|

گزارش

دلار شب عید گران نشد / پیش‌ بینی ارز در امروز چهارشنبه 27 اسفند 99

روز سه‌شنبه سکه امامی موفق شد از مرز حیاتی ۱۱ میلیون تومانی عبور کند.

لینک کوتاه کپی شد

دیروز در حالی که بازار طلا و سهام شاهد افزایش قیمت‌ها بودند اما در بازار ارز، قیمت دلار گران نشد. روز سه‌شنبه سکه امامی موفق شد از مرز حیاتی ۱۱ میلیون تومانی عبور کند، ولی دلار نتوانست از سد خط روانی ۲۵ هزار تومانی عبور کند. دلار پس از اینکه به مرز ۲۵ هزار تومانی نزدیک شد، با فشار فروش مواجه شد و به محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برگشت. با این حال، سکه بازان علی رغم فشار بازیگران کاهشی توانستند مرز ۱۱ میلیون تومانی را حفظ کنند.

اقتصاد نیوز با این مقدمه، نوشته است: به گفته بیشتر فعالان، عامل رشد بهای سکه هجوم بنکداران و بازیگران عمده به بازار بود. به باور این دسته از فعالان، بازیگران عمده بازار سکه قصد داشتند،‌ ذخیره سکه و طلای خود را پیش از شروع سال جدید تقویت کنند. با این حال،‌ بسیاری از بازیگران باتجربه بازار عنوان می‌کنند، سکه‌بازان به این دلیل در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند که آینده کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا را چندان روشن نمی‌بینند.

یکی از معامله‌گران عنوان می‌کرد که نه تنها سیگنال مشخصی از کاهش تنش‌ها دریافت نکرده است که خبرها برای او بیشتر حکایت از ادامه وضع موجود دارند. با توجه به اینکه وضع موجود به معنای ادامه فشار تحریم‌هاست، برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند ذخیره طلا و سکه خود را تقویت کنند.

با این گزارش‌ها که حاکی از افزایش تقاضا در بازار طلا است بعید به نظر می‌رسد که بازار ارز در روزهای پایانی سال شاهد نوسان جدید دیگری باشد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها