|

گزارش بورسی

بورس در آخرین روز معاملات امسال جان گرفت!

در آخرین روز معاملاتی در سال ۹۹ شاخص کل کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را پس گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در سال ۹۹ شاخص کل بعد از مدت‌ ها کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را پس گرفت. معاملات امروز بازار سهام با تقاضا در شاخص‌سازان آغاز شد و شاخص کل در جریان معاملات امروز بیش از ۱/۳ درصد رشد کرد تا آخرین روز معاملات بازار سهام در سال ۱۳۹۹ با روندی صعودی به پایان رسیده باشد. کارشناسان عقیده دارند بورس به دلیل تزریق پول از سمت صندوق‌های با درآمد ثابت رشد کرد و تعداد نمادهایی که روندی نزولی دارند به شدت زیاد است.

برای به تعادل رسیدن بازار سهام نیاز است در وهله اول حجم و ارزش معاملات افزایش پیدا کند و رشد شاخص کل به تنهایی دردی را دوا نخواهد کرد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و برخی تک‌سهم‌ها رشد خوبی داشتند و شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات بورس امروز مثبت بود اما کارشناسان عقیه دارند هنوز نمی‌توان گفت بورس متعادل شده است. گروه‌های فلزات‌اساسی، شیمیایی و فراورده نفتی برترین گروه‌های صنعت بودند و نمادهای شتران و کمند نیز بیشترین تقاضا را در معاملات بازار سهام امروز داشتند.

1-26

اما نمادهای خودرویی در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشتند و بر خلاف جهت سایر شاخص‌سازان دلار محو حرکت کردند. به عقیده کارشناسان فعلا نمی ‌توان گفت بورس دوباره جان تازه گرفته است زیرا ابتدا باید دامنه نوسان باز شود و بعد بازار سهام به نقطه‌ای تعادلی برسد اما معاملات هفته آخر نشان از حمایت از بازار سهام دارد. ارزش معاملات بورس امروز ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز حدود ۷ میلیارد و ۶۰۰ هزار سهم بود.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی