشتغال در آمریکا طی ماه های آینده با سرعت بیشتری بالا خواهد رفت ولی این خطر همچنان وجود دارد که بازگشایی فعالیت های اقتصادی منجر به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شود.

خبر مهم دیگر برای بازار جهانی طلا اینکه، آمارهای جدید و رسمی نشان می دهد واردات طلای هند در ماه مارس به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است.

با توجه به در پیش بودن فصل ازدواج در هند و افت قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر، تقاضا برای جواهرات در این کشور رشد فزاینده ای داشته است. 

واردات طلای هند در ماه مارس با 7 برابر افزایش به بیش از 98.6 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به کمتر از 13 تن رسیده بود. 

واردات طلای هند به بالاترین سطح خود از ماه می 2019 رسیده است. واردات طلای هند در سه ماه نخست 2021 میلادی نیز با بیش از دو برابر افزایش به 190 تن رسیده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی